Menu
Pilnā versija

Iesaki rakstu:
Twitter Facebook Draugiem.lv

Lai gan portāla TVNET Latvijas īpašnieka – SIA TV NET valdes loceklis Gatis Romanovskis jūnija beigās nāca klajā ar paziņojumu, ka lēmums par darba attiecību pārtraukšanu ar portāla ilggadējo galveno redaktori Zitu Lundi esot bijis „abpusējs”, tie, visticamākais, ir bijuši portāla igauņu saimnieku uzspiesti meli: kā Pietiek apliecinājuši vairāki portāla darbinieki, patiesībā Lunde, kas portālu vadījusi 18 gadus, tikusi nostādīta fakta priekšā – tu esi atlaista, rīt uz darbu vari nenākt.

„Pēc 18 gadiem, kas pavadīti uzņēmumā, esam abpusēji pieņēmuši lēmumu pārtraukt darba attiecības ar TVNET galveno redaktori Zitu Lundi. Dzīvē noslēdzam vienu posmu, lai dotu iespēju sasniegt jaunas virsotnes. Šis ir drosmīgs un smags lēmums abām pusēm, jo Zita ikdienā ir ieguldījusi daudz vairāk nekā savu darbu, redakciju veidojot par lielu ģimeni, kas balstīta uz cieņas, sadarbības un atklātības pamatiem,” bija teikts Romanovska izplatītajā publiskajā paziņojumā.

Šajā paziņojumā TV NET valdes loceklis piebilda, ka „uzņēmuma vārdā izsaka vislielāko pateicību Zitai par ilggadējo ieguldījumu attīstībā, neizsīkstošo darba sparu un optimismu” un „novēl sasniegt visus ieplānotos mērķus un atklāt vēl nezināmus horizontus”.

Tomēr, spriežot pēc portāla darbinieku stāstītā, viens no diviem uzņēmuma formālajiem vadītājiem paziņojumā „piemirsis” norādīt, ka patiesībā „drosmīgais un smagais lēmums” izpaudies tā, ka uzņēmuma valde bez kādiem iepriekšējiem brīdinājumiem vienkārši informējusi Lundi – viņas darba gaitas portālā ir beigušās, vietā nāks viņas līdzšinējais vietnieks Toms Ostrovskis. Savukārt jaunajam priekšniekam nekādu iebildumu pret šādu „karjeras kāpuma” formu nav bijis.

Pietiek rīcībā esošā informācija liecina, ka šādu lēmumu pašreizējie uzņēmuma valdes locekļi Romanovskis un 1990. gadā dzimusī Zane Bārtniece, kas valdē iecelta tikai pirms diviem mēnešiem, pieņēmuši nevis patstāvīgi, bet gan TV NET igauņu saimnieku uzdevumā.

SIA TV NET simtprocentīgi pieder Igaunijas uzņēmumam AS Eesti Media, kuram Latvijā pieder arī sevi par „nacionālo informācijas aģentūru” saucošā SIA LETA. Kā rāda Lursoft dati, pagājušo gadu SIA TV NET ir beigusi ar iespaidīgiem zaudējumiem vairāk nekā 731 tūkstoša eiro apmērā (apgrozījums – 2,04 miljoni eiro).

Romanovskis publiski apgalvo, ka „ziņu portāls TVNET ietilpst Baltijas valstu mediju grupā Eesti Meedia, kuras īpašniece ir Igaunijas uzņēmējam Margusam Linnamē piederošā investīciju kompānija UP Invest”.

Taču arī šī ir daļēji maldinoša informācija: kā rāda Lursoft dati, patiesībā SIA TV NET ir veseli trīs patiesā labuma guvēji – līdz ar Linnamē arī Āre Kurists un Ivars Vendelins. Kontrole tiek nodrošināta arī caur uzņēmumiem MM HOLDINGS B.V., MM Grupp OU, Mirrow Finats OU un Mirrow Institute OU.

Interesanti, ka bezceremoniālā liela medija galvenā redaktora atlaišana notiek tieši portālā, kurā viena no centrālajām publiskajām personām ir Sandra Veinberga, kas Latvijā sevi pozicionē kā mediju brīvības un tiesiskuma principiālu aizstāvi.

Ne Romanovskis, ne Bārtniece nevēlējās atbildēt uz šiem viņiem uzdotajiem jautājumiem:

1) vai taisnība, ka ilggadējai portāla TVNET galvenajai redaktorei Zitai Lundei tika paziņots par nekavējošu atlaišanu no darba?

2) kā tika motivēts un pamatots šis lēmums?

3) vai šāda rīcība atbilst portāla Igaunijas īpašnieku publiski deklarētajai nostājai attiecībā uz mediju redakcionālo neatkarību utt.?

Novērtē šo rakstu:

151
11