Menu
Pilnā versija

Iesaki rakstu:
Twitter Facebook Draugiem.lv

Senators, pseidokonservators un bijušais reliģiskās sektas pārstāvis Andis Kudors (Senators) nesen portālā TVNET pastāstīja, kas tur Bībelē faktiski ir rakstīts par to homoseksualitāti.

TVNET, kā mēs visi lieliski zinām, ir ļoti noraizējies par Latvijas baznīcas reakciju uz nesen informācijas telpā aktualizēto ģimenes un homoseksualitātes jautājumu. Baznīcas nostāja satrauca TVNET tik ļoti, ka viņu redakcija pat nolēma visiem Latvijas ticīgajiem izskaidrot Bībeles patieso nozīmi. Acīmredzot TVNET domā, ka ticīgie nespēj patstāvīgi sakārtot Bībeles saturu un neviens cits, izņemot TVNET, viņiem, protams, nevarēs palīdzēt to izdarīt.

Interesanti, ka TVNET  Senatoru, kurš netika kristīts kanoniskajā kristīgajā baznīcā un šajā baznīcā nedarbojās nevienu dienu, uzskata par nopietnu Bībeles pazinēju.

Senators Bībeles interpretāciju sāk ar mikroskopisku ekskursiju garīgajā dzīvē. Burtiski, īsumā sakot, viņš stāsta, ka ne jau jaunībā kļuvis par ticīgu cilvēku, taču nezināmu iemeslu dēļ nolemj nerunāt par iemesliem, kas viņu pamudināja izdarīt tik nopietnu darbību.

Parasti pieaugušie sāk ticēt Dievam vai nu kāda veida satricinājuma dēļ, vai kāda brīnuma rezultātā. Abos gadījumos cilvēks visu dzīvi atceras apstākļus, kādos viņa personā veidojās ticība Dievam. Bet Senators par savu nonākšanu ticībā runā ļoti sausi, it kā neredzētu tajā neko īpašu.

Tad Senators runā par “Rīgas Kristus draudzi” jeb par reliģisko organizāciju, kurai viņš pievienojās trīs gadus pēc tam, kad saprata, ka tic Dievam. Es vēlos pievērst uzmanību tam, ka pats Senators šo organizāciju nesauc par baznīcu, bet sauc par “daļu no plašas starptautiskas kustības”.

Tas ir, Senators pats lieliski saprot, ka "kustība" nav kristīga baznīca. Un vārdu "kustība", lai aprakstītu reliģisku organizāciju, parasti lieto gadījumos, kad šī organizācija ir vai nu reliģiska sekta, vai reliģisks kults.

Tajā pašā rindkopā Senators saka, ka 2005. gadā “kustību” viņš bija spiests atstāt “domstarpību dēļ” un ka ticībā viņš atgriezās tikai 15 gadus vēlāk, 2019. gadā. Kādi bija iemesli, kas Senatoru  pamudināja atstāt Dievu kopumā 15 gadus, viņš atkal nestāsta. Atkal viss ir kaut kā sauss un noslēpumains ar mūsu Senatoru.

Un 2019. gadā Senatora dzīvē iestājas vēl viena epifānija, un viņa sirdi it kā atkal piepilda ticība Dievam. Kā viņš pats raksta, no 2019. gada līdz mūsdienām viņš ir iesaistījies aktīvā kristīgā dzīvē. Diemžēl, un šī ir jau otrā reize, kad Senators aizmirst pieminēt apstākļus, kādos viņš, domājams, atkal ticēja Dievam, tagad jau 2019. gadā.

Un atkal diemžēl Senators nestāsta par to, kurā konkrētā reliģiskā organizācijā viņš šobrīd nodarbojas ar šo aktīvo kristīgo dzīvi - atkal sektā vai šoreiz reālā baznīcā. Nav iespējams veikt reālu aktīvo kristīgo dzīvi, ja neesi baznīcas loceklis, tāpat kā nav iespējams veikt reālu, aktīvu politisko darbību, ja neesi Domes vai Saeimas deputāts. Kāpēc Senators atkal noslēpumaini klusē par to, kur viņš  nodarbojas ar aktīvo kristīgo dzīvi, paliek neskaidrs.

Dīvaini šķiet arī tas, ka cilvēks, kurš burtiski aizvakar “atgriezās” pie Dieva, pēkšņi nolemj, ka viņa kompetences līmenis reliģijas jautājumos ir pietiekams, lai visai valstij pastāstītu par Bībeles dziļajām nozīmēm. Ir jābūt ļoti augstam viedoklim par sevi, lai attaisnotu šādu rīcību.

No visa, ko Senators teica par savu garīgo dzīvi, man ir tiesības izdarīt trīs secinājumus.

Pirmkārt, Senators ir ārkārtīgi noslēpumains cilvēks, kuram vai nu nepatīk dalīties ar personīgās dzīves detaļām, vai nezināmu iemeslu dēļ viņš vienkārši nevar ar tiem dalīties.

Otrkārt, Senators, neskatoties uz skaisto stāstu par to, cik brīnišķīgi viņam strādājas “kustībā”, ir bijušais reliģiskās sektas loceklis jeb bijušais sektants. "Kustība" jeb sekta, ja lietas sauc par viņu vārdiem, kuras loceklis viņš bija, nav kanoniskā kristīgā baznīca. "Kustība" ir shizmatiska reliģiska organizācija, kas tika izveidota vienu luterāņu reliģisko organizāciju šķelšanās rezultātā no citām.

Man tiešām jau ir apnicis skaitīt, kura tā ir reize, kad Senators  nolēma klusēt, - un tagad par to, kas patiesībā bija šī kustība. Bet tiem no jums, kurus interesē šīs sektas vēsture, iesaku iepazīties ar International Churches of Christ darbību, kuru vadībā “Rīgas Kristus draudze” veic savu darbību Latvijas teritorijā. Internetā varēsiet atrast daudz atklājumu no bijušajiem International Churches of Christ locekļiem, kuri atzīšanās laikā to sauc par reliģisku kultu.

Treškārt, es secinu, ka Senators nav pilnībā izlēmis, kādu lomu ticība un Dievs spēlē viņa paša dzīvē. Cilvēks, kurš 2004. gadā nolēma pamest Dievu uz 15 gadiem, darīja to nevis spēcīgākās ticības dēļ, bet, visticamākais, pretēja iemesla dēļ. Un pat tad, ja pieņemam, ka 2019. gadā Senators  tiešām atgriezās baznīcā un tagad uz visiem laikiem, tad savas ticības nopietnību viņš var pierādīt tikai ar savu dzīvi, savu rīcību.

Tā vietā Senators lūdz viņam uzticēties un ticēt viņa garīgo nodomu nopietnībai, balstoties tikai uz vārdiem, nevis uz rīcību. Diemžēl man jāatzīst, ka šī uzvedība nav pieaugušas un atbildīgas personas pazīme.

Tagad, kad ir aptuveni skaidrs, kā Senatoram izveidojās attiecības ar ticību un Dievu, apskatīsim dažas manipulācijas, kuras Senators nejauši vai ar nolūku izmanto savā tekstā, runājot par Bībeli un homoseksualitāti.

MANIPULĀCIJA # 1. Senators atsaucas uz fragmentu no Jaunās Derības, kurā rakstu mācītāji nolika grēkojušu sievieti Kristus priekšā un lūdza Kristu spriest, vai sodīt sievieti par laulības pārkāpšanu vai ne? Mest ar akmeņiem, ko pieprasīja tā laika likumi, vai apžēlot?

Galu galā grēciniece palika dzīva un vesela, pateicoties līdzjūtībai, ko Jēzus izrādīja un kas rakstu mācītājiem lika neizmantot vardarbību. Tādā pašā veidā Senators ierosina visiem ticīgajiem izturēties pret gejiem - bez agresijas, bet ar līdzjūtību. Senators rāda ar pirkstu uz Kristu un norāda uz to, ka īstiem ticīgajiem pret gejiem jāizturas tāpat kā Kristum pret grēcinieci.

Nejauši vai ar nolūku, bet Senators aizmirst mums pastāstīt par to, ka, atvadoties no grēcinieces, Jēzus viņai saka: “Ej un negrēko vairs!” Tas ir, Jēzus liek sievietei saprast, ka piedošana nenoliedz faktu, ka sieviete ir izdarījusi grēku. Jēzus dod sievietei pavedienu, ka grēkot ir slikti, un lūdz to turpmāk nedarīt.

Bet Senators nesaprotamu iemeslu dēļ aizmirst interpretēt šo līdzības daļu, kur Jēzus atklāti runā  par grēku. Senators aizmirst mums pateikt, ka ticīgajiem ir tiesības runāt atklāti, tostarp geju klātbūtnē, ka viendzimuma attiecības Bībele uzskata par nepieņemamām. Senators aizmirst mums pateikt, ka ticīgajiem ir tiesības atklāti, tostarp geju klātbūtnē, teikt, ka viendzimuma attiecību grēks ir slikts un ka to nav vērts darīt.

Citiem vārdiem sakot, Senators ar šīs manipulācijas palīdzību cenšas panākt ne lai ticīgie izturas pret gejiem bez agresijas. Senators vienkārši cenšas aizvērt visu ticīgo muti un likt viņiem par homoseksualitāti klusēt.

MANIPULĀCIJA #2. Lai ticīgo lasītāju apziņā vainas sajūta par līdzjūtības trūkumu gejiem  beidzot tiktu pilnīgi nostiprināta, Senators uzskaita daudzus mūsdienās grēcīgus darbus un uzdod lasītājiem jautājumu par to, cik bieži mēs ar jums veicam šīs darbības.

Nosaucot lāpstu par lāpstu, Senators mums nolasa morāli par to, kā īstam kristietim būtu jādzīvo. Šīs sprediķa ietvaros Senators atgādina par to, cik svarīgi ir maksāt nodokļus, būt godīgam, būt uzticīgam sievai utt.

Kristus patiešām visiem ticīgajiem uzdeva: “Netiesājiet, lai jūs netiktu tiesāti!” Bet neaizmirsīsim, ka šī raksta tēma nav Kristus mācība ticīgajiem. Raksta tēma ir atsauces uz homoseksualitāti Bībelē. Raksta tēmai nedrīkst būt nekāda sakara ne ar mums, ne ar mūsu attieksmi pret grēkiem, ne ar mūsu pašu grēkiem. Senatora pienākums ir stāstīt viņa noteiktās tēmas ietvaros neatkarīgi no tā, vai mēs esam grēcinieki vai svētie.

Kāpēc Senators sarunu tēmu pārnes lasītāju personībā? Kur ir saistība starp maniem grēkiem un informāciju par homoseksualitāti Bībelē, par kuru Senators solīja pastāstīt? Šie ir jautājumi, kurus es sev uzdevu, kad pamanīju, ka Senators diezgan primitīvi maina raksta tēmu no Bībeles uz maniem grēkiem.

Un to visu dara bijušais sektants. To visu dara cilvēks, kurš nekad nav strādājis īstā baznīcā. To visu dara cilvēks, kurš ir pametis baznīcu vairāk reižu, nekā daudzi no mums tur bija ieradušies. Man ar  lielu nožēlu ir jāatzīst, ka šāda uzvedība pieauguša cilvēka vārdnīcā tiek klasificēta ar vārdiem "nelietis" un "negods".

 MANIPULĀCIJA #3. Šī manipulācija ļoti eleganti  rodas no pirmajām divām. Ar savu morāli par mūsu ar jums grēkiem Senators skaidri norādīja, ka visam, ko viņš tālāk rakstīja, nebūs nekāda sakara ar viņa raksta tēmu.

Senators apstiprina nevēlēšanos rakstīt paša uzdotās tēmas ietvaros, patieso raksta tēmu pārvēršot politikā. Pēdējā rindkopa jeb plus vai mīnus 25% no visa teksta ir pilnībā veltīta tieši politikai, un šajā rindkopā vārds “Bībele” tiek izmantots tikai vienu reizi.

Starp citu, visā tekstā, kas it kā būtu bijis pilnībā jāvelta Bībeles interpretācijai, vārds “Bībele”  tiek lietots tikai septiņas reizes, bet vārds “politika”  sešas reizes.

 Šī manipulācija ar tēmas maiņu no Bībeles uz politiku ar tās sarežģītību man atgādina cirka triku, kur zaķis pazūd burvju cilindrā. Vai Senators, rakstot šo tekstu, nopietni domāja, ka lasītāji nesapratīs, kā viņš vienu tēmu aizstāja ar pilnīgi citu? Vai viņš patiešām uzskata savus lasītājus par tik tuvredzīgiem?

Runājot par homoseksuālām ģimenēm un politiku, Senators saka, ka, kaut arī viņš pats ir kategoriski pret homoseksuālām ģimenēm, ikvienam par šo tēmu jārunā visur un vienmēr. Senators ļoti ilgi un detalizēti skaidro, ka katram mūsu valsts pilsonim ir tiesības paust savu viedokli par homoseksuālām ģimenēm gan sabiedrībā, gan politiskajā telpā.

Citiem vārdiem sakot, Senators secinājumā Bībeles interpretāciju pārvērš politiskas aģitācijas kampaņā.

Tagad apkoposim to, pie kā lasītājam vajadzēja nonākt pēc šī teksta izlasīšanas:

1. Tas ir normāli, ja bijušais sektants, pastāvīgi dodoties prom un atgriežoties baznīcā, māca par Bībeli, interpretē Jēzus Kristus mācību un visai valstij lasa morāli par to, kā ticīgiem kristiešiem vajadzētu dzīvot.

2. Ticīgiem kristiešiem par gejiem vajadzētu klusēt. Ieraudzīji geju – aizver muti!

3. Jautājums par homoseksuālām ģimenēm būtu jāpaceļ pilnīgi visos sabiedrības diskusiju līmeņos. Ikvienam ir tiesības paust savu viedokli par šo tēmu, un šīs tiesības jāizmanto pēc iespējas ātrāk.

Rezultātā Senatora šķietami konservatīvais, antihomoseksuālais raksts patiesībā satur vairāk homoseksuālu saukļu nekā geju aktīvistu runas “Baltic Pride” laikā.

Kā saka vecais teiciens, ar šādiem "konservatīviem draugiem" liberāli ienaidnieki nav vajadzīgi.

Kāpēc publicē bijušo sektantu un pseidokonservatoru rakstus? Tāpēc, ka ir cilvēki, kuri neuztver nopietni primitīvos tekstus par baznīcu un homoseksuālajām ģimenēm, kurus raksta  alkoholiķis Toms Lūsis. Lūša teksti ir vērsti uz jaunākas auditorijas maldināšanu, kurai ir pilnīgi vienalga, cik reizes dienā Lūsis savā Instagram reklamē alkoholu.

Lai par baznīcu maldinātu atbildīgus pieaugušos TVNET lasītājus, ir vajadzīgi raksti no it kā citiem atbildīgiem pieaugušajiem cilvēkiem. Šie it kā atbildīgie pieaugušie cilvēki maldinās mūs tāpat kā alkoholiķis Lūsis, tikai ar nedaudz gudrāku un sarežģītāku valodu.

Bet patiesībā visādu lūšu, kaimiņu un kudoru uzdevumi ir pārvērst baznīcu par politisku organizāciju ar reliģisku aizspriedumu, lai tā kalpotu valdošās elites interesēm.

TVNET raksts ir šeit: https://www.tvnet.lv/7096371/kas-bibele-teikts-par-homoseksualismu

Novērtē šo rakstu:

42
12