![Foto](http://www.pietiek.com/img/illustr_lg/20553.jpg?v=21)
Es tikai mazliet atgādināšu par ēnu ekonomiku. Atkārtošana – zinību māte
Guntars Vītols · 10.12.2024. · Komentāri (67)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
Sn S0(1+r)^n
13.12.2024. 18:55»
neenee
Ķer kaut 4% tik un tā no 5150 EUR iemaksām 17 gadu laikā nesanāk 10000. 10000 EUR sanāktu, ja pirms 17 gadiem tos 5150 EUR noguldītu uz 17 gadiem par 4% gadā
Taisnība, bet banksteri 10 300 eiro vietā bauriem ir sastrādājuši tikai 5360 einārus. Atšķirību jūti?
smiekls
12.12.2024. 17:50»
vilcene
nomierinies, tādi Pēteronkuļi izmirst kā šķira, un izremontēt dzīvokli Rīgā jau tagad ir neiespējamā misija...
Parādi kaut vienu aplokšņu algas saņēmēju, kas iegulda NĪ.
vilcene
12.12.2024. 17:24»
fakts
Pirmkārt, ēnu ekonomikas samazināšana ekonomikas kopapjomu nemaina nekādi...
nomierinies, tādi Pēteronkuļi izmirst kā šķira, un izremontēt dzīvokli Rīgā jau tagad ir neiespējamā misija.
Laikam jau visi privātie galvaspilsētā ir aizņemti bezjēdzīgu pāļu dzīšanā, bezgaumīgu ultradārgu instalāciju veidošanā vai nesakarīgu integrācijas jautājumu pētīšanā . Ja uztraucies par 3% pensiju, tad ir iespēja ieguldīt arī NĪ, noderēs bērniem, mazbērniem vai pašam.
aploksnis
12.12.2024. 14:36Redzot kā tiek izšeptēti nodokļi katrs kurš godīgi maksā nodokļus ir šī izšķērdēšanas nozieguma līdzdalībnieks.
Vēsā ziemas vakarā vislabāk silda apziņa kad neesi noziedznieks un protams mīļā labā aploksnīte.
neenee
12.12.2024. 07:02»
jaajaa
...runa ir par to, ka tās piespiedu iemaksas veic tie, kas paši pēc tam ņem ātros kredītus par 100 un 200 %, lai līdz algai izvilktu...un cik maksāja degviela 2007.g., un cik pārtika ?...lai pēc 17 gadiem, iemaksājot 5000, tiktu pie liekiem 200 EUR, kā tas ir tagad ?...vajag to kādam ?...bet bērni uz...
Tagad tam cilvēkam ir vismaz uzkrāti 5350 EUR, nevis daži desmiti kg Getliņos sadalošies atkritumi. Un ja kāds ņem kredītus par 100 un 200%, tad viņš vienkārši ir stulbs un pietiekami bagāts, lai varētu atļauties sponsorēt kredītdevējus.
jaajaa
11.12.2024. 22:08»
neenee
Ķer kaut 4% tik un tā no 5150 EUR iemaksām 17 gadu laikā nesanāk 10000. 10000 EUR sanāktu, ja pirms 17 gadiem tos 5150 EUR noguldītu uz 17 gadiem par 4% gadā
...runa ir par to, ka tās piespiedu iemaksas veic tie, kas paši pēc tam ņem ātros kredītus par 100 un 200 %, lai līdz algai izvilktu...un cik maksāja degviela 2007.g., un cik pārtika ?...lai pēc 17 gadiem, iemaksājot 5000, tiktu pie liekiem 200 EUR, kā tas ir tagad ?...vajag to kādam ?...bet bērni uz skolu ir jālaiž šodien...cik ir bankā overdraftam likme ?...ap 20% ?...utt.,utt...pensiju fondi pasaulē ir noiets etaps, tauta ir gudrāka kļuvusi...:)
neenee
11.12.2024. 21:49»
jaajaa
...slinkums rēķināt...salīdzinājumam var pieķert 2% gadā...lohotrons ir tas 2.pensiju līmenis
Ķer kaut 4% tik un tā no 5150 EUR iemaksām 17 gadu laikā nesanāk 10000. 10000 EUR sanāktu, ja pirms 17 gadiem tos 5150 EUR noguldītu uz 17 gadiem par 4% gadā.
jaajaa
11.12.2024. 19:51»
jaajaa
...:D...eu, sorry...:D...bet ideju tas nemaina...tūlīt pārskaitīšu
...slinkums rēķināt...salīdzinājumam var pieķert 2% gadā...lohotrons ir tas 2.pensiju līmenis...:)
jaajaa
11.12.2024. 19:35»
neenee
Kādā sakarā tev "bāze" ir kaut kādi 916,4 EUR, ja 6% no 1000 EUR algas gadā veido tikai 720 EUR, bet no algas 360 vispār 259,2 EUR? Tavos aprēķinos tīrā iemaksa pārsniedz 8000 EUR
...:D...eu, sorry...:D...bet ideju tas nemaina...tūlīt pārskaitīšu...:)
jaajaa
11.12.2024. 19:25»
neenee
To, ka tavs aprēķins ir galīgi garām var elementāri pārliecināties kopējo iemaksu summu (5150 EUR) pareizinot ar 1,18 (1,01 pacelts 17 pakāpē). Tas būtu it kā visu summu iemaksātu 2004.gadā un tad 17 gadus saņemtu to procentu gadā, kas protams ir krietni lielāks rezultāts, bet tik un tā daudz zemāks...
...domā, domā...ja Tu 5150 reizini ar 1,18, tad iegūsti summu, kādā tā būs pārvērtusies pēc 17 gadiem, ja ienesīgums ir 1% gadā...un jāskaita ir kopā...:)
neenee
11.12.2024. 19:01»
jaajaa
...bet īstenībā labi, ka kāds vismaz mēģina saprast...rakstu priekšā...2007.gads, vidējā aldziņa 360 EUR (es ņemu kā koeficientu 0,36, pieņemotm ka 2023.gadā 1000, vieglāk būs skaitīt)...izejot no kopā iemaksātā 5150, sanāk, ka "bāze" (iemaksa 23.gadā pie 1000 EUR algas) ir 916,4 EUR...ciparojam tālāk...
To, ka tavs aprēķins ir galīgi garām var elementāri pārliecināties kopējo iemaksu summu (5150 EUR) pareizinot ar 1,18 (1,01 pacelts 17 pakāpē). Tas būtu it kā visu summu iemaksātu 2004.gadā un tad 17 gadus saņemtu to procentu gadā, kas protams ir krietni lielāks rezultāts, bet tik un tā daudz zemāks par 10000 EUR.
neenee
11.12.2024. 18:52»
jaajaa
...bet īstenībā labi, ka kāds vismaz mēģina saprast...rakstu priekšā...2007.gads, vidējā aldziņa 360 EUR (es ņemu kā koeficientu 0,36, pieņemotm ka 2023.gadā 1000, vieglāk būs skaitīt)...izejot no kopā iemaksātā 5150, sanāk, ka "bāze" (iemaksa 23.gadā pie 1000 EUR algas) ir 916,4 EUR...ciparojam tālāk...
Kādā sakarā tev "bāze" ir kaut kādi 916,4 EUR, ja 6% no 1000 EUR algas gadā veido tikai 720 EUR, bet no algas 360 vispār 259,2 EUR? Tavos aprēķinos tīrā iemaksa pārsniedz 8000 EUR.
jaajaa
11.12.2024. 12:40»
neenee
Matemātiku laikam palīgskolā apguvi. Pie 1% gadā 17 gados no 5150 eiro sanāk nepilni 6100 eiro pat pie nosacījuma, ka visi 5150 eiro iemaksāti sākumā nevis pakāpeniski
...bet īstenībā labi, ka kāds vismaz mēģina saprast...rakstu priekšā...2007.gads, vidējā aldziņa 360 EUR (es ņemu kā koeficientu 0,36, pieņemotm ka 2023.gadā 1000, vieglāk būs skaitīt)...izejot no kopā iemaksātā 5150, sanāk, ka "bāze" (iemaksa 23.gadā pie 1000 EUR algas) ir 916,4 EUR...ciparojam tālāk...0,36x916,4x1,18(1,01 pacelts 17 pakāpē) 389,3 EUR (uzkrājums 2023.gadā no 2007.gada iemakām, pie 1% ienesīguma gadā)...un tā tālāk...2008.g...0,4 (pieaug alga, pieaug koeficients pret bāzi)x916,4x1,17 (1,01 pacelts 16 pakāpē, pagājuši 16 gadi) 428,9 EUR...utt...:)
jaajaa
11.12.2024. 11:54»
neenee
Matemātiku laikam palīgskolā apguvi. Pie 1% gadā 17 gados no 5150 eiro sanāk nepilni 6100 eiro pat pie nosacījuma, ka visi 5150 eiro iemaksāti sākumā nevis pakāpeniski
...skolā vajadzēja iet...2007.gadā vidējā alga 360 EUR, 2023.gadā 1000 EUR...kopā iemaksāti 5150 EUR...sanāks 11000 (atšķiras 16 vai 17 pakāpe sākumā)...tur jau ir tas jiks, ka stulba tā tauta...:)
Хм
11.12.2024. 09:52»
Toms
Redz, kas atklājās no Tava komenta: Tas tapēc, ka te ievazāta kotletes domāšanas sērga kas te atnāca kopā ar osvoboditeliem
Брехло Анатолий Геббельсов-Путин решил сменить уже потрепанный ник, но не старается никак поменять свой стиль и продолжает долбить про "котлету". Прикидывается дурачком, хотя сам же за котлетой приехал.
Стремление к лучшей жизни-это нормальное стремление человека.
Поэтому с деревень люди переезжают в города-потому что легче труд. Поэтому с небольших городов переезжают в большие - больше шанс заработать. С более бедных стран переезжают в более богатые или имеющие бОльшие перспективы.
Для твоего сведения, США и стали настолько могущественны и финансово богаты, что туда массово ехали желающие заработать на котлету.
Но у тебя от желания все сводить на освободителей "слегка" захромала логика.
… Rādīt visu
Хм
11.12.2024. 09:47На латделфи есть один персонаж Зане, которая по всем темам упорно долбит "это все зарплаты в конвертах виноваты". Явно чиновница, притом недалекая.
Теневая экономика -это далеко не только зарплаты. Сейчас это больше НДС карусели и коррупция. Зарплаты много где уже вчистую платят. Стало очень дорого и опасно в конвертах. Плюс люди хотят в кредит квартиру, в лизинг машину-как ты это все при ЗП в конверте купишь.
А вот НДС и коррупция.. Это другое дело. Но..Зане этого или не знает, или, что скорее всего, в этом всем участвует, просто таким образом стараясь перенести недовольство людей
И эти НДС карусели и взятки потом вовсе не ради зарплат рабочим используются
tiešām
11.12.2024. 08:38»
Jukums
Tieši tā: Neredzu pretrunas
Pretruna tāda, ka krievus mīlošo JV/Progresīvie stipendiju maksātāji var izlaupīt miljardus, bet no ēnu ekonomikas sīkās skrūvītes, kurpnieķeļa, centīsies nomaukt pēdējo ādu.
interesanti
11.12.2024. 07:06»
Okolokolaka
Smieklīgākais ir tajā, ka nodokļus maksā 100% visi, bet tas nedod tiesības saņemt pensiju. Lai saņemtu pensiju ir nepieciešamas īpašas iemaksas īpašos kontos, bet PVN, akcīzes un citus nodokļus aprij speciāli tam izveidotas ierēdņu un uzņēmējuzmetēj bandas...
Kā jāslaistās visu mūžu, lai problēma būtu minimālā stāža savākšana?
neenee
11.12.2024. 07:04»
jaajaa
...par pensiju...ja vidējais statistiskais Latvijas strādājošais, kuram ar varu tiek noņemti 6% iemaksai pensiju 2.līmenī privātos zviedru pensiju fondos, būtu par šo "izdevīgi ieguldīto" naudu (vidēji statistiski 5150 EUR) vidējo statistisko 17 gadu laikā saņēmis vismaz nabaga 1% gadā, tad tagad viņa...
Matemātiku laikam palīgskolā apguvi. Pie 1% gadā 17 gados no 5150 eiro sanāk nepilni 6100 eiro pat pie nosacījuma, ka visi 5150 eiro iemaksāti sākumā nevis pakāpeniski.
Okolokolaka
11.12.2024. 01:51»
Ja
Vai ir jēga maksāt nodokļus, ja mums jau tagad zemtekstos tiek potēts, ka par pensijām var nesapņot
Smieklīgākais ir tajā, ka nodokļus maksā 100% visi, bet tas nedod tiesības saņemt pensiju. Lai saņemtu pensiju ir nepieciešamas īpašas iemaksas īpašos kontos, bet PVN, akcīzes un citus nodokļus aprij speciāli tam izveidotas ierēdņu un uzņēmējuzmetēj bandas.
Otrkārt ir cilvēku kategorija, kura pensijas stāžu nevarēja fiziski noķert,jo jo vajadzīgais stāžs auga progresējošā ātrumā. Tātad legalizēties nebija nekādas jēgas, ja pensijai vajadzīgo stāžu, cilvēks var noķert tikai 80 vai vairāk gados. Žīdiski viltīgs projekts, lai neteiktu vēl skarbāk.
bilde būtu tāda, ka
11.12.2024. 01:45»
lauķis
Personīgi nepazīstu nevienu kurš labprātīgi maksātu nodokļus,tie tiek brutāli nolaupīti.Kāda būtu bilde ja cilvēks saņemtu visu ko nopelnījis un pats lemtu vai maksāt un par ko maksāt
neviens nemaksātu neko. alu laikmets muļķuzemē. gandrīz kā pašreiz, kad viss samaksātais tiek izpļekarēts vai atdots ukrāņiem.
jaajaa
11.12.2024. 00:50»
un
Pēc tam kērc, ka esot strādājis 30 gadus, bet pensija pārsimt eiro
...par pensiju...ja vidējais statistiskais Latvijas strādājošais, kuram ar varu tiek noņemti 6% iemaksai pensiju 2.līmenī privātos zviedru pensiju fondos, būtu par šo "izdevīgi ieguldīto" naudu (vidēji statistiski 5150 EUR) vidējo statistisko 17 gadu laikā saņēmis vismaz nabaga 1% gadā, tad tagad viņa uzkrājums būtu bijis vismaz 10 000 (nevis 5350 vidēji statistiski šodien reāli)...:)
te būtu demokrāija
11.12.2024. 00:03»
Naivais
un demokrātijas, ja kāds var pateikt, kad tādas bijušas
vorokrātija
Ja
10.12.2024. 23:10Vai ir jēga maksāt nodokļus, ja mums jau tagad zemtekstos tiek potēts, ka par pensijām var nesapņot?
60+
10.12.2024. 22:23»
Toms
Redz, kas atklājās no Tava komenta: Tas tapēc, ka te ievazāta kotletes domāšanas sērga kas te atnāca kopā ar osvoboditeliem
Tavs koments ir domāts kā provokācija jeb disputa beigas?
Toms
10.12.2024. 22:05»
jau bija
Noliki tirgū soliņu un tirgoji spirķiku, pie blakus esošā galdiņa pieņēma noguldījumus ar 120% gadā, bet tālāk varēji izklaidēties ar bumbiņu un metāla glāzītēm. Un nekādu stulbu nodokļu
Redz, kas atklājās no Tava komenta: Tas tapēc, ka te ievazāta kotletes domāšanas sērga kas te atnāca kopā ar osvoboditeliem.
Jukums
10.12.2024. 22:04»
tiešām
Vienotības prokremliskos zagļus un pederastus baro valsts pasūtījumu monopolisti, bet ne cilvēki kas labo mašīnas, šuj drēbes, uzkopj telpas, pieskata bērnus vai pin groziņus, bet ja tie sadomās paplašināties, uzreiz būs klāt Kozlovska plintnieki
Tieši tā: Neredzu pretrunas.
Naivais
10.12.2024. 22:03»
kaut kad jau škelevikas psrs sabruks
................visas diktatūras sabrūk
un demokrātijas, ja kāds var pateikt, kad tādas bijušas?
jau bija
10.12.2024. 21:23»
Tā būtu labi
Nodoklis no apgrozījuma! Bez deklarācijām,atskaitēm,stulbiem likumiem un normām,bez visādiem tiesībsargiem un integrātoriem
Noliki tirgū soliņu un tirgoji spirķiku, pie blakus esošā galdiņa pieņēma noguldījumus ar 120% gadā, bet tālāk varēji izklaidēties ar bumbiņu un metāla glāzītēm. Un nekādu stulbu nodokļu.
Kāda būtu bilde
10.12.2024. 21:02»
lauķis
Personīgi nepazīstu nevienu kurš labprātīgi maksātu nodokļus,tie tiek brutāli nolaupīti.Kāda būtu bilde ja cilvēks saņemtu visu ko nopelnījis un pats lemtu vai maksāt un par ko maksāt
Apmēram tāda-
Gribi iziet no sava īpašuma?
10 eiro ... par kilometru.
Ar auto?
20 eiro ... par kilometru.
… Rādīt visu
fakts
10.12.2024. 20:54Pirmkārt, ēnu ekonomikas samazināšana ekonomikas kopapjomu nemaina nekādi.
Maina gan, jo ēnu ekonomika neietekmē IKP rādītājus.
Otrkārt, ir tāds aspekts, ka, tā kā privātais ar savu naudu rīkojas efektīvāk.
Tikai visus briškena pāļus, bolt pētījumus un daudzas citas nejēdzības veikuši tieši privātie.
Treškārt, ēnu ekonomikas klātbūtne ir reputāciju graujošs faktors.
… Rādīt visu
Reāla ekonomika
10.12.2024. 20:11»
Students
Tiešu to pašu teica mūsu augstskolas pasniedzējs. Ēnu ekonomikā esošā nauda jau otrajā vai trešajā apgrozījuma solī parādās ar dubultu pievienoto vērtību legālajā ekonomikā, kur tiek maksāti visi nodokļi. Tas, ka Latvijā visādi Saukas savos mistiskajos projektos ir ieinteresēti biedēt cilvēkus ar 30...
Saņemot skaidrā no klienta Peteronkulis drošivien ies uz Rimi/Maximu, nopirks Šņābi ar desu, un samaksās kaut kādu stulbo kredītu vai līzingu.
Un tieši tajā brīdi vajag sākt štukot - kur pazud Latvijas nauda no Rimi, Maximas vai Sweb&Co bankas.
Tikai TAD sākas valsts aplaupīšana.
Bet visas tas zviedru "ekonomikas" skolas [!!!] doma tikai kā izsukāt naudu noi latvijas, tapēc baro tādus gudrīšus ka Sauka
vispār
10.12.2024. 19:57»
xxl
Var piekrist Raksta autoram, Daudzu gadus atpakaļ viens ekonomists ļoti labi pateica ar piemēriem, kas valstij ir sliktāk , ja viens celtnieks saņem visu algu aploksnē vai viens godīgs nodokļu maksātājs aiziet uz autosalonu un nopērk jaunu dārgu automašīnu (atbilde vienkārša) Celtnieks gandrīz notiekti...
Auto ražotājam aizies labi ja 50%, gandrīz tikpat cik aizies no celtnieka aplokšņu algas par importētu pārtiku, apģērbus, degvielu un importēto lietoto auto. Turklāt godīgais nodokļu maksātājs būs vēl samaksājis vismaz 20% ienākuma nodokli.
un
10.12.2024. 19:41»
lauķis
Personīgi nepazīstu nevienu kurš labprātīgi maksātu nodokļus,tie tiek brutāli nolaupīti.Kāda būtu bilde ja cilvēks saņemtu visu ko nopelnījis un pats lemtu vai maksāt un par ko maksāt
Pēc tam kērc, ka esot strādājis 30 gadus, bet pensija pārsimt eiro.
tiešām
10.12.2024. 19:17»
Jukums
Tas tā viss laikam nebūs: Ēnu ekonomika silda noziedzību, un ļauj aizplūst garām valsts kasei milzu summas
Vienotības prokremliskos zagļus un pederastus baro valsts pasūtījumu monopolisti, bet ne cilvēki kas labo mašīnas, šuj drēbes, uzkopj telpas, pieskata bērnus vai pin groziņus, bet ja tie sadomās paplašināties, uzreiz būs klāt Kozlovska plintnieki.
kaut kad jau škelevikas psrs sabruks
10.12.2024. 16:47»
karburators
Muļķu zeme gaida Laimes lāci, kas šeit ieviesīs kārtību
................visas diktatūras sabrūk
ne jaui velti mediji pirmajās dienās tika aicināti
10.12.2024. 16:46un nopirkti...Kurš tad neredz, kas te notiek.
jāmaksā ir viem godīgai konkurenecei un morālei
10.12.2024. 16:44nekauņas nav jāražo.Protams, lieli zagļi izzog daudz vairāk, šklekirsevikas...kur ņemt prokuroru? ne tupānu? kā tikt vaļā no garīgi defektīviem kastrātiem grētām baidenistiem komunistiem, kuri IENĪST DARBU !!!!! UN EKONOMIKU, jo godīgie šos mēslus neievēlēs, un totāli noviltot vēlēšanās...nevar, vajag vismaz 80 % , kas viņus negrib...kā šoreiz ASV
xxl
10.12.2024. 16:44Var piekrist Raksta autoram, Daudzu gadus atpakaļ viens ekonomists ļoti labi pateica ar piemēriem, kas valstij ir sliktāk , ja viens celtnieks saņem visu algu aploksnē vai viens godīgs nodokļu maksātājs aiziet uz autosalonu un nopērk jaunu dārgu automašīnu (atbilde vienkārša) Celtnieks gandrīz notiekti visu savu aploksnē saņemto naudu atgriezīs Latvijas ekonomikā pērkot pārtiku,degvielu,maksājot komunālos maksājumus, bet 90% no summa par nopirkto jauno automašīnu aiziet ārpus Latvijas Importētājam un ražotājam.
bet
10.12.2024. 16:22»
piekrītu
Sistēma kas balstās uz blatiem..kukuļiem..noziedzību nekad nebūs ilgtspējīga..un vienmēr vilksies citu valstu astē
labi teikts: te piemēri nav tālu jāmeklē: Pirmais piemērs-Krievija...
Jukums
10.12.2024. 16:20»
ļoti labi!
Jo vairāk garām valsts kasei, jo mazāk ko zagt no budžeta
Jo vairāk garām-jo vairāk blatu, noziedzības, kukuļošanas...un stagnācijas...
piekrītu
10.12.2024. 16:20»
piekrītu
Blati, ēnu ekonomika, kukuļi..utt..ir pilnīgi pretēji normālai tirgus ekonomikas sistēmai, un traucē sistēmas cvilizētu unkcionēšsanu...Un ne tikai to vien
Sistēma kas balstās uz blatiem..kukuļiem..noziedzību nekad nebūs ilgtspējīga..un vienmēr vilksies citu valstu astē....
ļoti labi!
10.12.2024. 16:19»
Jukums
Tas tā viss laikam nebūs: Ēnu ekonomika silda noziedzību, un ļauj aizplūst garām valsts kasei milzu summas
Jo vairāk garām valsts kasei, jo mazāk ko zagt no budžeta...
piekrītu
10.12.2024. 16:18»
bet Student
Arī pasniedzēji tāpat kā Tevis pieminētais Sauka ir tikai cilvēki, un visu zināt nevar...Tapēc ka kāds visu nezina-nav iemesla viņam te uzbrukt...
Blati, ēnu ekonomika, kukuļi..utt..ir pilnīgi pretēji normālai tirgus ekonomikas sistēmai, un traucē sistēmas cvilizētu unkcionēšsanu...Un ne tikai to vien...
bet Student
10.12.2024. 16:16»
Students
Tiešu to pašu teica mūsu augstskolas pasniedzējs. Ēnu ekonomikā esošā nauda jau otrajā vai trešajā apgrozījuma solī parādās ar dubultu pievienoto vērtību legālajā ekonomikā, kur tiek maksāti visi nodokļi. Tas, ka Latvijā visādi Saukas savos mistiskajos projektos ir ieinteresēti biedēt cilvēkus ar 30...
Arī pasniedzēji tāpat kā Tevis pieminētais Sauka ir tikai cilvēki, un visu zināt nevar...Tapēc ka kāds visu nezina-nav iemesla viņam te uzbrukt.
Par Sauku un ēnu ekonomiku: Tikai Tavs pasniedzējs tad aizmirsa paskaidrot, ka tieši pateicoties ēnu ekonomikai rodas miljonāri..un ne savu spēju-bet gan savu blatu dēļ, un tas izkropļo un neļauj darboties tirgus ekonomikai jau pašos pamatos...Bez tam rada lielu sociālo netaisnību, cilvēku neapmierinātību, nepelnītus ienākumus dažiem, uttt..
tā viš i
10.12.2024. 16:15»
bilde
būtu pavisam vienkārša: Kā pie tēvoča Mahno Ukrainā 20-os gados...Katrs dara ko un kā grib: maksā, nemaksā,zog, nezog, nav armijas un policijas, nav ierēdniecības un partiju, nav valsts...Ir katrs pats par sevi
anarhija - kārtības māte !
Jukums
10.12.2024. 16:13»
tiešām
Ēnu ekonomika tomēr ir ekonomika un kaut arī notiek netaisnība, nauda apgrozās un silda biznesu un arī nauda aploksnē galu galā nonāk veikala kasē un valstij no tās tiek nodokļi. Nesalīdzināmi trakāk, kad miljardi vienkārši tiek apzināti izvazāti, kā piemēram par pilnīgi liekiem projektiem: Rīgas dzelzceļa...
Tas tā viss laikam nebūs: Ēnu ekonomika silda noziedzību, un ļauj aizplūst garām valsts kasei milzu summas...
Tā būtu labi
10.12.2024. 13:47»
Pirātu partija
Nu gluži tā nav. Anarhija ir viena no valsts pārvaldes formām. Anarhija nenozīmē visatļāutību, tā nozīmē tikai valsts kontroles neesamību pār cilvēku. Tā pat valstī ir armija, kas aizsargā teritoriju, ir policija, kas nodrošina kārtību. Strādā vispārpieņemtās saprotamās cilvēktiesības. Ir konstitūcija...
Nodoklis no apgrozījuma! Bez deklarācijām,atskaitēm,stulbiem likumiem un normām,bez visādiem tiesībsargiem un integrātoriem!
lauķis
10.12.2024. 13:27»
bilde
būtu pavisam vienkārša: Kā pie tēvoča Mahno Ukrainā 20-os gados...Katrs dara ko un kā grib: maksā, nemaksā,zog, nezog, nav armijas un policijas, nav ierēdniecības un partiju, nav valsts...Ir katrs pats par sevi
Cilvēku pašu veidotu pašpārvaldi nosauc par anarhiju jo sistēmai tāda lieta nav pieņemama,piemēram,linču tiesa ir šīs pašpārvaldes forma,atbildīgs ir katrs un par visu,atšķirībā no tā dēvētās demokrātijas kur atbildība neeksistē.
jaajaa
10.12.2024. 13:22...beidzot kāds loģisks raksts par "ēnu ekonomiku"...protams, ka uzlabot kaut ko var vienmēr...tikai Latvijā nav tik lielas ēnu ekonomikas, par kādu patīk bazūnēt ierēdņiem un valsts apmaksātiem "ekspertiem", cilvēki arī iztiek ar tām minimālajām aldziņām...:)