Menu
Pilnā versija
Foto

Andrejs Upīts bija jauks un labs okupācijas varas kolaborants

Memoriālo muzeju apvienības muzeju vadītāji un pētnieki* · 12.03.2023. · Komentāri (120)

Pievienot komentāru

Lapas:    3   2   1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

cirks

21.03.2023. 01:57

bandītu broku pilna Latvija, duelējas ar pieminekļiem,čangaļu cirks....muitu sakārtojiet...vismaz

Atbildēt

viss ir vienkārši

18.03.2023. 01:28

»

piedošanu

jo stulbāks cilvēks, jo viss viņam vienkāršāks


tev tikai tā šķiet, jo PATIESĪBĀ stulbenim "viss liekas vienkāršāks" dēļ sava stulbuma - atšķirībā no normāliem, sakarīgi smadzeņot spējīgiem cilvēkiem, kam viss patiešām ir vienkāŗši tieši tāpēc, ka viņiem "bāzes komplektācijā" ietilpst normāli funkcionējošas smadzenes.

Nekā personīga, piedošanu... ;)

Atbildēt

viss ir vienkārši

18.03.2023. 01:13

»

nekas nav vienkārši

te nav runa par valodu


Tieši tā - te nav un nevar būt runa par valodu, bet gan ir runa par nožēlojami bezcerīgu un jebkura normāla cilvēka cieņu apkaunojošu analfabētismu.

Atbildēt

18.03.2023. 01:09

»

JKL

es to zinu no ikdienas saskarsmes ar osvoboditeliem...Ceru, ka atbildēju


cerība ir muļķu pēdējais mierinājums.

Atbildēt

JKL

17.03.2023. 14:29

»

interesanti

tu atkal nesaprati ļoti vienkāršu jautājumu: kā tu to zini


es to zinu no ikdienas saskarsmes ar osvoboditeliem...Ceru, ka atbildēju.

Atbildēt

plintes ieplecošana

17.03.2023. 14:11

tas ir baisi nožēlojami un traģiski, ka kolaboracionisms tā saukto vietējo literātu un muzeologu vidē ir dzīvs, labi nobarots un lunkans. Neticami, ka tas tiek atklāti šodien pat cildināts. Un no kādām arodorganizācijām! Neticami, ka to dara gan Blumberga, gan Elsbergs.

Atbildēt

viss ir vienkārši

16.03.2023. 17:59

»

Viss ir vēl vienkāršāk


Iemācies savu dzimto(?) valodu BEIDZOT, nepazemo sevi kā analfabēts un neapkauno savu valsti.

Atbildēt

viss ir vienkārši

16.03.2023. 17:57

»

jautājums

Neatbildi: Ta ir tava izvele. Tapat jau zinanams, ka tev nav ko atbildet uz faktiem....Tev tuvaka ir propoganda ka fakti..Bet katra savs-un pec nopelniem


Skat.iepr. - tava mentālā nekondīcija ir tava problēma, izvēle un atbildība, kas ir aktuāla un saistoša TIKAI un VIENĪGI tev / taviem "orientācijas partneriem". Un iemācies savu dzimto(?) valodu BEIDZOT, nepazemo sevi vismaz publiski un neapkauno savu valsti.

Atbildēt

interesanti

16.03.2023. 17:55

»

JKL

To zina visi, kas ar šiem cilvēkiem saskārušies jau okupācijas laikā, uz ielas, transportā veikala, darba, utt...Tie ir pavisam citi cilveki ar savu atskirigu domsanu un uzvedibu


tu atkal nesaprati ļoti vienkāršu jautājumu: kā tu to zini?

T.i. nevis "VISI u.t.t.", bet - kā konkrēti tu zini to, ko atļaujies apgalvot?

Un iemācies savu dzimto(?) valodu BEIDZOT, nepazemo sevi kā analfabēts un neapkauno savu valsti.

Atbildēt

JKL

16.03.2023. 11:21

»

interesanti

Kā tu to zini


To zina visi, kas ar šiem cilvēkiem saskārušies jau okupācijas laikā, uz ielas, transportā veikala, darba, utt...Tie ir pavisam citi cilveki ar savu atskirigu domsanu un uzvedibu.

Atbildēt

Kira

16.03.2023. 11:19

»

Viss ir vēl vienkāršāk


diemzel ta ir taisniba: migranti ir cilveki ar citu pasaules uztvere...Ta ir citada-pavisam cita..

Atbildēt

Viss ir vēl vienkāršāk

16.03.2023. 09:45

»

viss ir vienkārši

Iepatikās? Nav iebildumu / pretenziju attiecībā uz oriģināla autortiesībām - vari lietot un "dažādot" (ja jau tev pašam sava fiška nevelk smadzenes drusku apgrūtināt



nevajag tik ļoti satraukties par citu fiškām.”Par mani,draudziņ,nebēdā,man pamatā ir laukakmens un tēvu zemes smilts!”,atšķirībā no vēja nestām bezsakņu pelavām,kā -viss ir vienkārši.

Atbildēt

viss ir vienkārši

16.03.2023. 00:02

»

viss ir vēl vienkāršāk

šito savu copy paste tekstu būtu vēlams dažādot, smadzenes drusku apgrūtinot, pameklējot sinonīmus u.c. valodas stilistiskos, emocionāli ekspresīvos un mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus...


Iepatikās? Nav iebildumu / pretenziju attiecībā uz oriģināla autortiesībām - vari lietot un "dažādot" (ja jau tev pašam sava fiška nevelk smadzenes drusku apgrūtināt). ;)))

Atbildēt

viss ir vēl vienkāršāk

15.03.2023. 21:50

šito savu copy paste tekstu būtu vēlams dažādot, smadzenes drusku apgrūtinot, pameklējot sinonīmus u.c. valodas stilistiskos, emocionāli ekspresīvos un mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus:):):).
"...tava mentālā nekondīcija ir tava problēma, izvēle un atbildība, kas ir aktuāla un saistoša TIKAI un VIENĪGI tev / taviem "orientācijas partneriem". Un iemācies savu dzimto(?) valodu BEIDZOT, nepazemo sevi vismaz publiski un neapkauno savu valsti".

Atbildēt

Tieši

15.03.2023. 21:44

»

JKL

Pilnīgi piekrītu: Ja te nebūtu ruskii mir, tad nebūtu tik daudz Krievijas mafijas, mafijas naudas, korupcijas, Blatu, un krieviskas vides..kā arī pilns ar krievu imigrantiem,kas tikai to visu stiprina


tā, visās bijušās psrs zemēs ir diezgan liels degradētu, primitivizētu ļautiņu pūlis, ko mērķtiecīgi veidoja padomju vara, no tās dibināšanas pirmsākumiem, iepludinot nacionālajās valstīs lielus migrantu pūļus - izjaucot etnisko līdzsvaru, iznīcinot patriotus, pirmskara inteliģenci, būtībā laužot tautu garu.Rezultātā - korupcija, alkatība, valsts apzagšana.Nekur citur Rietumu pasaulē tas nav izplatīts tādos apmēros.

Atbildēt

viss ir vienkārši

14.03.2023. 22:39

»

jautājums

ko tu dari šeit? kapēc neesi Krievijā, kur tev patīk? Ko mokies te pats un moki citus...


tu patiešām tradicionāli glupi ceri, ka normāliem cilvēkiem (tostarp arī personīgi man) būtu jāatbild uz taviem (u.c. taml. totāli nozombētu biogaļas izstrādājumu atkritumu) gaužām prasti un pagalam nemākulīgi demagoģiskajiem jautājumiem?! :):)

Skat.vied.iepr. (t.sk. 14.03.2023., 22:11) - tava mentālā nekondīcija ir tava problēma, izvēle un atbildība, kas ir aktuāla un saistoša TIKAI un VIENĪGI tev / taviem "orientācijas partneriem". Un iemācies savu dzimto(?) valodu BEIDZOT, nepazemo sevi vismaz publiski un neapkauno savu valsti.

Atbildēt

viss ir vienkārši

14.03.2023. 22:11

»

paklau

jā-man nepatīk Krievija kā vairumam pasaules cilvēku, jo nevienam nepatīk kolonizatori.Bez tam man organiski svešs ir pats ruskii mir


tev taču tika akcentēts: KONKRĒTI un OBJEKTĪVI ARGUMENTĒTI. tavs iecienītais un 24/7 režīmā n-kārt atgremotais rietumdeŗmoliberastu lumpenpropagandējums nevienam normālam cilvēkam neinteresē.

Kas arī bija jāpierāda - izrādās, ka tu tomēr neesi spējīgs konkrēti un objektīvi argumentēt savu necilvēcīgi trulo histēŗiski rusofobo "orientāciju".

P.S. tu kļūdies (dēļ bezcerīga stulbuma vai apzināti / inerti melīgi, nav pat būtiski) - skat. iepr., kā arī skat. publiskoto info globālā kontekstā: Krievija patīk / to atbalsta absolūti lielākā daļa pasaules cilvēku / valstu. Apgalvot pretējo ir vienkārši stulbi, tas liecina vienīgi par tavu mentālo impotenci (cita starpā - tieši tāpat, kā tavs bezcerīgais analfabētisms, kas ir tipiski raksturīgs personāžiem ar kognitīvu "nekondīciju").

P.P.S. Attiecībā uz tavu "organisko agregātsāvokli" saistībā ar "russkii mir" - tavs "viedoklis" ir aktuāls un saistošs tikai un vienīgi tev, iedomāti "anonīmais" analfabēt.

Atbildēt

kārtējās muļķības

14.03.2023. 21:12

»

apbižota liver- jeb aknu desa

¿..vēršanos pret trimdas latviešiem var uzskatīt par morālu vardarbību? Izklausās iedvesmojoši. "Trimdas" acīmredzot būtu jāliek pēdiņās, jo arī dziļos padomijas laikos šādi "trimdinieki" vienā mierā braukāja uz LPSR un atpakaļ uz "trimdu", un ja kaut vienu būtu apcietinājusi čeka, kas it kā būtu loģiski...


trimdas latviešu uz Rīgu sāka braukt tikai no kāda 1963/64 gada.Driķstēja vēl apmeklēt Siguldu čekas pavadībā un viss.Ne uz dzimtajām vietām,ne pie vecākiem laukos netika.Par apcietināšanu nevarēja būt ne runas,jo ārzemniekus nedrīkstēja aiztikt,tikai noklausīties,izsekot un pavadīt.Nekā loģiska.Pirkstu viņiem nedrīkstēja pat piedurt,jo visi,kas brauca šurp bija citas valsts pilsoņi.Savukārt Upīts čekas uzdevumā ņirgājās par latviešu trimdas izciliem rakstniekiem savā grāmatelē Bezsaules noriets,jo viņi,kaut aicināti neatgriezās okupētajā Latvijā uz patstāvīgu dzīvi.

Atbildēt

Gogolsmogols

14.03.2023. 20:45

Diemžēl visi esam izlīduši no Upīša pieminekļa šineļa apakšas.Kurš no priekšas,un kurš no pakaļas…

Atbildēt

ha-ha

14.03.2023. 19:41

Vai cik mums ir dzīvi jauki,smuki,mutīgi kolaboranti,korabonteļi ar piegulētajiem.Televīzijas ekrānos viņi čum un mudž-komsorgi,partorgi.Var pat domāt,ka okupētajā Latvijā latvieši jau bija iznīcināti,bet ekrānos redzamie kolaboranti tikai pabeidz okupācijā nepaspēto un iznīcina jauno latviešu populāciju.Vadoņu izvēle arī visai zīmīgā.Ne jau velti izdzīvojošo latviešu senioru dzīves kvalitate tiek pazemināta milzu soļiem.Pensijas,kuras bija vidējas algas līmenī šodien ir krietni zem algu minimuma.Attiecīgi arī dzīves kvalitate.

Atbildēt

jautājums

14.03.2023. 19:16

»

viss ir vienkārši

Jā, neskaitāmi daudzu vispārzināmu iemeslu dēļ. Tieši tāpat kā visiem normāliem cilvēkiem, t.i. absolūti lielākajai daļai pasaules sabiedrības


ko tu dari šeit? kapēc neesi Krievijā, kur tev patīk? Ko mokies te pats un moki citus?
Ko pats aizbēgi no Krievijas ja tā tev tik ļoti patīk? Kapēc pats atbēgi pie gansiem, fašistiem, nacikiem, benderovciem? Pats-no savas gribas...Vai tas nav stulbums iedzimts? Aizbēgt no turies kur pašam patīk, uz turieni kur nepatīk, un kur visi te neciena?

Atbildēt

paklau

14.03.2023. 19:13

»

viss ir vienkārši

Jā, neskaitāmi daudzu vispārzināmu iemeslu dēļ. Tieši tāpat kā visiem normāliem cilvēkiem, t.i. absolūti lielākajai daļai pasaules sabiedrības


jā-man nepatīk Krievija kā vairumam pasaules cilvēku, jo nevienam nepatīk kolonizatori.Bez tam man organiski svešs ir pats ruskii mir...

Atbildēt

viss ir vienkārši

14.03.2023. 17:03

»

paklau

tev patīk Krievija


Jā, neskaitāmi daudzu vispārzināmu iemeslu dēļ. Tieši tāpat kā visiem normāliem cilvēkiem, t.i. absolūti lielākajai daļai pasaules sabiedrības.

tev nepatīk Krievija? Kāpēc, konkrēti un objektīvi argumentēti?

Atbildēt

Precīzi jautājumi un atbildes

14.03.2023. 10:30

Jautājums ir - ko iesākt ar iekonservētām padomju vides saliņām un realiktiem - turpināt tās apiet, tādejādi attaisnojot to, kas šobrīd ir guvis vien individuālu nosodījumu emocionālā plāksnē un turpināt uzturēt postpadomju komfortu vai - rosināt dialogu?
Šodien mēs daudz skatamies uz ukraiņu paraugu, jo viņiem nav izvēles, ir jādod skaidras atbildes. Mums ir iespējama diskusija, bet pārmaiņas notiek neērtos laikos, situācijās. Komforts ir samierniecisks, bez pagātnes izvērtēšanas nav nākotnes.

Atbildēt

Precīzi jautājumi un atbildes

14.03.2023. 10:14

Ja pēcatmodas periodā jautājumi vēl tika uzdoti, tad procesu svārstībām izlīdzinoties, iekonservējoties, lēzeni pārejot postpadomju tirgus ekonomikas situācijā, kā arī parādoties datu aizsardzībai, kas pārprasti tika attiecināta arī uz politiskās vēstures pētniecību, - visu šo faktoru rezultātā okupācijas perioda komformisma un kolaboracionisma komforts ir nostiprinājies. tas nozīmē, ka arī jaunie vairs neuzdod jautājumus, jo atbildes ir gatavas.

Atbildēt

Precīzi jautājumi un atbildes

14.03.2023. 09:56

»

JKL

Man nav smadzenes, jo es ar iespringstu, kad latviijci-osvoboditeli te grib justies kā noteicēji


Eksperti skaidro, ka jebkura mākslas darba uzdevums ir justies neērti, rosināt uzdot jautājumus. Padomju aģitācijas pieminekļu grupa, protams, rosina dialogu, bet tai piemīt vēl kāda īpašība vai funkcija - tā turpina uzturēt komfortablu vidi tiem padomju paaudzes cilvēkiem, kas ir kaut kādā veidā vai mērā kolaborējuši ar okupācijas režīmu un veido samierniecisku vai neizvērtētu mākslas vidi jaunajai paaudzei. Un tur ar b skaidrojošu bronzas plāksnīti nepietiek, ir jābūt publiskotiem arhīvu materiāliem, pētniecībai, diskusjai

Atbildēt

viss ir vienkārši

13.03.2023. 21:51

»

paklau

ko tu pats te visu dienu iespringsti uz trulo rusofiliju


tu sev labu jautājumu uzdevi, patiesībā. ;)

Atbildēt

viss ir vienkārši

13.03.2023. 20:00

»

JKL

Pilnīgi piekrītu: Ja te nebūtu ruskii mir, tad nebūtu tik daudz Krievijas mafijas, mafijas naudas, korupcijas, Blatu, un krieviskas vides..kā arī pilns ar krievu imigrantiem,kas tikai to visu stiprina


Ja tev būtu smadzenes, tu iespējams varētu saprast, ka par Krieviju un krieviem pastāvīgi iespringst un uz lopā trulu rusofobiju ir uzkārušies tikai rietumdeŗmoliberastu lumpenpropagandas totāli nozombēti mentāli invalīdi.

Atbildēt

JKL

13.03.2023. 16:15

»

Anatolij

Es nebutu ķeries klat pieminekliem (Puskin, Upit, u.c.) bet sacis ko darit CCCP imigrabtu repatriaacijs lieta....Pieminekli nav vainigi-ja nebus imigrantu no CCCP -zudis daudzas LV problemas


Pilnīgi piekrītu: Ja te nebūtu ruskii mir, tad nebūtu tik daudz Krievijas mafijas, mafijas naudas, korupcijas, Blatu, un krieviskas vides..kā arī pilns ar krievu imigrantiem,kas tikai to visu stiprina.

Atbildēt

Anatolij

13.03.2023. 16:12

»

einars

Gribētu redzēt, kurš tagad ņemtu un sāktu lasīt tādu Upīti... Tās viņa pasakas jau bērni palasītu, bet ne jau nu, izņemot kādu literatūras zinātnieku, piemēram, kāds ķertos klāt "Zaļajai Zemei"... Kā vēstures liecinieces jau dažas viņa grāmatas paliks, bet tādēļ jau nav vajadzīgs, tik pretrunīgai personībai...


piekrītu, bet tie viņa darbi ir spēcīgi, un patiesībā ar lielā mērā aktuāli ar šodien....
Varbut labak tur novietot skaidrojošo plaksni-kas viņs bija, ka jaukt nost. Galu gala ne jau Upits te LPSR ko noteica: Te bija citi noteiceji ko Upits atbalstija...
Tomer pieminekli nav galvena LV problema:
Patlaban LV galvenas problemas ir divas:
1. Kortupcija un blati kas ārda nost jeb kuru konkurētspējīgu ekonomiku;
2. Milzu CCCP imigrantu skaits, kas atbalsta CCCP un ruskii mir;

Atbildēt

Dings

13.03.2023. 15:08

Koloboranti ir Levits, Kariņš un viss Kariņa - Levita režīms un viņu līdzskrējēji!

Atbildēt

Dings

13.03.2023. 15:06

Paldies par rakstu! Vismaz Latvijā nav visi Vienotības noderīgie idioti!

Atbildēt

treknis

13.03.2023. 14:15

To pieminekļu jaukšanas kantori vada Glebs Panteļejevs,
kuram tika uzticēts(?) veidot piemiņas zīmi Gunāram Astram . Ne piemiņas zīme , bet Sātna krusts,pie kura cepuri piemirsa noņemt Egīls Levits!

Atbildēt

Solī

13.03.2023. 13:28

Zaļā zeme, zaļā zeme - tāds garš garlaicīgs ar varu uzspiests lasāmgabals. Nu gluži,kā ar špricēm. Rokrasts vienāds. Šamējie zin kas citiem labāk. Ja rūp tā nodevēju(pastarpināta krievu pasaule) slavināšana, dariet to par savu naudu. Tad arī redzēsiet cik pieprasīts. Man nav pieņemams, ka par manu naudu(kaut vai tas ir 0,0001%) tiek lielīti sū.a brāļi.

Atbildēt

kopsavilkums

13.03.2023. 12:43

Vai tāds Aivars Garda par savu nesavtību, pašaizliedzību, drosmi nav pelnījis daudz vairāk tādu pieminekli (un jau dzīves laikā) un vai Visvaldim Lācim un Eduardam Berklavam nevajadzētu pieminekli? Tāds Upītis viņiem nestāv klāt.

Atbildēt

einars

13.03.2023. 12:37

Gribētu redzēt, kurš tagad ņemtu un sāktu lasīt tādu Upīti... Tās viņa pasakas jau bērni palasītu, bet ne jau nu, izņemot kādu literatūras zinātnieku, piemēram, kāds ķertos klāt "Zaļajai Zemei"... Kā vēstures liecinieces jau dažas viņa grāmatas paliks, bet tādēļ jau nav vajadzīgs, tik pretrunīgai personībai tas piemineklis vai muzejs.

Atbildēt

Lapas:    3   2   1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts: