Kāpēc „Rīgas namu pārvaldnieka” apsaimniekotie dzīvokļi brīnumainā kārtā kļuvuši lielāki
PIETIEK · 01.01.2019. · Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
Ja vien zinātu.
05.01.2019. 03:59»
Paija
No SIA RNP rīcības izriet, ka tā apšauba visu Zemesgrāmatu sistēmu, visu Zemesgrāmatu tiesnešu lēmumus, jo tikai Zemesgrāmatu tiesnesis ir tiesīgs veikt izmaiņas Zemesgrāmatā...
Rīgas namu pārvaldniekam ir tik daudz sastādītu administratīvā pārkāpuma protokolu, ka tos vairs nevar ievadīt sistēmā! Kaut kas tāds nemaz netika paredzēts, bet redziet, pašvaldības uzņēmums, darbojās.
patiesībā
03.01.2019. 02:42»
Zinošais
Iespējams piemērs par pārbūvi nebija korekts, taču princips paliek - ja mainās atsevišķā dzīvokļa īpašuma platība kopīpašuma daļa nevar palikt nemainīga, jo mainās gan ēkas kopējā platība gan proporcija
Arī šāds princips nav korekts. Jo - ja atsevišķā dzīvokļa īpašuma pārbūves rezultātā izmaiņas ir "iekšējas" un mainās tikai dzīvokļa īpašuma robežās (!) esošā lietderīgā apdzīvojamā (!) jeb ZG u.c. attiecīgos kantoros uzskaitītā dzīv. platība, kopīpašumā esošā daļa ne tikai var palikt, bet arī reāli paliek nemainīga. Un tādā "iekšējās" pārbūves gadījumā nemainās arī ēkas kopējā platība (kas, cita starpā, vispār nav iespējams bez kādām ēkas papildus piebūvēm / izbūvēm, vai arī, tieši pretēji, kādu ēkas daļu likvidācijas). Bet gan - mainās tikai atsevišķā dzīvokļa īpašuma kopējās (!) platības ietvaros esošās lietderīgās jeb apdzīvojamās (!) platības UN atsevišķi neuzskaitītās neapdzīvojamo (!) jeb palīgtelpu (t.sk. tā dēvētie "san-mezgli", gaiteņi un "slūžu" tipa durvis, dažādi izmantojamas "tumšās" [bezlogu] noliktavas, "aukstie" [neapkurināmie un papildus ventilējamie] pieliekamie, arī lodžijas vai balkoni u.c. taml. "arhitektoniskie ekonomplānojuma risinājumi") platības savstarpējā proporcija.
Zinošais
03.01.2019. 00:41»
patiesībā
Atsevišķu dzīvokļa īpašumu privātas iniciatīvas kārtībā (!) nav iespējams pārbūvēt, palielinot tā kopplatību jeb kopējo "kvadratūru" uz kopīpašumā esošās daļas samazinājuma rēķina...
Iespējams piemērs par pārbūvi nebija korekts, taču princips paliek - ja mainās atsevišķā dzīvokļa īpašuma platība kopīpašuma daļa nevar palikt nemainīga, jo mainās gan ēkas kopējā platība gan proporcija !
www.kadastrs.lv
02.01.2019. 16:59Kadastrālās uzmērīšanas datums: 22.08.2017
Reģistrētie dati nav izmantojami ierakstīšanai zemesgrāmatā
Paija
02.01.2019. 14:41No SIA RNP rīcības izriet, ka tā apšauba visu Zemesgrāmatu sistēmu, visu Zemesgrāmatu tiesnešu lēmumus, jo tikai Zemesgrāmatu tiesnesis ir tiesīgs veikt izmaiņas Zemesgrāmatā.
Cik iznācis saskarties ar RNP - tur valda haoss un krāpšanās, maksas iekasēšana par nesaņemtiem pakalpojumiem utt, diktatorisks stils pret otru Līgumslēdzēju pusi. RNP - ļoti nepatīkama SIA.
patiesībā
02.01.2019. 14:32»
Zinošais
Es gan redzu ka "putra" ir visos līmeņos...
Atsevišķu dzīvokļa īpašumu privātas iniciatīvas kārtībā (!) nav iespējams pārbūvēt, palielinot tā kopplatību jeb kopējo "kvadratūru" uz kopīpašumā esošās daļas samazinājuma rēķina.
Vienīgā likumīgā iespēja veikt šādu atsevišķa dzīvokļa īpašuma kopplatību palielinošu pārbūvi uz kopīpašumā esošās daļas samazinājuma rēķina ir reglamentēta DzĪL 16. panta (2) daļas 1) punktā noteiktajā kārtībā, obligātā kopsakarībā ar 17. panta (5) daļā definētajiem nosacījumiem.
Paija
02.01.2019. 14:29Nu redz cik labi, gan RNP negodīga, pretlikumīga , prettiesiska peļņa. Gan Zemes kadastram peļņa, ja cilvēki būs tik naivi un ies pārmērīt...
SIA RNP nav tādu tiesību lai patvaļīgi aktualizētu Zemesgrāmatu.
Kas Zemesgrāmatā ierakstīts to tikai Zemesgramātu tiesnesis jeb vispārējā jurisdikcijas tiesa strīdus gadījumā var iztiesāt un grozīt Zemesgrāmatu.
Cilvēki, neesiet naivi, neuzticieties SIA RNP, kuri ir krāpnieki ar kvadratūras pretlikumīgu , patvaļīgu aktualizēšanu.
Un ja cilvēki piekritīs, tad RNP savā negodīgumā beigās vēl paprasīs pārrēķinu par visu laiku, kopš cilvēks savā īpašumā dzīvo - tas ir, par 10 - 20 - 30 gadiem , cik nu katrs ilgi dzīvo savā īpašumā.Nebrīnītos, ja tā notiktu.
Varbūt nav tālu laiks, kad SIA RNP patvaļa un nelikumības tiks sodītas līdzīgi kā tas notika ar Rīgas satiksmi.
Olga
02.01.2019. 12:49Iegāju www.kadastrs.lv, izdrukāju sava dzīvokļa platību. Pēc kadastra man ir 74,5 kvm, bet pēc RNP 78,0. No kurienes šie 3,5 kvm un kāpēc man par tiem jāmaksā? Tagad tikai par apsaimniekošanu gadā man sanāk maksāt vairāk par 30.- eur, kur nu vēl par apkuri, koplietošanas elektrību... Ceru, ka juristi iesniegs šo visatļautības paraugu tiesā. Kad laikus jāpieslēdz apkure, tad neviens nesteidzas, nevienu nevar sazvanīt, bet, kad jāpiebāž savas kabatas, tad šie RNP rīmas atrod visus caurumus.
vispār
02.01.2019. 11:29tauta kā satrakojušies kā "buļļi"viena vienīga iemesla pēc - kurš tic, ka Rīgā vienalga kurā uzņēmumā, saimniekošana ir normas robežās?Domā, ka cilvēki neredz, ka Rīgas Satiksme ir tikai redzamā aisberga daļa???RNP tieši tāpat visu pastāvēšanas laiku taisa savas rebes uz iedzīvotāju rēķina, nav jau jābūt Einšteinam, lai to redzētu... Interesants vēl jautājums ar mirušo dzīvokļiem.šķiet, ka mūsu mājā kaimiņos mirušai tantei dzīvokli norealizēja ātri, ātrāk kā juridiski likumdošanā paredzēts.Nerunāsim par tiem remontiem, māju zīmēm un vēl daudz ko citu,- ūdeni, piemēram.
Zinošais
02.01.2019. 11:27Es gan redzu ka "putra" ir visos līmeņos!
Piemērs: ēkā 10 dzīvokļi katrs 100 m2 un tad iznāk ka katram dzīvoklim piekrīt vēl 100/1000 domājamās daļas no kopīpašuma;
Viens dzīvoklis tiek pārbūvēts un tajā ie 110 m2 un tad manuprāt veidojas divas situācijas:
1.ēkas kopējā platība arī palielinās un kopipašuma daļai tad būtu jābūt 110/1010 nevis 100/1000;
2.ēkas kopējā platība nepalielinās (daļa ko kopīpašuma kļūst par dzīvokļa īpašuma daļu) tad kopīpašuma daļai būtu jābūt 110/1000
Ja koīpāšuma daļa nemainās, tad lielākā dzivokļa īpašnieks iznāk ieguvējs jo maksās proporcionāli mazāk kā citi !!!!
bilde saucas
02.01.2019. 10:27es un vēl trīs čangaļi, bet ko lai tie dara? visi policijā nevar
vispār
02.01.2019. 06:53»
Ilze B.
Es gan saskatu kaut ko citu, mana dzivokla platiba, gan pēc Zemesgrāmatas datiem, gan pēc iepriekšējiem RNP...
Pakonsultējos pie grāmatveža. 10,15+10,15+10,15 būs 30,6 nevis 30,5, ja visu noapaļo līdz vienai zīmei aiz komata.
patiesībā
02.01.2019. 02:23»
Jānis
Pants par tēmu no šī likuma...
Aktuālās publikācijas tēma ir par atsevišķo dzīvokļu īpašumu kopējās platības izmaiņām - nevis par kopīpašumā esošās daļas izmaiņām. Savukārt - atsevišķo dzīvokļu īpašumu kopējai platībai un / vai tās izmaiņām nav nekāda sakara ar citēto DzĪL 5. panta "Kopīpašuma domājamās daļas apmērs" (3) daļas definīciju, kurā ir reglamentēts kopīpašumā esošās daļas apmēra nemainīgums, neatkarīgi no atsevišķā dzīvokļa īpašumu kopējās platības izmaiņām.
apsurds
02.01.2019. 00:04Kadreiz LPSR laika celtajam majam katra maja bijadzivokli paredzeti SETNIEKAM ,kur tie dzivokli palikaun kurs prihvatizeja .
Ilze B.
01.01.2019. 22:35Es gan saskatu kaut ko citu, mana dzivokla platiba, gan pēc Zemesgrāmatas datiem, gan pēc iepriekšējiem RNP
rekiniem ir 44,12kvm. Pazinojumā minēti 44,30kvm, noapalojot 44,12 iznāk 44,10, variet konsultēties pie
jebkura grāmatveža. 0,18kvm ir tīrais pieskaitījums, parēkināju 0,18 reizinot ar 60 dzīvokliem ir10,8 kvm.
Parēkiniet , cik māju apkalpo RNP- sanāks krietna summa.
Jānis
01.01.2019. 21:34»
Piekrītu
Tieši tā...
Pants par tēmu no šī likuma.
(3) Dzīvokļa īpašumā ietilpstošās kopīpašuma domājamās daļas apmērs nemainās, ja kopējās platības izmaiņas radušās atsevišķā īpašuma robežās, tai skaitā veicot atsevišķā īpašuma pārbūvi vai atkārtotu uzmērīšanu. Kopīpašuma domājamo daļu summa veido vienu veselu.
Jānis
01.01.2019. 21:32»
zaza
Paga, vai no šī lēmuma seko, ka lodžiju un balkonu tagad var apkurināt, un tie pielīdzināti pārējai platībai
Apkurē neiet. Apsaimniekošanā ar koeficentiem.
Ripa
01.01.2019. 18:07»
zaza
Paga, vai no šī lēmuma seko, ka lodžiju un balkonu tagad var apkurināt, un tie pielīdzināti pārējai platībai
Aizstiklotas lodžijas var apkurināt, bet vaļējas lodžijas un balkonus ieskaitīt apkurināmajā platība - tas ir īpašs radošums:)))
Piekrītu
01.01.2019. 18:01»
Jānis
Platības izmaiņas dzīvokļa pārbūves rezultātā NEIETEKMĒ domājamās daļas un līdz ar to maksājumā rēķināmos m2
Tieši tā:
Dzīvokļa īpašuma likums
13.pants. Dzīvojamās mājas pārvaldīšanas izdevumu segšana
(1) Dzīvokļa īpašnieks atbilstoši viņa dzīvokļa īpašumā ietilpstošās kopīpašuma domājamās daļas apmēram sedz uz dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma pamata noteiktos izdevumus obligāti veicamo dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darbību veikšanai, kā arī dzīvokļu īpašnieku kopības noteikto atlīdzību pārvaldniekam par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu, ja tāda paredzēta dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumā
zaza
01.01.2019. 18:00Paga, vai no šī lēmuma seko, ka lodžiju un balkonu tagad var apkurināt, un tie pielīdzināti pārējai platībai??
Jānis
01.01.2019. 16:52Tikai tāds sīkums, ka arī iepriekšējie MK noteikumi noteica TĀDU PAT metodiku platības izejas datiem. Pārvaldniekam šiem datiem bija jābūt jebkurai pārvaldāmajai mājai no pārņemšanas brīža. Drusku batonus bāž ausī RNP. Tas, ka attapušies savu bardaku sakārtot ir cits stāsts...
Jānis
01.01.2019. 16:49»
Jānis
Tieši tā. Cik tad daudzi dzīvokļu īpašnieki pēc remontiem un pārplānošanām (starpsienu nojaukšanām, pārbūvēm) dodas pie apsaimniekotāja un iesniedz tur atjaunoto dzīvokļa kadastrālās uzmērīšanas lietu ar jauno platību...
Platības izmaiņas dzīvokļa pārbūves rezultātā NEIETEKMĒ domājamās daļas un līdz ar to maksājumā rēķināmos m2.
Aivara Gontareva
01.01.2019. 16:18nesodītās afēras ar Latio namsaimniekā, Rīgas siltumservisā pierāda viņa spējas.
nja
01.01.2019. 15:39Man nez kāpēc gandrīz par kvadråtu mazāk. Sāku jau satraukties, domāju, varbūt kaimiņi izurbinājuši caurumu pieliekamajā skapī un paplašinājuši sev iebūvēto skapi par kvadrātmetru. Būs jåbrauc mērīt, vai? Bardaks. Starp citu, liela daļa namu pārvalžu darbinieku čekas maisos, strādā vēl arvien, sākot ar sētniekiem, beidzot ar vadītājām. Murlinas Murlo.
Jānis
01.01.2019. 15:32Tieši tā. Cik tad daudzi dzīvokļu īpašnieki pēc remontiem un pārplānošanām (starpsienu nojaukšanām, pārbūvēm) dodas pie apsaimniekotāja un iesniedz tur atjaunoto dzīvokļa kadastrālās uzmērīšanas lietu ar jauno platību?
Līdz ar to pilnīgi normāli, ka namu pārvaldnieks pats iegūst oficiālos datus un attiecīgi veic aprēķinus.
Viszinis
01.01.2019. 15:25Normāls skaidrojums. Tauta kā tādi "satrakojušies buļļi". Noriet visu, norakt vius utt.