Aicinājums sakarā ar traģēdiju Zolitūdē
Ivars Zariņš "Saskaņas centra" frakcijas vārdā · 22.11.2013. · Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
Uls Nišakovs
16.12.2013. 14:57»
uls nišakovs
Ivar Zariņ, tu esi parazīts, kas pucē savas politiskās spalvas uz tautas traģēdijas rēķina. Pēc kara visi ir gudri, vajadzēja aktīvi darboties PIRMS notika traģēdija
Un tu savukārt pats esi parazīts, kurš zog svešus vārdus savam slēpšanās pseidonīmam! Es par savu vārdu nekaunos - http://twitter.com/UlsNishakovs -, bet tu?
eh
25.11.2013. 10:25»
uls nišakovs
Ivar Zariņ, tu esi parazīts, kas pucē savas politiskās spalvas uz tautas traģēdijas rēķina. Pēc kara visi ir gudri, vajadzēja aktīvi darboties PIRMS notika traģēdija
Rādās, ka pats esi draņķis , ja pat nevari komentārus izlasīt kā nākās! jeb māki tikai ķēzīties, ne domāt? Nu tad īpašiem stulbeņiem nocitēsim vēlreiz. Jo tieši Zariņš paredzēja šādas problēmas, pie būvniecības likuma izmaiņām . Un par to skaļi teica no Saeimas tribīnes.bet ko lai dara, ja pozīcijā ir salīduši tādi paši dauņi , kā komentāros?
Izraksts no Saeimas stenogrammas:
(par priekšlikumu, kuru Saeima noraidīja)
I.Zariņš (SC):
Kolēģi! Šis priekšlikums ir par sertifikāciju, par to, kādā veidā mēs pārliecināmies, ka atbilstošais speciālists, vai tas ir būvinženieris vai arhitekts, kvalificējas un ir tiesīgs piedalīties celtniecības procesā. Un mēs esam izdomājuši ļoti specifisku risinājumu, ka mums tas ir beztermiņa. Nekur Eiropā tāda nav. Mēs esam izdomājuši, ka, ja vienreiz arhitekts ir kļuvis par arhitektu vai par būvinženieri, tad visu mūžu viņš ir kvalificēts. Tas nekas, ka mainās ražošanas procesi, mainās materiāli un viss pārējais. Tu kaut vai 20 gadus atpakaļ esi sertificējies - ļoti labi, tu joprojām esi kvalificēts.
Un tagad jūs iedomājieties, ka tādam inženierim... šādam būvinženierim vai arhitektam uzticēs, teiksim, celt tirdzniecības centru. Kas tur iznāks? Mēs tādus gadījumus esam redzējuši Krievijā. Kādēļ mēs pēkšņi atkal esam izdomājuši šādu oriģinālu gājienu? Kam tas ir izdevīgi?
eh
25.11.2013. 10:20Kāda starpība , no kuras partijas ir Zariņš, ja viņš runā baltu patiesību??? Kāda nozīme tam , ja viņš zvērestu nododot kļūdījās, jo atšķirībā no citiem to lasija nevis no papīra, bet no galvas?? Visiem citiem tā bija tikai formalitāte, bet tikai Zariņam un Latgales deputātam zvāresta nodošana bija pa īstam un saviļņojoši. To arī varēja redzēt. Bet tagad , kad Zariņš runā par lietu, vilkt ārā , mēģināt , kā pretargumentu ekponēt viņa kļūdu zvēresta nodošanas laikā ir vienkārši zemiski un nelietīgi. Un kāda starpība , ja Zariņš, Bērziņš vai Dombrovskis saka patiesību? Un visi , kuri ir lietas kursā taču zin , ka Būvniecības likums tika sačakarēts lielo būvuzņēmēju interesēs!!!
N.Māstrihts
25.11.2013. 10:19»
Astere
Paturi vien savus smieklus pie sevis - ja zaglis sauc "ķeriet zagli!", tad kads brinums, ka cilveki šūmējās
Kāpēc joprojām Dombrovskis nav aizturēts kopā ar Pavļutu?Tiesībsargs Jansons saskata vainu valdībā. Es arī saskatu noziedzīga nodarījuma pazīmes saskaņā ar Krimināllikumu un Kriminālprocesa likumu par nolaidību amatā, iestājoties smagām sekām?
kas notiek ar sho valsti?
25.11.2013. 08:03kada starpiba politiskai piederibai? Cik ilgi mes kaa auni badisimies viens ar otru? Ja priekshlikums ir labs! Tad kada starpiba, kas to saka. Likumi ir jasakarto! Un lai Lacitis nemuld, ka valdiba visu ir izdarijusi.
Saskaņas centrs ir krievu IZDZIMTEŅU PARTIJA!
25.11.2013. 02:33Saskaņas centrs ir krievu IZDZIMTEŅU PARTIJA!
Biruta
25.11.2013. 00:08»
RUPORAM
Aicinājums sakarā ar traģēdiju Zolitūdē
TIKAI tad, kad mēs visi, kas te "klabinam" apvienosimies ,piecelsim savas pakaļas no dīvana, pārvarēsim paši savu slinkumu un iziesim ielās.Uz vislatvijas streiku.Savāksim parakstus
un nosūtīsim Eiropas tiesai apsūdzību, ka valdība nestrādā (labas darba prakses ietvaros).Un mūs neklausās.To rādīs ārzemēs TV. Tracis tas būtu .Sā-
kumam- jau labi.Drusciņ jau bītos.Bet tagad - nu kā-
pēc nedarīt, ja ļauj...?Par OTKATIEM VISI ZINA...
Notraust asaru pie TV, piezvanīt par 1.-Ls, svecīti nolikt brīvdienā- tas jau vieglāk...
nu pilnigs sviests!
25.11.2013. 00:00»
novus ordo seclorum
Viela pārdomām un pie reizes rēbuss "Kam taisnība jeb kurš melo...
Mirskis, kurš ir Eiroparlamenta deputāts, nu noteikti no Briseles visu redz labāk!
Ja visi dokumenti jau sen nav VP rīcībā, tad viņi ir pašnāvnieki. Vai arī kāds nekrietni melo.
Visdrizāk jau vai tikai kads nav nolēmis tā veidot savu Eiroparlametārieša deputāta kandidāta kampaņu - tad tādus vajadzētu no Briseles mājās vairāk nelaist!
novus ordo seclorum
24.11.2013. 23:25Viela pārdomām un pie reizes rēbuss "Kam taisnība jeb kurš melo ?":
1. VP priekšnieks, kas 24.11.2013. plkst. 22.15. apgalvo, ka jau ceturtdien vakarā tika izņemta visa dokumentācija par šo projektu, lai nebūtu iespējas šajos dokumentos mainīt kaut kādus ierakstus.
Avots:
http://www.delfi.lv/news/national/politics/kuzis-neizsledz-ka-zolitudes-tragedijas-lieta-mainisies-nozieguma-kvalifikacija.d?id=43843868
2. Iekšlietu ministram, kurš 22.11.2013. piektdienas vakarā plkst. 21.15 LTV-1 tiešraidē par būvniecības dokumentu izņemšanu neko nezināja.
Avots:
http://www.ltv.lv/lv/raksts/22.11.2013-diskusija-par-tragjediju-zolitude.id20917/
3. Eiroparlamenta deputātam A. Mirskim, kurš apgalvo, ka daži vadoši darbinieki Rīgas domē pēdējo pāris diennakšu laikā izņēmuši un pielabojuši dokumentus, kas saistīti ar tirdzniecības centra Maksima būvniecību Zolitūdē, atsaucoties uz viņa rīcībā esošo neoficiālo informāciju.
Avots:
http://www.db.lv/ipasums/buve/papildinats-mirskis-rigas-dome-konfisce-un-pielabo-zolitudes-maximas-buvniecibas-dokumentus-405566
piekrītu
24.11.2013. 22:56»
Ex-seržants
Par sertifikātiem. Par šī papīrīša vērtību liecina kaut vai tas, ka ir redzēti sertifikāti uz projektēšanu, būvdarbu vadīšanu un būvuzraudzību, kas izsniegti vienai un tai pašai personai. Tajās sertifikacijas komisijās ekzaminējamie tiek vilkti aiz ausīm, vadoties pēc "humāna" principa- "neatņemt maizes...
Piekrītu, būvnieku spiediens ir bijis tik nenormāls, ka jaunajā Būvniecības likums ir liberalizēts līdz bezjēzībai. Arī atbildības nekādas, kontroles nekādas...
autoram
24.11.2013. 22:52Zariņ, labāk paskaties, KAS vada Rīgas domi un tās Attīstības un īpašuma komiteju! Un tikai tad te runā!
Lilākā vaina ir jāuzēmas Rīgas domes korumpētām institūcijām, kas savas bezdarbības vai korupcijas dēļ nenovērss šo nelaimi
cor
24.11.2013. 21:45Šiš čalis deputaata zveerestu nemaak iemaaciities no galvas, bet te uzreiz taisniibas ciiniitaajs! Ne kauna ne goda. Atvainojos, bet nemaz nelasiiju vinna vaarsmas.
dty
24.11.2013. 20:47Roku roku mazgā! Celtnieks jaunībā kopā studējis ar būvuzraugu, tas kopā krogā sēdējis ar projektētāju.....
Astere
24.11.2013. 20:04»
....
nu reala dura
Tu paprieksu painteresejies, kas notiek Rīgas namu parvaldēs, kuras gandriz visas ir SC rokās un tad apsauc citus par muļķiem.
Šitā aicinajuma autors rikojas pēc principa - klausieties uz maniem vārdiem, neskatieties uz maniem darbiem.
....
24.11.2013. 19:06»
Astere
Paturi vien savus smieklus pie sevis - ja zaglis sauc "ķeriet zagli!", tad kads brinums, ka cilveki šūmējās
nu reala dura!
Tatad ar likumiem mums viss ir kartiba? Tas nozime, ka visiem kas ir bijushi saistiti ar sho lietu - ir jasezh!
Astere
24.11.2013. 18:59»
kaķa smiekli
No komentāriem redzams, ka šajā valstī tiks noliegts un noraidīts ikviens loģisks priekšlikums, doma vai ieteikums, ja to būs izteicis kāds no SC. Tā tas turpinās jau gadiem un visiem liekas, ka tas ir normāli
Paturi vien savus smieklus pie sevis - ja zaglis sauc "ķeriet zagli!", tad kads brinums, ka cilveki šūmējās!
?
24.11.2013. 18:22Jau divi, kas profilējas uz nelaimes - šis un ZZS Jansons, kas būs nākamais?
/
24.11.2013. 18:13»
Zariņ,
beidz te debīli ļurināt! Tavas partijas bosi nomainīja RD Būvvaldes speciālistus pret ģeogrāfiem, lai var dzīt cauri visus stulbumus, no kā tikai otkati ripo. Nelieši
nemelojiet naciķi! Ja jau RD informātikas galvenā speciāliste no nacionāļa birka valdīšanas, kura neko nejēdz informātikā, bet tikai komatiem un garumzīmēm piesienas, tad gan jau te tas pats speziālists pa komatiem un garumzīmēm. Tolokonceva lieliskās idejas noraka, jo šis nav tik latvisks!
Astere
24.11.2013. 17:48Kakaya karova bi michala, a tvoya bi molchala!
Ko SC ir izdarjis Riga vien, namu parvaldes ar iemaksatajam majas apsaimniekosanas naudinam?! Kur tās nonāk, kā tiek veikti (pareizak sakot neveikti vai apmuļāti) māju remonti?!
Kā nav kauna vispār muti vērt vaļā šajās dienās! Fui!!
kaķa smiekli
24.11.2013. 16:24No komentāriem redzams, ka šajā valstī tiks noliegts un noraidīts ikviens loģisks priekšlikums, doma vai ieteikums, ja to būs izteicis kāds no SC. Tā tas turpinās jau gadiem un visiem liekas, ka tas ir normāli?
?!
24.11.2013. 15:50»
Dace Dzērve
Re: Antonam II. Uzsvars uz Rīgas domes priekšsēdētāja pakļautību !!!!....jo Rīgas pilsētas būvvalde deva atļauju projektu sadalīt 2.kārtās, pilnīgi neņemot vērā to, ka otrās kārtas būvniecība paredzēta tieši pirmajai "uz galvas". A pirmā jau nodota ekspluatācijā,jo formāli to pieļauj MK not.nr.299, ...
Interesanti, kā tad Būvvalde var neļaut, ja ir izpildītas visas normatīvo aktu prasības? Uz kāda pamata?
Dace Dzērve
24.11.2013. 14:46»
Antons II
1. Rīgas pilsētas būvvalde (turpmāk – Būvvalde) ir Rīgas domes priekšsēdētāja pakļautībā esoša pašvaldības iestāde, kas Rīgas pilsētā pārzina un kontrolē būvniecību, vides objektu izvietošanu, pilsētas apstādījumus un zemes ierīcību, nodrošina kultūrvēsturisko vērtību aizsardzību un adrešu piešķiršanu...
Re: Antonam II. Uzsvars uz Rīgas domes priekšsēdētāja pakļautību !!!!....jo Rīgas pilsētas būvvalde deva atļauju projektu sadalīt 2.kārtās, pilnīgi neņemot vērā to, ka otrās kārtas būvniecība paredzēta tieši pirmajai "uz galvas". A pirmā jau nodota ekspluatācijā,jo formāli to pieļauj MK not.nr.299, 22.punkts. Zariņš mazgā baltu SC un cenšas glābt Ušakova/Amerika svilstošās pakaļas. Cita starpā, starp upuriem ir arī SC deputātu kandidāts Andrejs Burvis. Nez kāpēc SC mājas lapā nav neviena vārda par to,līdzjūtības utt. ?
pareizi
24.11.2013. 13:39ja likumus nesakartos, kartibas nebus! Labi, ka vismaz kads to ir sapratis. Tagad lai keras pie darbiem! Tad jau redzes, vai tas ir vai nav PR
Adatainais.
24.11.2013. 12:43Saskaņas centrs jau mazgājas. Korekti būtu vismaz sēru dienās nestrādāt ar partijas PR.
tā arī būs...
24.11.2013. 12:01»
novus ordo seclorum
Skanēs ciniski, bet prognozēju, ka vainīgo nebūs. Jo traģēdijas cēloņi ir sistēmiski, varas un pārvaldes sistēmas būtībā. Bet sistēma savējos glābs jebkuriem līdzekļiem. Tikai divi novērojumi...
ar visu ko varēs - manipulēs! Ko nevarēs izmanipulēt, to nomainīs, vai... padarīs par nebijušu. Nu piemēram - nu panjems paraugus. bet kādus paraugus, no kurienes? un vai tie būs tie paši paraugi,kas nokļūs labaratorijā. un ja arī nokļūs, vai labartorijā tos nesamainīs, lai iegūtu vajadzīgās analīzes. Utt. - rezultātā iegūstot to realitāti, kāda jau nu kuram tā būs vajadzīga. Viss būs atkarīgs, cik kurš būs gatavs maksāt... :(
Tāpēc vajag - veikt izmaiņas likumdošanā, lai nostiprinatu atbildību un noverstu šādas traģēdijs turpmāk, un veikt vairākas neatkarīgas analīzes, lai var salīdzināt rezultātus, jo visur vienadas manipulācijas veikt neizdosies.
novus ordo seclorum
24.11.2013. 11:13Skanēs ciniski, bet prognozēju, ka vainīgo nebūs. Jo traģēdijas cēloņi ir sistēmiski, varas un pārvaldes sistēmas būtībā. Bet sistēma savējos glābs jebkuriem līdzekļiem. Tikai divi novērojumi.
1) ja kriminālprocess ir ierosināts, kāpēc no projektētājiem, būvniekiem, būvvaldes kriminālprocesa ietvaros NEKAVĒJOTIES netika izņemta visa būvniecības dokumentācija, tehniskais projekts, būvkonstrukciju ekspertīžu slēdzieni, kādi OBLIGĀTI bija jāsaņem pasūtītājam, būvējot šādu objektu, būvdarbu, būvuzraudzības, autoruzraudzības žurnāli, segto darbu akti, pārējā būvdarbu izpilddokumentācija?
Tā vietā sabiedrība tiek barota ar info, ka projektētājs pārbauda un pārrēķina tehnisko projektu, bet būvvaldes inspektori VIENĀ dienā kā īsti darbaspēju un kompetences giganti paspējuši apsekot visus būvnieka objektus un, protams, atklājuši, ka nekādu pārkāpumu nav. Vai vēl eksotiskāku info, ka vainīgas zemes svārstības un Zolitūdes magnētiskā anomālija. Skat. http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/136659/zinatnieki-maxima-sagrusanu-zolitude-veicinaja-zemes-svarstibas
2) ja kriminālprocess ir ierosināts, kāpēc sabiedrību neinformē par sabrukušo būvkonstrukciju paraugu izņemšanu ekspertīzes veikšanai ? Vai tas vispār tiek darīts ?
Kāpēc tā ? Pats par sevi uzprasās secinājums, - lai kādam(iem) dotu iespēju visu atbilstoši sakārtot, lai gali ūdenī. Līdz ar to ticamības pakāpe un vērtība kriminālizmeklēšanas secinājumiem būs niecīga.
nu pietiek gvelst
24.11.2013. 09:52Ir sertifikacija gandriz visas ES valstiis! Igaunija ir tas retais iznjemumsn uz to arii musu balelinji izbrauca, lai nolobetu buvnieku intereses. Palasiet protokolus!
N.Māstrihts
24.11.2013. 09:22»
Ex-seržants
Sertifikācijas atcelšana tiek bieži pamatota ar to,ka attīstītās ES valstīs tāda nav. Piekrītu, tikai nav dzirdēts, ka lielvekalu jumti tur ne no šā no no tā iegrūst kā šeit vai Krievijā. Laikam jau tas pofigisms būs pie vainas. Un pofigismu var izarstet tikai ar vienu- atbildību par sastrādāto pat ...
Lielbritānijā slēdzienu par notikumu dotu pēc nopietnām izmeklēšanām un objektīvām ekspertīzēm, tostarp kriminālizmeklēšanām, analizējot, vai nav arī bijis sprādziens, kā minēja aculiecinieki, ko veic policijas ekspertīze, nevis ugunsdzēsēji un glābēji.
Policija vēl nav iegājusi objektā (ieiies, kad to atstās glābēji), bet Kozlovskijam jau ir slēdziens – 3 versijas, projektētāji, būvnieki, cements.. Šajā valstī amatpersonas vada noslēpumi un meli.. ko pasniedz sabiedrībai.
Ieinteresētās personas, lai netiktu atklāta patiesība, ir V.Dombrovskijs, kas tirgo nekustamos īpašumus kādā projektā pircējiem no ārzemēm. Jā, premjers, tostarp A.Berzins, amatpersona no VP kancelejas ar 36 nekustamiem īpašumiem, ko piedāvāt krieviem no Krievijas, tirgojot uzturēšanās atļaujas, tāds pat mērķis ir Kozlovskim, kas ilgstoši cilvēkiem no Pēterburgas palīdz sagādāt uzturēšanās atļaujas Latvijā. Ja tikai izvirzītu versiju par spridzināšanu, šo mahinatoru darbi apstātos – re,re , jau Latvijā spridzina, tur nevar pirkt īpašumus un uzturēties! Latvijā līdz šim NEKaD nav sabrucis neviens objekts projektētāju un būvnieku vainas dēļ, sabrukuši tikai mērķtiecīgas spridzināšanas-nojaukšanas dēļ.
...
24.11.2013. 08:36Jaatbild ir visiemm neatkarigi no partijas un politiskas parliecibas. Tapec ari likumus vajag sakartot!
......
24.11.2013. 05:28Ja pareizi atceros, jau pirms Valsts Būvvaldes likvidācijas, tika ierobežotas tās tiesības, atstājot tikai rekomendējošu funkciju, jo BV stipri traucēja attīstītājiem un investoriem. Vai tie nebija tieši tie gadi kad RD saka šiverēt SC un ''buldozers''...?
Lelle
24.11.2013. 04:02»
Stingrais
Katram celtniecības objektam 5 kontrolējošus valsts inspektorus!!!??? Celtniecība stipri sadārdzināsies, jo tāpat šie būs jāpiebaro...
Pievienojos ar piebildi: kukuļņēmējus un kukuļdevējus arī turpat...tad to celtniecības firmu kļūs mazāk un arī neliešu, kas raujas pie " nelikumīgi ienesīgiem beņķiem.
Zariņ,
24.11.2013. 03:53beidz te debīli ļurināt! Tavas partijas bosi nomainīja RD Būvvaldes speciālistus pret ģeogrāfiem, lai var dzīt cauri visus stulbumus, no kā tikai otkati ripo. Nelieši.
El Greko
24.11.2013. 01:13"..mūsu frakcijas deputāti vairākkārt norādīja, apspriežot likumprojektu gan Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālas politikas komisijas sēdēs, gan Saeimas plenārsēdēs.."
Arī cilvēku bojāeja kā laba iespēja politikānam papucēt sev spalvas...
Antons II
24.11.2013. 00:021. Rīgas pilsētas būvvalde (turpmāk – Būvvalde) ir Rīgas domes priekšsēdētāja pakļautībā esoša pašvaldības iestāde, kas Rīgas pilsētā pārzina un kontrolē būvniecību, vides objektu izvietošanu, pilsētas apstādījumus un zemes ierīcību, nodrošina kultūrvēsturisko vērtību aizsardzību un adrešu piešķiršanu.
(RD 09.04.2013. nolikuma Nr.337 redakcijā)
nu nee
23.11.2013. 23:22»
Ex-seržants>nu nee
Tuvākajiem kaimiņiem igauniem nav. nemaku teikt ka tur ir ar jumtiem, bet liekas ka OK
taa ari ir - igaunija ir iznjemums. Bet tur ir cits staasts
Ex-seržants>nu nee
23.11.2013. 22:57Tuvākajiem kaimiņiem igauniem nav. nemaku teikt ka tur ir ar jumtiem, bet liekas ka OK.
nu nee
23.11.2013. 22:51»
Ex-seržants
Sertifikācijas atcelšana tiek bieži pamatota ar to,ka attīstītās ES valstīs tāda nav. Piekrītu, tikai nav dzirdēts, ka lielvekalu jumti tur ne no šā no no tā iegrūst kā šeit vai Krievijā. Laikam jau tas pofigisms būs pie vainas. Un pofigismu var izarstet tikai ar vienu- atbildību par sastrādāto pat ...
taa nu gan nav! Sertifikacija ir gandriz visas ES valstiis. Turklat regulaara! Un tas ir tikai logiski.bet tikai ne musu liberastiem
Ex-seržants
23.11.2013. 22:20Sertifikācijas atcelšana tiek bieži pamatota ar to,ka attīstītās ES valstīs tāda nav. Piekrītu, tikai nav dzirdēts, ka lielvekalu jumti tur ne no šā no no tā iegrūst kā šeit vai Krievijā. Laikam jau tas pofigisms būs pie vainas. Un pofigismu var izarstet tikai ar vienu- atbildību par sastrādāto pat tad, ja jumts vēl nav iegruvis.
Ja pirmskrīzes laikā konkrētā būvniecības jomā darbojās kādi 4 uzņēmumi tad tagad to ir ap 20 un skaits pieaug neskatoties ka "krīze pāvarēta". Ja pirmīt iepirkumos kāda objekta būvdarbi, būvuzraudzība vai projektēšana izmaksāja "N" LVL, tad tagad "N"/5. Kads pateiks- veselīga konkurence. Būtu veselīga ja jumti negrūtu vai pansionāti nesviltu. Bet ne jau tikai jumti. Ir lietas kuras nespecialists neredz, piem. cik efektīvi tiek izmantota ES fondu nauda infrastruktūras attīstībā.
taa ari ir
23.11.2013. 21:58»
Ex-seržants
Par sertifikātiem. Par šī papīrīša vērtību liecina kaut vai tas, ka ir redzēti sertifikāti uz projektēšanu, būvdarbu vadīšanu un būvuzraudzību, kas izsniegti vienai un tai pašai personai. Tajās sertifikacijas komisijās ekzaminējamie tiek vilkti aiz ausīm, vadoties pēc "humāna" principa- "neatņemt maizes...
sertifikacija kaa princips ir ok un nepiecieshams. Svarigi, lai ari par to butu atbildiba, nevis kaa tagad - vairaak tikai kaa naudas noslaukshana, tad taa kljust par kartejo bezjedzigo birokratisko proceduru
Ex-seržants
23.11.2013. 21:50Par sertifikātiem. Par šī papīrīša vērtību liecina kaut vai tas, ka ir redzēti sertifikāti uz projektēšanu, būvdarbu vadīšanu un būvuzraudzību, kas izsniegti vienai un tai pašai personai. Tajās sertifikacijas komisijās ekzaminējamie tiek vilkti aiz ausīm, vadoties pēc "humāna" principa- "neatņemt maizes kumosu". Bet vajadzētu būt tā- ja nepareizi atbildēji uz kādu no jautajumiem, tad pienāc nakošreiz un piestaigā kaut vai 10 reizes tikai ik reizi maksā nevis 100 LVl, bet 500. Nu un tie 3 gadi pieredzes nav nopietni. Tāpat jāatsradā sistēma par sertifikātu anulēšanu, ne tikai tad, kad iegrūs jumts, bet arī tad, kad eksperts vai būvuzraugs atklāj Tavā darbība nopietnas kļūdas, kas arī ir paredzēts normatīvos aktos tikai praksē netiek lietots. Par iepirkumu sistēmu būvniecībā un kvalifikācijas kontroli atsevišķš stāsts, bet izversties šet netaisos, jo vairak ka sagaidīt kartējo pirdienu no kāda "VSV" vai "vieplītes" šeit neceru.
mečis
23.11.2013. 21:43Cik zinams, būvmateriālu ražotāju asociacija ir prasījusi pienēmt Latvijas būvmateriālu kvalitātes atbilstības standartus. metalurga specialisti ir tos izstra'dājuši balstoties uz savu ilggadējo pieredzi eksportējot savu produkci'ju uz vairākām Eiropas valstīm. Bez šada sertifikāta, kuru nebija tik viegī iegādāties un pie tam izturēt noteiktās valsts kvalitātes audītus, LM nevarētu eksportēt. Bet Latvija iepērk visādus būvmateriālus, kuri droši vien citās Eiropas valstīs ievest nedrīks.
Interesanti, no kurienes bija stiegras?
taa ari ir
23.11.2013. 21:04»
Ex-seržants
Ja runā par jauno būvniecības likumu, tad akcents tiek likts uz mazo un videjo uzņemeju ierobežošanu , bet nevis uz kvalitatēs kontroli. Ir izdomata kategoriju piešķiršanas sistema pašvaldību un ar ES naudu saistīto būvdarbu iepirkumiem, ku lomu spelēs visticamāk (sistēma vel nav līdz galam izstradata...
tieshi taa arii ir - jaunais Buvniecibas likums tika dzits cauri kaa celjarullis buvnieku lobija interesees ignorejot da jebkaadas prasibas attiecibaa uz droshibu normu nostiprinashanu likumaa, ieskaitot ari taas, kuras kadreiz valdiba atcela, lai iegutu skaistakus fiskalos ciparus savam veiksmes stastam.
Ex-seržants
23.11.2013. 20:40Ja runā par jauno būvniecības likumu, tad akcents tiek likts uz mazo un videjo uzņemeju ierobežošanu , bet nevis uz kvalitatēs kontroli. Ir izdomata kategoriju piešķiršanas sistema pašvaldību un ar ES naudu saistīto būvdarbu iepirkumiem, ku lomu spelēs visticamāk (sistēma vel nav līdz galam izstradata) apgrozījums, stradajoso skaits utml., bet ne iesaistīto specialistu pieredze un kvalifikācija. Faktiski būs tas pats, kas tagad- ģeneralis noslaiks krējumu, bet darbus veiks bomži.
Savukart, ta vieta, lai pastiprinatu kontrloli par sertifikātu piešķiršanu, regulāra sertifikātu atjaunošana (patreiz ik pēc 5 gadiem izejot sertif.komisiju)vispār tiek atcelta. Situācija ar būvprojektu ekspertīzi ka jau rakstīju iepriekš ir nodota pinīga pašplūsmā,
Ex-seržants
23.11.2013. 20:29Jāsāk būtu ar būvprojekta autoru. Nezinu kā konkretā gadījumā, bet tur kur nācas saskarties situacija ir sekojoša- Pasūtītājs slēdz līgumu ar arhitektu, kur cena ir primārais. Arhitekts savāc komandu no sertificētiem projektētājiem attiecīgās specialitātēs, kur atkal primārais ir cena. Dabūt serifikatu var jebkurš ar atbilstošu izglītību ar 3 gadu pieredzi jomā (tā sertif. komisija ir tīra formalitāte), tatad, lai vadītu projektēšanu 3 gadi pieredzes ir pietiekoši. Par izglītības kvalitati ir atsevišķs jautajums. Tālāk, lai būvvaldē akceptētu būvprojektu ir nepieciešama ekspertīze, ko var veikt jebkurš ar sertifikatu, kas iegūts kā minēts iepriekš.Un bieži ir tā, ka pasūtītajs uztic ekpertīzi nodrošināt pašam būvprojekta autoram, kas to dabūbū gatavu par šņabja pudeli, Tālāk sākas būvdarbu iepirkums, kur atkal zemāka cena un ja arī uz kada objekta tiek pelnīts, kā piem.nac.bibliotēkas gadījumā, tad krējumu noslauc ģenerāluzņēmejs, bet apakšuzņēmejiem-reāliem darba darītajiem atmet drumslas. Nav jābrīnās, ka darbus veic firmas ar neatbilstošu kvalifikāciju. Būvuzraudzībā līdzīgi. Kontroles no valsts puses nav nekādas, viss tiek nobīdīts uz pašvaldībam un kādi speci tur strāda par tām kapeikām var iedomāties. Vēl ļaunāk, atbildīgās ministrijās (EM, VARAM) strādā profāni būvniecībā, kas izstrādā nepārdomatus likumprojetus. Pēdejais piemērs- jaunais būvniecības likums, kas vel vairāk “vienkāršo” un “atvieglo” būvniecības procesu. Autors- Vj.Dombrovskis no RP (economists-pasniedzējs).
Stingrais
23.11.2013. 19:44Katram celtniecības objektam 5 kontrolējošus valsts inspektorus!!!??? Celtniecība stipri sadārdzināsies, jo tāpat šie būs jāpiebaro.
Ir vienkāršāks risinājums - celtniecības firmu un darbu vadītājus nelaimes gadījumā cietumā bez tiesas un izmeklēšanas. Tad celtniecības firmas pašas izveidos kontroles sistēmu, kas nepieļaus trūkumus.
>haidi
23.11.2013. 17:13»
haidi
Ko novērst? Vai viena jauna valsts institūcija var kaut ko novērst
Butiba jau nav jaunaa institucijaa, bet gan tajaa kaa pardalaas kompetence un atbildiba, lai nav kaa tagad: pashi puuta, pashi dega, bet taa butu neatkariga institucija ar atbilstoshu kompetenci, kas atbildigi izvertee un dod savu sledzienu!
haidi
23.11.2013. 16:31»
johaidii
nu beidziet te rieties un pieradit kuram kraaninjsh pareizaa krasaa...
Ko novērst? Vai viena jauna valsts institūcija var kaut ko novērst?
johaidii
23.11.2013. 16:23nu beidziet te rieties un pieradit kuram kraaninjsh pareizaa krasaa!
Un kada tam starpiba no kada politiskaa speka ir nacis shis aicinajums. Savariga ir taa butiba - aicinajums kopigiem spekiem noverst to! Lai shadas tragedijas vairs nekad nevareetu atkartoties! Ja toreiz vareja to uzskatit par politisko retoriku, un noignoret, tad tagad taa jau ir skarba realitaate, kuru vairs nevar ignoret pat politiki!