Menu
Pilnā versija

Pievienot komentāru

Lapas:    1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

Re kā

09.08.2017. 09:55

Kultūras liekulība
Liekulīgi var rīkoties atsevišķi indivīdi, izvēloties amorālu komunikācijas stratēģiju. Taču sastopama arī parādība, kuru pieņemts dēvēt par kultūras liekulību. Tā ir liekulība nevis kā individuāla izpausme, bet liekulība kā sociāla izpausme, kad amorāla komunikācijas stratēģija valda sabiedrībā – tautā, nācijā (noteiktas valsts iedzīvotāju kontingentā). Kultūras liekulība ir īpašs psiholoģiskais stāvoklis sabiedrībā, kad ļaužu ētosā (morāles normu, principu un ideālu kopumā) ir iefiltrēta liekulība. Kultūras liekulības izcelsme var būt dažāda. Būtiska ietekme noteikti var būt attiecīgās sabiedrības locekļu pašapziņā dominējošajam pašvērtējumam. Šo pašvērtējumu savukārt var formēt indivīda paša izpratne par savu un savu līdzcilvēku vērtību, kā arī ideoloģijas uzpotētā izpratne par tautas/nācijas kopējo vērtību. Šajā gadījumā ideoloģijas jēdziens tiek lietots visplašākajā nozīmē. Tajā skaitā ideoloģijā iekļaujot, piemēram, filosofiskās domas, mākslas un literatūras sniegto izpratni par tautas/nācijas kopējo vērtību. Radošās personības parasti jūtīgāk, precīzāk un ātrāk spēj saskatīt morāli tikumiskās iezīmes cilvēkos un sabiedrības kopējās tendences garīgajā jomā. Kultūras liekulība, atkārtojam, ir īpašs psiholoģiskais stāvoklis sabiedrībā. Sabiedrība atbalsta šo īpašo stāvokli; proti, atbalsta liekulību komunikācijā. Sabiedrība tā rīkojās, balstoties uz savu pašvērtējumu. Respektīvi, sabiedrībā nav stingras pārliecības par savu vērtību un sabiedrībā valda mazvērtības komplekss. Sabiedrība cenšas aizsargāt un noklusēt savu acīmredzamo labilitāti – nenoturību, nestabilitāti, mainīgumu. Runa ir par labilitāti gan cilvēciskās vērtības, gan kultūras vērtības aspektā. Sabiedrība apzinās savus trūkumus. Taču reizē nevēlas tos atklāti atzīt un tāpēc izvēlas liekulības stratēģiju, aizliedzot kritiku un polemiku par savu labilitāti. Sabiedrība izdara psiholoģisko spiedienu uz saviem locekļiem. Liekulība kļūst aktuāls kultūras elements. Kultūras liekulība, saprotams, pamatīgi degradē atsevišķos indivīdus un sabiedrības ētosu vispār. Degradācijas forma ir kognitīvā disonanse, kas pārņem sociumu, kurā cēlākās un tikumiski tradicionālās morālās vērtības nesaskan ar publiski deklarētajām morālajām vērtībām. Cilvēki ir spiesti liekuļot, slēpt savu īsto attieksmi utt. Piemēram, mūsdienu Latvijā cilvēki nedrīkst publiski atzīties, ka viņiem nav pieņemama LR kriminālā iekārta ar noziegumu brīvību. Tāpēc LR sabiedriskajā domā valda melīga liekulība.

Atbildēt

Kārlis

08.08.2017. 13:22

Ja esmu pareizi sapratis, tad tie, kuri atzīst patreizējo varu, ir liekuļi, jo ši vara ir krimināla un pilna ar noziegumiem pret latviešiem.

Atbildēt

forcemajeure

07.08.2017. 15:19

par pagānisma, piebildīšu, elkdievīgās plānprātības, raksturu piekrītu. ja lv biežāk atkārtotu kādus baušļus, piemēram, TEV NEBŪS ZAGT, TEV NEBŪS NEPATIESU LIECĪBU DOT..
bet tie jau kaut kā aizmirsušies. sātans ir melu tēvs.
apsēsto zemē dzīvojam

Atbildēt

LV pilsonis

07.08.2017. 14:49

Tādi ir retums, kas spēj sabiedrības intereses stādīt augstāk par paša labumu. Galvenokārt to ietekmē ģimenē ieaudzinātais un izglītības sistēmas nospraustais virziens. Šeit gadu desmitiem izglītība tiek reklamēta ar saukli "ej mācies,citādi tev būs jāstrādā", bet pirmskara Latvijas lozungs bija "mācies lai dotu labumu tēvzemei, sabiedrībai un savai ģimenei".

Atbildēt

Edge

06.08.2017. 21:50

»

...

Es lasīju to Kūles interviju. Tas virsraksts ir izrauts no konteksta. Kā arī es apšaubu filozofes kompetenci ğeopolitiskos jautājumos, jo viņa nezina pat medijos publicētas statistikas datus, kur nu vēl ko dziļāk. Piemērs ir tanī pat intervijā, kur viņa apgalvo, ka eiropieši ir mazāk laimīgi nekā nabadzīgie...


Nekādu problēmu, nekādu (BetBet dziesma) - statistiķi un sociologi noteikti neprotestēs:
"Lielbritānija ir gatava maksāt Eiropas Savienībai (ES) līdz 40 miljardiem eiro lielu izstāšanās rēķinu, atsaucoties uz neoficiāliem avotiem, svētdien ziņo britu laikraksts "Sunday Telegraph"." Lsm.lv

Atbildēt

Pomeranču vainadziņš

06.08.2017. 19:54

»

...

Parasti tā ir Norvēģijā. Es protu valodu un lasu norvēģu ziņas regulāri; ar dzimstību tur ir viss kārtībā, ar apreibināšanos nav lielu problēmu. No mana skatpunkta jūsu argumentam nav spēka


Norvēģija šajā topā Nr1 ir tikai pirmo gadu.
Iepriekšējos gadus - pie tam vairākus - tā bija Dānija. Un tur ir pilna buķete ar visu to, ko nevajag.

Atbildēt

Edge-Žulis

06.08.2017. 12:25

»

...

Es lasīju to Kūles interviju. Tas virsraksts ir izrauts no konteksta. Kā arī es apšaubu filozofes kompetenci ğeopolitiskos jautājumos, jo viņa nezina pat medijos publicētas statistikas datus, kur nu vēl ko dziļāk. Piemērs ir tanī pat intervijā, kur viņa apgalvo, ka eiropieši ir mazāk laimīgi nekā nabadzīgie...


Mani neviens neapklusinās, jo esmu latviešu mirla, tikai nokaujot mani var tikt pie klusuma un atbrīvoties no manis kā cilvēces mēsla. To saku, lai tu liktu mani mierām, ja netiec klāt man latviešu prāta kastrētajam lopam.

Atbildēt

...

06.08.2017. 12:22

»

Pomeranču vainadziņš

C - "Indija laimes indeksā starp 200 valstīm ir kaut kur ļoti tuvu beigām, kamēr kāda no Eiropas valstīm gandrīz vienmēr ir pirmajā vietā...


Parasti tā ir Norvēģijā. Es protu valodu un lasu norvēģu ziņas regulāri; ar dzimstību tur ir viss kārtībā, ar apreibināšanos nav lielu problēmu. No mana skatpunkta jūsu argumentam nav spēka.

Atbildēt

Pomeranču vainadziņš

06.08.2017. 11:29

»

...

Es lasīju to Kūles interviju. Tas virsraksts ir izrauts no konteksta. Kā arī es apšaubu filozofes kompetenci ğeopolitiskos jautājumos, jo viņa nezina pat medijos publicētas statistikas datus, kur nu vēl ko dziļāk. Piemērs ir tanī pat intervijā, kur viņa apgalvo, ka eiropieši ir mazāk laimīgi nekā nabadzīgie...


C - "Indija laimes indeksā starp 200 valstīm ir kaut kur ļoti tuvu beigām, kamēr kāda no Eiropas valstīm gandrīz vienmēr ir pirmajā vietā."

Ta' nu gan, jidritvaikociņ, laimes indekss, vai zinies!

Nepaslinko un atrodi, par kuru Eiropas valsti iet runa! Tad sameklē, kāds ir šajā valstī alkohola, trakvilizatoru patērinš uz vienu iedzīvotāju, kā arī kāds ir dzimstības līmenis. Un pēc tam padomā par kritērijiem, kas varētu varētu raksturot to, ko sauc par "laimīga sabiedrība" ... .

Vismaz man apdolbīšanās un izmiršana ar to neiet kopā.

Atbildēt

...

06.08.2017. 10:28

»

Edge

Būtu gan; to jau Eiropas Savienības dibinātāji arī saprata, taču, ak, vai - izveidota sistēma, kurā vairs sabiedrības vairākums nevar atšķirt "godīgumu" no "negodīguma". Gribēja, kā labāk - iznāca....Ko nu, ja "Eiropas Savienība šobrīd irst pa vīlēm" (Maija Kūle


Es lasīju to Kūles interviju. Tas virsraksts ir izrauts no konteksta. Kā arī es apšaubu filozofes kompetenci ğeopolitiskos jautājumos, jo viņa nezina pat medijos publicētas statistikas datus, kur nu vēl ko dziļāk. Piemērs ir tanī pat intervijā, kur viņa apgalvo, ka eiropieši ir mazāk laimīgi nekā nabadzīgie, bet garīgi pilnvērtīgākie indieši, kas neatbilst patiesībai - Indija laimes indeksā starp 200 valstīm ir kaut kur ļoti tuvu beigām, kamēr kāda no Eiropas valstīm gandrīz vienmēr ir pirmajā vietā. Lai nu kur, bet Eiropā nav problēmu ne ar finansēm, ne apmierinātību - vismaz tik lielā mērā, cik vien to spēj noteikt sociologi un statistiķi.

Atbildēt

Edge

06.08.2017. 10:18

»

Elmārs Žulis

Vai es neteicu, ka latviešu izdzimteņi visu jau sen zināja labāk pirms Kristus dzimšanas. Tāpēc latvietim ir tāda riebekļa reputācija: stulbs, neizglītots, bet visu zina. Šausmīgi nepatīkami mēsli


"Kādi māli, tādi arī jāmīca."Kārlis Ulmanis, 1934.
p.s. Daudz runāts, daudz sarakstīts (Latvija - plānu lielvalsts) - tagad jāsper nākošais solis.

Atbildēt

Dens

06.08.2017. 10:18

»

Elmārs Žulis

Vai es neteicu, ka latviešu izdzimteņi visu jau sen zināja labāk pirms Kristus dzimšanas. Tāpēc latvietim ir tāda riebekļa reputācija: stulbs, neizglītots, bet visu zina. Šausmīgi nepatīkami mēsli


Beidziet ņemties, jo komentētāji taču ir vislielākie gudrinieki. Tas Edge Fedke, Žulis, blondīne, elmārs taču koemntāros sēž nepārtraukti, PIETIEK vairs sen nav citu komentāru, tikai šie plānprātiņi. Komentāri ir krieviem ar jokiem, asprātīgi, ar papildinājumu, komentāru no jauna punkta. Latvieši taču nav komentētāji, bet tikai muldētāji ar prastu domu.

Atbildēt

Elmārs Žulis

06.08.2017. 10:08

»

Edge

Homo homini lupus / Cilvēks cilvēkam vilks


Vai es neteicu, ka latviešu izdzimteņi visu jau sen zināja labāk pirms Kristus dzimšanas. Tāpēc latvietim ir tāda riebekļa reputācija: stulbs, neizglītots, bet visu zina. Šausmīgi nepatīkami mēsli.

Atbildēt

Tēvam Cuntam

06.08.2017. 10:04

»

Domas gigants & demokrātijas tēvs


http://www.rooshv.com/30-types-of-pussy

Atbildēt

Edge

06.08.2017. 09:54

»


Homo homini lupus / Cilvēks cilvēkam vilks.
Izredzētības fantoms esot "cant" cēlonis? Lai ir, galu galā tādus fantomus var atrast tūkstošiem. Vajag tik rakt, jeb, kā izteicās viens "racējs":
"Cilvēks ir noslēpums....."F.D.
Lasāmviela pārdomām: Kas ir Aina Renda?

Atbildēt

Es

06.08.2017. 09:32

Vārds cant angliski praktiski nav sastopams. :)

Atbildēt

Edge egde

06.08.2017. 08:46

»


Latvieši par to jau sen zināja, par to rakstīja Kūle, Ziedonis un ŽULIS par to rakstīja pirms mūsu ēras.

Atbildēt

Edge

05.08.2017. 22:08

»

...

Atliek tikai piemetināt, ka melot ir izdevīgi no indivīda skatpunkta, bet ja veras plašāk, tad no sistemātiska skatpunkta par visu sabiedrību vispārējs godīgums ir izdevīgāks. Žēl, ka cilvēka smadzenes strādā no indivīda skatpunkta - kaut kas vairāk prasa piepūli, ikdienā lielākai daļai indivīdu tas...


Būtu gan; to jau Eiropas Savienības dibinātāji arī saprata, taču, ak, vai - izveidota sistēma, kurā vairs sabiedrības vairākums nevar atšķirt "godīgumu" no "negodīguma". Gribēja, kā labāk - iznāca....Ko nu, ja "Eiropas Savienība šobrīd irst pa vīlēm" (Maija Kūle)?

Atbildēt

Domas gigants & demokrātijas tēvs

05.08.2017. 16:52


https://en.wikipedia.org/wiki/Cunt

Atbildēt

...

05.08.2017. 14:08

»

Edge

Romas pāvests Francisks: Trešais pasaules karš jau ir sācies, 13.09.2014...


Atliek tikai piemetināt, ka melot ir izdevīgi no indivīda skatpunkta, bet ja veras plašāk, tad no sistemātiska skatpunkta par visu sabiedrību vispārējs godīgums ir izdevīgāks. Žēl, ka cilvēka smadzenes strādā no indivīda skatpunkta - kaut kas vairāk prasa piepūli, ikdienā lielākai daļai indivīdu tas prasa par daudz piepūles.

Atbildēt

...

05.08.2017. 14:00

»

To

es saprotu! Tas ir īsta latvieša komentārs - es zinu labāk, autoram nekas nav pareizi, tālāk nelasīju! Nav ko teikt! Īsts latvietis tā komentē visu un par visu kaut ko. Tāpēc latviešus krievi tā mīl un neapsaukā par pilnīgiem muļķiem, bet vācieši vispār mēslus gribēja noslaucīt no zemes kā nevērtīgus...


Es zinu labāk, jo es atveru vārdnīcu un paskatījos. Un es zinu Priedīša kunga naratīvu par to, ka latvieši ir untermenši, un es tai nepiekrītu; esmu lasījis vairākus viņa rakstus un rakstījis garus daudzrindkopu komentārus, izklāstot to, ka latvieši maz atšķiras no kaimiņiem vai citiem eiropiešiem - Baltijai vienkārši vēsturiski neveicas, nekā cita šeit nav. Nu, vismaz ne kaut kādas fundamentālas ģenētiskas vai mentālās atšķirības.

Atbildēt

Edge

05.08.2017. 13:37

Romas pāvests Francisks: Trešais pasaules karš jau ir sācies, 13.09.2014.
=======================================================
Noder apjēgt esošo situāciju - Latvijas tautas vairākuma uzvedības motīvus:"Melo ne jau ļaunu nodomu vadīti vai aiz muļķības, bet gan tāpēc, ka maldināšana ir visizdevīgākā (vispiemērotākā) sociālās uzvedības forma./ Врут не по злому умыслу и не по глупости, а потому, что обман есть наиболее выгодная форма социального поведения."
Aleksandrs Zinovjevs, sociologs:"Rēgainās virsotnes,6.lpp./Зияющие высоты > Стр.6)

Atbildēt

To

05.08.2017. 10:24

»

...

Raksts par neko. Pirmkārt, tas vārds ir ļoti reti pielietots. Otrkārt, tā ir nevis kaut kādā īpatnēja liekulība, bet gan reliģiska liekulība (pious platitudes), bezvērtīgas dievbijīgas frāzes. Tālāk par šo dīvaino ievadu neredzēju jēgu lasīt


es saprotu! Tas ir īsta latvieša komentārs - es zinu labāk, autoram nekas nav pareizi, tālāk nelasīju! Nav ko teikt! Īsts latvietis tā komentē visu un par visu kaut ko. Tāpēc latviešus krievi tā mīl un neapsaukā par pilnīgiem muļķiem, bet vācieši vispār mēslus gribēja noslaucīt no zemes kā nevērtīgus.Tāpēc latvieši tagad dzīvo kā zagļi un nelieši, par ko A.P. skaisti pasaka komentārā, kur nav ko pielikt vai atņemt par latviešu riebīgo dabu.

Atbildēt

...

05.08.2017. 09:56

Raksts par neko. Pirmkārt, tas vārds ir ļoti reti pielietots. Otrkārt, tā ir nevis kaut kādā īpatnēja liekulība, bet gan reliģiska liekulība (pious platitudes), bezvērtīgas dievbijīgas frāzes. Tālāk par šo dīvaino ievadu neredzēju jēgu lasīt.

Atbildēt

solī

05.08.2017. 08:26

Šoreiz būs citādi. Pagāni upurēs ļimoņčiku. varbūt, bet izskatas, ka nolemts...., jeb kā tur uz tās sienas :)))

Atbildēt

Re kā

05.08.2017. 07:48

Regress (2)
Ø Regress var būt kā vēsturiskais projekts. Šo absurdo iespēju apliecina postsociālisma zemju virzība „perestroikas” rezultātā. LR, KF principā XX gs. nogalē sāka virzīties saskaņā ar regresīvu trajektoriju, izveidojot kriminālas valstis ar noziegumu brīvību un necenšoties kavēt tautas degradāciju un deģenerāciju, slīkšanu nabadzībā un izmiršanu.
Ø Pret progresu un regresu var izturēties kā pret attīstības divām formām.
Ø Sekli racionālistiskais un pragmātiskais prieks (optimisms) par progresu faktiski ir apziņas vienpusība un nepilnvērtība attieksmē pret dzīves īstenību, kurā ne mazāka loma ir regresam.
Ø Attīstība ir process virzībā uz agrāk nesasniegtu rezultātu. Rezultāts var būt dažāds: labs-ļoti labs, ne visai labs, slikts, ļoti slikts, ne visai slikts.
Ø Attīstība nav viens un tas pats, kas evolūcija; evolūcija ir pakāpenisks process, galvenokārt kvantitatīvo izmaiņu process. Attīstība ir sistēmas komplicētības pieaugums, sistēmas apjoma palielināšanās.
Ø Attīstības rezultāts var būt diverģence – daudzveidības palielināšanās; var būt arī konverģence – daudzveidības samazināšanās.
Ø Progress ir saistīts ar sistēmas organizācijas pilnveidošanos; taču vispār progress ir kritiski uzlūkojams jēdziens: kas vieniem ir progress, tas citiem var būt regress; viss ir atkarīgs no kritērijiem, vērtību sistēmas.
Ø Progresīvas attīstības galvenās formas ir reformas un revolūcija.
Ø Regresīva attīstība ir attīstība uz sliktākām, nepilnvērtīgākām, primitīvākām formām.

Atbildēt

Okšķeris

05.08.2017. 07:34

Nepacietīgākajiem iesaku http://kulturologiskapublicistika.blogspot.com

Atbildēt

Kiskis

05.08.2017. 07:10

Latviešiem stulbums traucē melot. Nupat Strīķene saka, ka Sudrabene ir ielikta komisijā tikai tāpēc, lai noklusētu trakāko sarunās. Strīķene ir tik stulba, ka tāpēc atklāj sevi, jo viņa knābā pirmā tātad kaut ko noklusēja un viņa pirmā izdarīja noziegumu. Tātad bija noziegums, bet nevis nebija, ka Strīķene toreiz secināja. Kādi stulbi un pretīgi latviešu tārpi ir visapkārt ap mani.

Atbildēt

Elmārs Žulis

04.08.2017. 19:46

»

cunting cunts

Angļu valodā ir arī citi vārdi, piemēram, "cunt


Stāvi klusu, kamēr Žulis nav izteicis savu viedokli, kas ir pareizi un ko viņš jau sen zināja.Latviešiem ir stingra disciplīna - idioti pa priekšu visur!

Atbildēt

Trollis

04.08.2017. 19:29

Te nav ko trollēt tādā murgojumā nav nekas priekš manis.

Atbildēt

cunting cunts

04.08.2017. 18:48

Angļu valodā ir arī citi vārdi, piemēram, "cunt".

Atbildēt

Lapas:    1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts: