Likumu paradokss: atbrīvošanas laiks pienāk ātrāk nekā tiesības tikt pārvietotam uz atklāta tipa cietumu
PIETIEK · 05.02.2015. · Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
interesanti
07.02.2015. 11:33cik kūmiņš saņem no ''kopkatla'' par šādiem raksteļiem. kaut kā pārāk bieži šajā portālā nākas lasīt par zekiem un viņu sūro dzīvi
Ziedonis
07.02.2015. 07:38Valsts ,praksē saglabājot PSRS sodu sistemu,kas paredz ne tikai atņemt personai brīvību,bet arī papildus pakļaut šo personu dažādiem papildus sodiem: ierobežot tikšanos ar ģimeni,ierobežot iespēju saņemt atbilstošu ēdināšanu,medicīnisko aprūpi,ierobežotu pieeju presei+cietuma adminstrācijas uzliktos papildus sodus atkarībā no katra pārstāvja sapratnes par sodu izpildi-kādu nogalina,kādu sakropļo,kādu vienkārši pirms karcera iekaustīt.Viss kopā tas veido stabīlu armiju ar valsts pastāvošo iekārtu "atbalstošiem Lv iedzīvotājiem"
Болдерай
07.02.2015. 00:40»
gaca
Esli prav Rasmunsen i pskovskaja divizija zaidjot v D-pils,to osvobodiv Grivskuju tjurmu ,otrjad opolcencev -gotov , i ne odin
Если че Болдерай потдержит ополченцев.
Освободился с Р.Ц.Т. 25.10.2014. отсидел пол года.
06.02.2015. 22:03Человек находящийся в Рижской Следственой Центральной Тюрьме с не доказаной ещё его виной, имеет гараздо меньше возможностей, чем осужденый-заключоный чья вина уже доказана. Ежедневно заключоный Р.Ц.Т. подвергаються нарушениям со стороны админестрации тюрьмы. В случаях нарушения со стороны админестрации, для них это остаёться безнаказано. Некоторые сотрудники Р.Ц.Т. выходят на смену, обиженные не понятно чем и пользуясь тем что они при исполнение, без причин срываються на заключоных, выписывая им рапорта, лишают их магазина, телефоных званков, свиданий которых тут и так катострофически не хватает и часто плохое настроение роботника тюрьмы для заключоного заканчиваеться карцером.
gaca
06.02.2015. 20:22Esli prav Rasmunsen i pskovskaja divizija zaidjot v D-pils,to osvobodiv Grivskuju tjurmu ,otrjad opolcencev -gotov , i ne odin….
zed
06.02.2015. 20:19»
Sergejs
Однозначно эта тема показывает на сколько не компетентны законодательные органы. Зачастую эти законы и поправки разрабатывают некие юристы не имеющие ни какого отношения к местам заключения и вопросам ресоциализации...
Pravda!!!!Nado prizvat k otvetu,za vreditelstvo napravlennoe na destabilizaciju obstanovkiv strane!!!Mozet eto ruka Moskvi?
Sergejs
06.02.2015. 20:14Однозначно эта тема показывает на сколько не компетентны законодательные органы. Зачастую эти законы и поправки разрабатывают некие юристы не имеющие ни какого отношения к местам заключения и вопросам ресоциализации.
Пора призывать к ответственности тех, кто протаскивал эти поправки в Закон об исполнении наказания !
suzana
06.02.2015. 19:45»
Jurists
Šāda sodu izpildes sistēma nedod iespēju cietumu adminstrācijai diferencēt,tos kuri ir labojušies un grib integrēties sabiedrībā no tiem ,kas ari cietumā turpina savu kriminalo dzīves veidu!Šī jautājuma sakārtošana ir Bēziņa atbildība
Pilnīgi piekrītu.
Костя освободился с Валмиеры
06.02.2015. 18:25»
Jurists
Šāda sodu izpildes sistēma nedod iespēju cietumu adminstrācijai diferencēt,tos kuri ir labojušies un grib integrēties sabiedrībā no tiem ,kas ari cietumā turpina savu kriminalo dzīves veidu!Šī jautājuma sakārtošana ir Bēziņa atbildība
В действительности, "исправление и перевоспитание" в понимании тюремного начальства - означает "сотрудничество с оперчастью то есть ДОНОСИТЕЛЬСТВО И НАУШНИЧЕСТВО НА СВОИХ СОКАМЕРНИКОВ! Но, надо признать, что больше 80% (есть офиц. статистика рецидива)в тюрьмах сидят профессиональные правонарушители, увы. А Ваши рассуждения о "стремлениях перевоспитания, извините, но это бред сивой кобылы.
Сергей, Централ
06.02.2015. 18:17»
Ilgonis, Brasas cietums
Izrādās, ka Latvijā joprojām ir intelektuālas un drosmīgs juristi
Полностью согласен с Gara spēks! Теперь, чтобы получить высшую ступень, придется доносить на своих товарищей по заключению. Таким способом Латвийский Сейм порождает ренегатов, что, очевидно и является внутренним политическим курсом?!
Ilgonis, Brasas cietums
06.02.2015. 18:04»
Gara spēks
В действительности, стратегической задачей советской уголовной доктрины, каковая действует в постсоветской Латвии и по сей день (!), никогда не являлась бессмысленная и невыполнимая задача "перевоспитания преступников". Разработанная и принятая в Хрущевский период, так называемая "теория превентивной...
Izrādās, ka Latvijā joprojām ir intelektuālas un drosmīgs juristi ...
Gara spēks
06.02.2015. 17:33В действительности, стратегической задачей советской уголовной доктрины, каковая действует в постсоветской Латвии и по сей день (!), никогда не являлась бессмысленная и невыполнимая задача "перевоспитания преступников". Разработанная и принятая в Хрущевский период, так называемая "теория превентивной социальной изоляции" - определяла основную тактическую задачу: создание условий для возможности максимально длительного содержания в изоляции" категории лиц, имеющим врожденную склонность неуважения к Советскому образу жизни". Лицо, хоть раз совершившее преступление - зачислялось в категорию "лиц с ущербной моралью, обусловленной остаточными проявлениями (пережитками) буржуазного мышления". По отношению к этой категории, приветствовались, как законодательные меры (судебные осуждения за: нарушения паспортного режима, тунеядство, нарушения надзорных требований, злостное нарушение режима тюремного содержания итп), так и практическая линия уголовно-процессуальной поверхностности при рассмотрении дел о рецидивных преступлениях.
Поэтому говорить о «практической реализации» Латвийскими властями задачи перевоспитания преступников попросту смешно. Со времен всемирного потопа, ни одна государственная система такой реальной задачи и не ставила! Реальным государственным практическим курсом уголовной политики – остается задача увеличения срока содержания преступников в изоляции от общества и создание условий тюремного заключения, направленных на психическую и интеллектуальную деградацию личности. Все законодательные новации последних лет, объяснялись вовсе не «ростом гуманизма» работников судебного Министерства Латвии, а только, требованиями Совета Европы и Европейской Комиссии.
Точно так же и последующие изменения Кодекса исполнения наказаний (далее, также – Кодекс) – являются не более чем попыткой демонстрации Европейскому Сообществу: «напряженной работы» по исполнению международных рекомендаций в адрес Латвии.
Однако, последние изменения Кодекса, о которых «оглушительно умалчивают» государственные представители имеют, в отдельных частях, более принципиальный и антиправовой характер. В открытое и вопиющее нарушение Конституционных и международных принципов правосудия, деятельность тюремных администраций по вопросам ужесточения/смягчения и досрочного освобождения осужденных – полностью выведена из сферы судебного контроля! Изменениями Кодекса определено, что решения о смягчении вида наказания, как принципиального условия возможности досрочного освобождения, получили статус внутренних решений тюремного начальства, каковые, отныне - НЕ ПОДЛЕЖАТ НИКАКОЙ ПРОВЕРКЕ! Поэтому, не может быть спора и полемики по поводу публикации (Likumu paradokss: atbrīvošanas laiks pienāk ātrāk nekā tiesības tikt pārvietotam uz atklāta tipa cietumu), поскольку принципиальным условием перевода на открытую тюрьму, либо досрочного освобождения – является нахождение на «высшей ступени режима». А именно это, с 10 марта сего года, будет бесконтрольно решать тюремное начальство. Таким образом, у подавляющей массы заключенных, по сути, законодательно отнята реальная возможность досрочного освобождения, за исключением категории «секретных информаторов» и заключенных, имеющих материальные возможности - на дачу взятки тюремному начальству.
Juridisku jautājumu pārzinējs
06.02.2015. 16:27»
Viesturs
Labvakar! Es arī gribu tikai apliecināt,ka šis grozījums ir pilnīgi absurds un neloģisks. Ja paņemtu un papētītu statistiku,cik tiek pastrādāti jauni noziegumi,kad cilvēks tiek atbrīvots no slēgtā cietuma,un cik,kad no atklāta tipa cietuma,tad skaitļi būtu ļoti pārsteidzoši. Ja ieslodzītais pēc soda...
Tas, ka ir grūti atzīt savas kļūdas, - piekrītu. Bet vai kļūda ir likumā? Hmm... Nebūt ne. Pie šāda secinājuma var nonākt tie, kuri pārzin likuma normu interpretācijas metodes un prot tās pielietot. Tādēļ es pieturos pie pārliecības, ka kļūda ir likuma piemērošanā. Bet ej nu pārsūdzi šādu absurdu situāciju. Te jāatzīst, ka mūsu tiesas veikli spēlē "futbolu", tādēļ cilvēkam bez juridiskām zināšanām savu taisnību izcīnīt ir gluži neiespējami.
Getto
06.02.2015. 09:32Spurei un Šteinbrikam ir grūti cīnīties ar Puķu Visvalža mantojumu,paies gadi.
Cietumos
06.02.2015. 09:29»
Cietumos
Pakāpes piešķir pēc purniem- patik vai nepatik
Dažkārt pēc radinieku maka biezuma.
Advokāts
06.02.2015. 08:17Šī smirdošā sistēma vērsta uz to, lai apcietinātie neraksta apelācijas un kasācijas sūdzības! Pakāpes sāk skaitīt tikai PĒC sprieduma stāšanās likumīgā spēkā! Slēpta inkvizīcija.
Jurists
06.02.2015. 06:42Šāda sodu izpildes sistēma nedod iespēju cietumu adminstrācijai diferencēt,tos kuri ir labojušies un grib integrēties sabiedrībā no tiem ,kas ari cietumā turpina savu kriminalo dzīves veidu!Šī jautājuma sakārtošana ir Bēziņa atbildība .
beta
06.02.2015. 06:38Žēl,ka tikai viens portāls ir spejīgs runāt par šādām problēmām.Pārējie impotentie raksta par jauno dejošanas šovu…..
fedrmis
06.02.2015. 04:55diženi tomēr ka viņiem ir zaļā ilgtspēja pusdienās un dabas vērošana modelis citiem gaidot ...
fedrmis
06.02.2015. 04:54»
Libertad
Kad LEMBERGS sēdēja tad uz atvērto cietumu varēja tikt jebkurš izciešot pusi piespriestā soda, tagad nesēž neviens deputāts. Kad iesedisies tad mainīs likumu pie mums leiputriā tā ir pieņemts
diženi tomēr ka viņiem ir zaļā ilgtspēja pusdienās un dabas vērošana modelis citiem gaidot ...
Viesturs
06.02.2015. 00:36Labvakar! Es arī gribu tikai apliecināt,ka šis grozījums ir pilnīgi absurds un neloģisks. Ja paņemtu un papētītu statistiku,cik tiek pastrādāti jauni noziegumi,kad cilvēks tiek atbrīvots no slēgtā cietuma,un cik,kad no atklāta tipa cietuma,tad skaitļi būtu ļoti pārsteidzoši. Ja ieslodzītais pēc soda termiņa puses nonāk atklāta tipa cietumā viņš pakāpeniski adoptējas un pielāgojas jaunajai dzīvei brīvībā,jo nav nepieciešamības steidzamā kārtā stāties jebkurā darbā,nav uzreiz nepieciešami līdzekļi priekš pārtikas un komunālajiem maksājumiem un dažādām citām sadzīviskām lietām. Tāpēc ir laiks-1/4 daļa no soda līdz pirmstermiņa atbrīvošanai,lai atrastu gan peļņas iespējas,gan dzīvesvietu,gan dažiem arī dzīvesbiedri... Jebkurā civilizētā loģiski domājošā Eiropas valstī tieši tā arī pamazām resocializē cilvēku pēc puses izciestā soda laižot pa brīvdienām atvaļinājumos,kā arī nomainot slēgto cietumu pret atklāta tipa cietumu. Mūsu valsts vīriem nepietiek drosmes atzīt kļūdas un ievest atpakaļ iepriekšējo kārtību,jo kāds taču var sākt brēkt par korumpētību vai arī meklēt vainīgos kāpēc tika vispār pieņemti tik debīli jauninājumi,kad tieši noziedzinieki,kas notiesāti par sevišķi smagiem noziegumiem un uz ilgiem gadiem nosacīti pirms termiņa var atbrīvoties ātrāk par pārcelšanu uz atklāta tipa cietumu,kas viņiem patiešām ir ļoti,ļoti nepieciešams tieši pēc puses soda termiņa... Godātie deputāti es lūdzu pārskatīt un pārdomāt jautājumu,kā arī atgriezt iespēju doties uz atklāto cietumu jau pēc puses no soda termiņa un jūs pārliecināsieties ka tas būs daudz reizes efektīgāk kā ir patreiz. Ceru,ka veselais saprāts uzvarēs!
Это фантастика? Нет это - Латвия!
06.02.2015. 00:12Данный маразм был принят ещё в 2011 году. Решили наши тупорылые ввести браслеты с февраля, ан нет - снова не доделали
закон приняли, а материальную базу не подготовили. Всё через Ж делают,такое впечатление, что их делали стоя - наполовину вытекли. Надо их контрацептивами обеспечить, чтобы не плодились.
Anonīmais šakālis
05.02.2015. 23:56«… atbrīvošanas termiņš, īpaši tiesības uz priekšlaicīgu atbrīvošanu, pienāk ātrāk nekā iespēja tikt pārvietotam uz atklāto cietumu…»
Nu nez, noziedzniekiem jau tā kā vajadzētu priecāties, ka viņi tiek ārā pavisam, nevis tikai uz mazāka smaguma režīmu!
FANTOM
05.02.2015. 23:51»
Житель Латвии (Alien)
Министр иностраных дел в России Лавров пишет стихи, а министр иностраных дел Латвии Rinkevic в открытую признаеться что он ПИДАРАС. И пока у руля заднеприводные в этой стране нечего нормального не будет...
:))) Это европа гомосятина. Два папы, две мамы это нормально.
Житель Латвии (Alien)
05.02.2015. 23:49Министр иностраных дел в России Лавров пишет стихи, а министр иностраных дел Латвии Rinkevic в открытую признаеться что он ПИДАРАС. И пока у руля заднеприводные в этой стране нечего нормального не будет!
Болдерай
05.02.2015. 23:38»
Болдерай
Жириновского не хвотает здесь
Даже в строгой России в следственых тюрьмах день счетается за два. А мы живем вроде как в европе.
Болдерай
05.02.2015. 23:28»
Законапослушнный Граждонин
Мой брат сидит в Рижской Центральной Тюрьме 3 года и 6 месяцов и так он и не получл приговор, что бы уехать на зону и освабодиться по УДО ( условно досрочное освобождения). Срок у него 4 года и 2 месяца...
Жириновского не хвотает здесь.
Законапослушнный Граждонин
05.02.2015. 23:24Мой брат сидит в Рижской Центральной Тюрьме 3 года и 6 месяцов и так он и не получл приговор, что бы уехать на зону и освабодиться по УДО ( условно досрочное освобождения). Срок у него 4 года и 2 месяца.
Болдерай
05.02.2015. 23:09»
Сергей
Все логично.....больше заключенных в тюрьмах-больше денег по карманам.Тратят деньги на содержание и псевдовоспитание. В реальности открытая тюрьма для МинЮста не выгодна,т.к.нет внешней охраны,нет заборов и дорогостоящих сигнилизаций,работников в три раза меньше....соответственно на содержание таких...
Я с тобой полностью согласен.
Sesks
05.02.2015. 22:56Mūsu cerības ir piepildījušās un man nekas nav pret jaunajiem metaltrga ī[sāniekiem, domāju labi sastrādāsimies. Iekšlietu ministrija un SAB, DP visu kontrolē..
Сергей
05.02.2015. 22:53Все логично.....больше заключенных в тюрьмах-больше денег по карманам.Тратят деньги на содержание и псевдовоспитание. В реальности открытая тюрьма для МинЮста не выгодна,т.к.нет внешней охраны,нет заборов и дорогостоящих сигнилизаций,работников в три раза меньше....соответственно на содержание таких тюрем уходет меньше средств.
igor
05.02.2015. 22:50Eto polnij bret.v estonii uze dovno vse rabotaet.a tut net.toka mogut govaritj i boljwe nehego neproisxobit.tebe nada otsidetj 3/4.i toga tebe poloweno na udo.ili otkritij rewim.tak gde sptovedlivastj
Libertad
05.02.2015. 22:33Kad LEMBERGS sēdēja tad uz atvērto cietumu varēja tikt jebkurš izciešot pusi piespriestā soda, tagad nesēž neviens deputāts. Kad iesedisies tad mainīs likumu pie mums leiputriā tā ir pieņemts!!!
jurijs
05.02.2015. 22:30Tāda mums ir tieslietu sistēma, recidīvs lai palielinās nekā samazinās! Jo kā savādāk ieslodzīto izmet laukā no slēgta cietuma un ej uz visām četrām debess pusēm. Nekā pakāpeniski pierast brīvībai.
:-)
05.02.2015. 21:39Labais!!! Vispār zekus nevajag lais ārā!!! Cietumos ir labāk nekā brīvība!!! Deputāti gatavo sev bezmaksas maizi...un amatus!
ddom
05.02.2015. 20:35Par smagiem noziegumiem LV neviens nesēž. Ja nu vienīgi valdēs un amatos.
suzana
05.02.2015. 20:05Kārtējo reizi mūsu 100 mērkaķi saeimā debilismu vēl vienā likumā parādīja.Nu nav viņu intresēs,lai kautkāda daļa ieslodzīto vairāk neatgriežās ieslodzījuma vietā,bet gluži pretēji.Jo samazinās noziedznieku skaits,ja slēdza Šķirotavas cietumu ciet, pārējās ieslodzījumu vietas ir pustukšas,nevar tak pieļaut ka būs jālikvidē ieslodzījumu vietu pārvaldi:D
Maris. L.
05.02.2015. 19:55Stulbum, ta viss shaja stulbaja Latvija notiek, bezlogiski un apsurdi. Ka vispar sajma apstiprinaja shdu likumu, tieslitu ministris A.Aksenoks un ieslodzijumu vietas parvaldes priekshniece Ilona Spure! Jautajums tieshi shiem diviem cilvekiem, uz ko pamatojoties iztajsija shadu apsurdu likumi pirms terminja atbrivoshanas... ???
Jānītis
05.02.2015. 19:29Jā, dievs svētīja Latviju! Ko tur teikt, tieši pareizi TM rīkojas, lai ieslodzītie ātrāk atgrieztos cietumos...savādāk cietumi būtu tukši un kāpēc tik daudz štatu vietu?! Algas nebūs par ko saņemt!!? Loģiski, ka ieslodzīto vajadzētu pēc iespējas tuvināt brīvībai nevis izmest ārā no cietuma un gaidīt kad viņš būs atpakaļ!!!
global me
05.02.2015. 19:21Manuprat tas sviests kadam vnk ir izdevigs vai nu tiesham musu gudras galvas kartejo reizi pierada savu nekompitenci, kaut visa sistema ir galigi garam, iesunojusi padomju laika, ja runajam godigi neviens no augstak stavoshiem skiet nav ieintresets ieslidzito reabilitacija, vienigais ko vini dara- atliek oroblemu uz kadu laiku, isak sakot BARDAKS
zed
05.02.2015. 18:46Kāpostgalvas no TM un IeVp izliekas,ka nesaprot ,ka Lapsa runā par to ,ka pirmstermiņa atbrīvošana un iespēja pāriet uz atklāta tipa cietumu ,par smagiem pantiem pienāk VIENLAICĪGI.Jebkurā citā valstī-pat krievijā uz atklāta tipa cietumu pārvietošanas iespeja iestājas ātrāk-pēc 2/3 no soda izciešanas,bet pirmstermiņa atbrīvosana pēc 3/4.Šo sviestu ieviesa Bērziņa laikā ,kāda no pietuvinātajām kāpostgalvām,kas pati nesaprata ko ieviesa.