Menu
Pilnā versija
Foto

Reģionālās reformas murgs

Rolfs Bokmelderis · 05.05.2019. · Komentāri (0)

Pievienot komentāru

Lapas:    1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

9. vilnis

13.05.2019. 14:59

Kas uztraucās visvairāk par reformu? Bgātās Jūrmalas pašvaldības,to vadītāji, kas paši sevi nodēvējuši par maziem feodāliem, atšķirībā no ventspis lielā F. Uztraucās par lobēšanas, jeb blata būšanas sistēmas sagraušanu. izvirzījuši savu ruporu, kas TV Ŗiga V. Puriņas raidījumā to sakaidri un gaiši pateica.lobēšana jeb blata sistēma jāsaglabā'Jūrmala jāatdala no pārējās valsts savas ietekmes 'dēl. Kar ir Rīga? - Visas Jurmals pašvaldību apvienības Priekšpilsēta!

Atbildēt

Aivars Kristapsons

13.05.2019. 08:26

Piedavat, minot ekonomisku ieguvumu, nenoradot finansialu aprekinu un avotu tas ir vairak ka bezatbildigi. Ta ir augstaka mera nekauniba.

Atbildēt

ja murgi, tas pie ārsta

08.05.2019. 21:37

kāpēc rakstīt...........nav jau kas uzklausa

Atbildēt

???

08.05.2019. 21:06

»

Muahaha

To visu jau dzirdējām pirms pirmās reformas, rezultātā nekāda ietaupījuma nebija. Beidz melot


Salīdziniet štata vienību skaitu pēc pirmās reformas un tagad. Bet cilvēku skaits ta samazinājies. Pie tam šī jau nav nekāda otrā reforma, bet turpinājums.

Atbildēt

Šiškins

08.05.2019. 15:48

Bauriem jau patīk i apspriest sekas i cīnīties ar tām

Atbildēt

yes

08.05.2019. 13:28


Līdzīga reģionālajai reformai, nesen realizēta tiesu reforma - ietaupījums tikai uz tiesas priekšsēdētāja piemaksu, bet rezultātā murgs pilnīgs

Atbildēt

Niknais

08.05.2019. 13:26

Ko var gribēt, ja viens liberastisks sūdu maisītājs par ministru

Atbildēt

Marja Melnā

08.05.2019. 12:30

Pilnīga taisnība - REĢIONĀLĀ REFORMA - murgs - atņems iespējas baroties pie siles mazajiem 109 ķezariņiem un viņu izveidotajai radnieciski- draudzīgajai svītai, kas tērē tautas naudu kā savu, nosaka algas pēc savas apetītes, uzpūš štatus pēc radu, draugu un biezā slāņa barošanas. Šoks, ko nevarēs pārdzīvot, ko sadomājās visas partijas pirms vēklēšanām, šoks ZZS, kuriem savi kadri iepunkterējušies siltā ligzdā, tā ka raksts ir ļoti pareizs, pēc traka suņa "godīgs"un vajadzīg MURGS, MURGS, MURGS priekš ZZS.

Bet pret kuru reformu latvietis un Co nav protestējuši? Viņiem nevajag Jēkabpils - Aizkraukles celulozes rūpnīcu, nevajag papīrfabrikas, nevajag kūrortus, sanatorijas, nevajag siltināšnas materiālu ražošanas rūpnīcas, par ko sludināja Aigars Štokenbergs, ka ievedot ārzemju materiālus, Eiropas nauda aizplūst uz Eiropu atpakaļ. Latvietim, sevišķi T/LNNK nav vajadzīga (nebija vajadzīga) izglītības reforma, ko ieviesa melnais Kārlis, ko šeit un citur nolād. LATVIETI - padodies ... haosam, bardakam, MURGIEM, ko sludina rakstā.

Atbildēt

???

08.05.2019. 10:12

Autors melo, nekādu izpilddirektoru vecos novados nevajadzēs, paliks pārvaldnieki, ekonimistus, plānotājus, grāmatvežus varēs stipri vien samazināt. Plānošanas dokumentu sagatavošanā vien cik ietaupīsies, jo tie tiek gatavoti trīs pagastiem vai desmit van nozīmes, bet kad saskalda, tad gan izmaksas ir lielas. Par deputātiem taisnība, tur ietaupījums nebūs liels, jo maksā tikai par sēdēm. Visā pārējā ietaupījums ievērojams.

Atbildēt

Tev ir gods šo lasīt

08.05.2019. 09:54

»

hm

Ka nenāk investīcijas, ka praktiski pazaudēts tranzīts, ka var tikt būtiski samazināts ES atbalsts, ka liels valsts parāds, ka krītas dzīves līmenis - to visu neatrisinās pašvaldību pārdalīšana (reģionālā reforma...


Esi tik pat tups kā raksta autors? Kur ir labums Pūcem no šīs reformas? Reforma ir ar steigu jāveic kaut via tādēļ, lai aizslaucītu ZZS cariņu šļuru no mazajiem novadiem uz visiem laikiem. Vai ir dzirdēts kāds cits, kas bļautu par reformu? Tie 90% ir ZZS šļuras pārstāvji. Ar to arī viss ir izteikts.

Atbildēt

Tev ir gods šo lasīt

08.05.2019. 09:48

Forši ir ar citu nekur nepierādītu pieņēmumu balstīt savu viedokli par ministrijas aplēsēm potenciālam ietaupījumam. Autors losis. Vai tad PM ir no AP? Vismaz vēl šorīd bija no JV. Autors arī laikam nav dzirdējis, ka piedāvātais modelis ir tikai sākums diskusijām, kuru laikā vairumu jautājumi tiks noskaidroti. Autors arī nav dzirdējis, ka modelis sagatavots, par pamatu ņemot to, ka novadam jābūt vismaz kaut kādam jēdzīgam centram. Autors turklāt piemin Lembergu. WTF? Visa ZZS šļura ir pret reformu, jo pietuvinātie novados vairs nevarēs atļauties ar kāju vērt vaļā domes durvis, kā to ir pieraduši darīt jau desmitgades. Optimizācijai ir jābūt!

Atbildēt

kūka

08.05.2019. 06:11

»

Kārlis

Rolfs Bokmelderis - bijušais Ikškiles novada domes vadītājs. Vai tas neizsaka visu?!...Pašsaprotami ka birokrātiskais aparāts negribēs, un darīs visu lai tas nenotiktu, samazināt savus štatus. Pats skumjākais ir tas ka tie pat iesaista visā tājā iedzīvotājus , lai tik nezaudētu savas "siltās" darba ...


laikā, kad vairs nav jāiet pat uz banku, nav nepieciešamas šīs "tenkotavas" pagastmāju kundzītēm, tas laukos ļoti labi redzams. Imitēta darba un laika nosišana, neefektīva, nekompetenta un pilnīgi absurda sistēma ir mazajās pašvaldībās, bet kādi algu saraksti! Taisnība, ka iesaista parastos cilvēkus ar šausmu stāstiem, kas nu jums tagad notiks, kad mēs nebūsim... Jāatbalsta šī reforma, jo kāpēc visi atbalsta birokrātijas samazināšanu, bet tagad klusē?

Atbildēt

Žulis

08.05.2019. 05:52

Visas tās "reformēšanas", "optimizēšanas" un "sakārtošanas" mūsu valstī tiek veiktas vai nu ar kādu savtīgu aprēķinu no pašu šo darbību veicēju puses, vai arī kā darbības imitācija, kad tautai ir jāparāda, ka kaut kas it kā tiek darīts, lai uzlabotu jau pārāk neciešamu situāciju kādā nozarē. Reālus uzlabojumus pie pastāvošā pārkrāsotā padomju režīma un tā iedibinātās sistēmas nav ko gaidīt. Mēģināt ar atsevišķām, pat visgudrākajām reformām uzlabot esošo situāciju ir tas pats, kas mēģināt ar diegiem, kaut arī pašiem stiprākajiem, lāpīt sapuvušu lupatu deķi. Ja arī vienu caurumu kaut kā izdosies aizlāpīt, tūliņ blakus radīsies otrs. Pašos pamatos ir jāmaina sistēma. Partokrātiskas diktatūras vietā mums jāveido sava patiesi nacionāla, demokrātiska valsts. Pirmais solis šajā virzienā ir mainīt pastāvošo Vēlēšanu likumu un atņemt monopoltiesības partijām izvirzīt deputātu kandidātus uz Saeimu. Otrais solis ir noteikt reālu atbildību valsts augstākajām amatpersonām par viņu darbību. Nu nedrīkst būt tā, ka tiek valsts vārdā pieņemti likumi, lēmumi un slēgti līgumi, kas valstij nes simtiem miljonu lielus zaudējumus, bet šo likumu, lēmumu pieņēmēji un līgumu slēdzēji turpina mierīgi sēdēt savos krēslos, domās tīksminoties par to naudiņu, kas iespējams ienākusi viņu privātajās "kabatās" par šo pakalpojumu.

Atbildēt

lauķis

08.05.2019. 05:33

»

Rolfs Bokmelderis

Nekad neesmu bijis Ikšķiles novada domes vadītājs. Esmu bijis deputāts divos sasaukumos. Diezgan pasen. Bet šajā rakstā es apzināti nerunāju par Ikšķili, bet gan par valsts ačgārno politiku un domāšanas veidu kopumā. Starp citu, deputāti nelielajās pašvaldībās neizmaksā ne tuvu tik daudz kā administratīvais...


Tieši tāpēc jau politiķi ir sociālie parazīti,un parazīti ir jāiznīcina.Politika ir varas iegūšana pār kādu vai kādiem.
Tautai nevis jāievēl bet jāieceļ savu interešu pārstāvji vienojoties pēc vērtību kopuma.

Atbildēt

Zinošais

07.05.2019. 23:26

»

Piekrītu!

Lai būtu produktīvāks pašvaldību darbs, jāsalabo ceļi! Par to neviens negrib runāt


Un kā to efektīvāk var izdarīt ! Manuprāt ne jau saskaldot ceļu n-tos gabaliņos pa novadu vai pat pagastu robežām ! Ko es redzu Rīgā - ir milzigs daudzums paralēlas infrastruktūras, piemērams dzelzceļs, ko lieliski varētu izmantot satiksmes problēmu risināšanā, bet tas nenotiek jo valda resorisms un valsts nav spējusi vienoties ar pašvaldību.
Sīs problēmas parāda problēmu cēloņus un mērogu ko nevar atrisināt ar jaunas kartes palīdzību !

Atbildēt

07.05.2019. 22:48

»

fakts

Pietiek paskatīties algu sarakstu, lai redzētu cik var ietaupīt vienā pašā Ikšķilē. Uz 0,3 slodzēm strādājošam klientu apkalpošanas speciālistam veseli divi klientu apkalpošanas centra vadītāji


Paskatīties var šeit
https://www.ikskile.lv/index.php/lv/jaunumi/informacija-par-ikskiles-novada-pasvaldibas-administracijas-un-pasvaldibas-iestazu-6

Atbildēt

Rolfs Bokmelderis

07.05.2019. 21:37

»

lauķis

Tam, ka katrs partijnieks ir parazīts,es pilnīgi piekrītu.Bet ko dos šīs nebeidzamas,neauglīgās reformas


Nekad neesmu bijis Ikšķiles novada domes vadītājs. Esmu bijis deputāts divos sasaukumos. Diezgan pasen. Bet šajā rakstā es apzināti nerunāju par Ikšķili, bet gan par valsts ačgārno politiku un domāšanas veidu kopumā. Starp citu, deputāti nelielajās pašvaldībās neizmaksā ne tuvu tik daudz kā administratīvais aparāts kas pilda ministriju pavēles.
V. Čērčils savulaik ir teicis - ja tu nenodarbojies ar politiku, tad tā nodarbojas ar tevi. Viedi vārdi! Ar mums visiem nodarbojas...

Atbildēt

Zinošais

07.05.2019. 21:24

»

xx

Jāsāk ir ar vienkāršu jautājumu - kāda jēga ? Kāda jēga reformai, zinošais ? Zinošais , vai var būt tā, ka vienīgā jēga šai reformai ir skanošais ? Un ne jau lauku virziena skanošais . Kā būtu, ja to ministriju likvidētu nahren ? Cik ietaupītu naudu , kāds tai ministrijai ir budžets...


Jēga ir padarīt pārvaldi efektīvāku ! Problēmas būtība manuprāt slēpjas skatupunktā - indivīds vienmēr subjektīvi gribēs saņemt vairāk no "kopējā katla", bet mazāk tajā dot !
Reformātoru uzdevums ir atrast labāko iespējamo risinājumu sabiedrībai kopumā !

Atbildēt

Latvietiņš.

07.05.2019. 20:04

Kā nav kauna apstrīdēt kungu gudrību. Ja kungi grib taisīt reformu, tad vajag piekrist, Kungi labāk zin. Katra reforma nes jaunas peļņas iespējas. Parēķiniet, cik tūkstošus vajadzēs samaksāt tikai par zīmogu nomaiņu iestādēs vien. Un jaunas veidlapas arī būs jānodrukā. Pelnīs zīmogu izgatavotāji, pelnīs tipogrāfijas. Un kad tiem cilvēkiem uz novada centru būs tālāks ceļš mērojams, pelnīs sabiedriskais transports, pelnīs degvielas tirgotāji, pelnīs autoservisi. IKP mums augs griezdamies. Un galvenais, ka mazos novadus saliekot lielākos novados, tiem kopā varēs piešķirt mazāk naudas, nekā ja tie būtu atsevišķi. Un vienu otru skoliņu atkal būs iespēja nolikvidēt, jo novadā taču pilnīgi pietiek ar vienu vidusskolu. Tā valstij ietaupīsies naudiņa svarīgākiem mērķiem. Kungiem vajadzību ir daudz. Deputātiem, piemēram, šajā sasaukumā nav algas paceltas. Tik vien kā tiesnešiem un prokuroriem laikam iedalīja papildus nieka 7,6 miljonus. Valstiski vajag domāt, nevis tikai uz savu labumu!

Atbildēt

Gudrā pensionāre

07.05.2019. 19:47

Reizi 50 gados lauķi ir jādeportē,

tagad viņus varētu aiztransportēt uz Grenlandi.

Atbildēt

hm

07.05.2019. 18:47

Ka nenāk investīcijas, ka praktiski pazaudēts tranzīts, ka var tikt būtiski samazināts ES atbalsts, ka liels valsts parāds, ka krītas dzīves līmenis - to visu neatrisinās pašvaldību pārdalīšana (reģionālā reforma).
Vai tā izdomāta, kā cilvēku uzmanības novēršana no pastāvošajām problēmām, vai ministra vēlme pašapliecināties? Nezinu.
(Lai salabotu valsti, nepieciešami citi ceļi un citāda rīcība.)
1. Cik izmaksās visu pašvaldību pārdalīšana?
2. Kur ieguvumi?
3. Veidojoties lielākām pašvaldībām, tās apaugs ar lielāku birokrātu skaitu. Esošajās saglabāsies.
Ieguvums būs tikai pazaudētā nauda un augošais valsts parāds.
Ar personīgo naudu neviens tik bezatbildīgi nešķiestos. Bet nauda ta valsts... tur nelaime, izņemot dažus.

Atbildēt

Obama

07.05.2019. 17:41

To ka ir jasamazina pasvaldibu skits ir skidrs ka amen baznica, un bijuso rajonu robezas ir sapratiga doma bet ar iznemumiem. Mazas pasvaldibas reali nespwj veikt 100% savas funkcijas. Pie patreizejas situacijas cilveku paliks vel mazak.

Atbildēt

Pūce ar neprasmīgu reģionālo reformu radikalizē sabiedrību

07.05.2019. 17:26

2019. gada 3. maijā, tikai dienu pirms 4. maija svinībām, Latvijā Valsts drošības dienests (VDD) izplānojis sagatavot pavisam jaunu, efektīvāku un daudz stingrāku tā saucamo "terorisma finansēšanas novēršanas stratēģiju".

Par šo faktu VDD Pretterorisma centra īpašu un slepenu ekspertu konsultatīvās padomes sēdē VDD amatpersonas informēja Nacionālo informācijas aģentūru LETA, kā arī par VDD īstenotajām aktivitātēm sabiedrības radikalizācijas risku novēršanā un par līdz šim slepenās starpinstitūciju neformālās darba grupas "Prevent" paveikto.

VDD padomes sastāvā darbojas pārstāvji no tādām valsts institūcijām kā Satversmes aizsardzības birojs, Militārās izlūkošanas un drošības dienests, Iekšlietu ministrija, Aizsardzības ministrija, Ārlietu ministrija, Ģenerālprokuratūra, Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienests, Nacionālie bruņotie spēki, Satiksmes ministrija, Tieslietu ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Veselības ministrija. No 2018. gada padomes sastāvā iekļauti arī pārstāvji no Finanšu ministrijas un FTKT.

Savukārt, šo slepeno un līdz šim plašākai sabiedrībai nezināmo neformālo darba grupu ar nosaukumu "Prevent" VDD izveidoja pilnīgi slepeni, neinformējot sabiedrību, jau 2018. gada janvārī, lai koordinētu un novērstu sabiedrības radikalizācijas novēršanas pasākumus nacionālā līmenī.

Pie sabiedrības radikalizācijas esot pieskaitāma ilgstoša sabiedrības vairākuma neapmierinātība ar valsts parāda lielumu, neapmierinātība ar pensiju niecīgumu, neapmierinātība ar medicīnas pakalpojumu nepieejamību, neapmierinātība ar skolu reformu, neapmierinātība ar reģionālo reformu, neapmierinātība ar piespiedu migrāciju u.c..

"Prevent" darba grupu arī vada VDD, un tajā darbojas pārstāvji no Labklājības ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Ieslodzījuma vietu pārvaldes un Valsts probācijas dienesta.

2019. gada 3. maija sēdē īpašo ekspertu padome pieņēma lēmumu nostiprināt "Prevent" kā šīs padomes ietvarā strādājošu darba grupu. Sēdes dalībnieki jo īpaši uzsvēra nepieciešamību turpināt ciešu sadarbību sabiedrības visaptverošā kontrolē.

VDD un "Prevent" novērtējumā "terorisma aktivitātes" varot būt saistāmas arī ar tādām sabiedrības aktivitātēm, kurās pat individuālas un iepriekš nereģistrētas, citas, iepriekš neprognozētas un neformālas, pirmsšķietami nevardarbīgas protestu akcijas var strauji pāraugt ievērojamās, neprognozējamās, ar atklātu vai slepenu vardarbību pret valsts amatpersonām vērstās visas sabiedrības masu nekārtībās.

Atbildēt

Kārlis

07.05.2019. 16:46

TV 24 Veltas Puriņas vadītajā vienā no raidījumiem izskanēja šādi birokrātijas apmēra cipari pašvaldībās strādā 113 tūkstoši cilvēku, bet valsts pārvaldes struktūrās 56 tūkstoši cilvēku. Vai tiešām mēs neesam spējīgi sarēķināt cik šāda birokrātijas armāda mums - nodokļu maksātājiem izmaksā?! Teiksiet vieņi taču strādā? Kā tad tie no bezdarbības izdomā arvien jaunas metodes kā nokāst (atvainojos par izteicienu) naudu . Teiksim Carnikavas pašvaldība uzsāka un citas arī pārņēma jaunievedumu, ka ir jāpierakstās vasarnīcās savādāk dubults NIN!!!Domāju vienreiz pietiek un jāliek šī birokrātu armāda pie reāla darba!

Atbildēt

xx

07.05.2019. 15:59

»

jautaajums

Varbūt pietiks reformēt


Precīzi.

Atbildēt

xx

07.05.2019. 15:57

»

Zinošais

Pats autors arī mazliet "piemurgo...


Jāsāk ir ar vienkāršu jautājumu - kāda jēga ? Kāda jēga reformai, zinošais ? Zinošais , vai var būt tā, ka vienīgā jēga šai reformai ir skanošais ? Un ne jau lauku virziena skanošais . Kā būtu, ja to ministriju likvidētu nahren ? Cik ietaupītu naudu , kāds tai ministrijai ir budžets ?

Atbildēt

opis

07.05.2019. 15:55

Manuprāt,Bokmelders tālāk pa deputātu nav ticis.......
varbūt,nebūtu slikti pabeigt iepriekšejo reformu,piemēram iedzīvotāju skaitu novestu līdz pieciem tūkstošiem novaddā.....
Nevajaga kaitināt turīgo galu,lai ministrs pamācās vingrot ar abadziņiem,kuri gaida palīdzību......un tad..........

Atbildēt

Zinošais

07.05.2019. 15:12

Pats autors arī mazliet "piemurgo" !
Jāsāk ar to ka nav nekādu īpašo atšķirīgo interešu iedzīvotājam, kas dzīvo blakus "pagastmājai" un tam kas dzīvo pie pagasta robežas ! Un šīs robežas var paplašināt visas valsts mērogā !
Attālumam ir nozīme tikai tad ja kādas funkcijas vai pakalpojuma nodrošināšanai būtiski pieaug izmaksas vai kritiskais laiks, piemēram Neatliekamajai med. palīdzībai !
Cita lieta ka reformu nevar veikt atrauti no citām problēmām, piemēram izglītību - valstī ir jābūt vienai izglītības politikai un tāpēc ir mulķīgi šai jautājumā iesaistīt pašvaldības neatkarīgi no to lieluma ! Tāpēc vispirms jāatņem pašvaldībām tiesības lemt šos jautājumus un politizēšana atkritīs pati no sevis !

Atbildēt

nu

07.05.2019. 14:49

i pelei skaidrs, ka administrativais aparats jasamazina, samazinoties cilveku skaitam, skaidrs, ka reformu vajag, vel labak, ja uzreiz neaiztiktu vecos rajonus un atstātu, kā ir.

Atbildēt

Kāpēc tik noslēpumaini?

07.05.2019. 14:46

Kāpēc sabiedrībai netiek rādīti nekādi aprēķini? Kāpēc mums simtprocentīgi jātic katram ministra sacītajam vārdam? Ja nu viņš ir kļūdījies?! Rīkosim tad atkal reformu??

Atbildēt

Kārlis

07.05.2019. 14:08

Rolfs Bokmelderis - bijušais Ikškiles novada domes vadītājs. Vai tas neizsaka visu?!...Pašsaprotami ka birokrātiskais aparāts negribēs, un darīs visu lai tas nenotiktu, samazināt savus štatus. Pats skumjākais ir tas ka tie pat iesaista visā tājā iedzīvotājus , lai tik nezaudētu savas "siltās" darba vietiņas!

Atbildēt

jautaajums

07.05.2019. 13:54

Varbūt pietiks reformēt?
Varbūt jāsāk vienkārši dzīvot,bez meliem un bez viltus.
Vai partijnieki un augļotāji spēs tā dzīvot?

Atbildēt

Lapas:    1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts: