Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
piekrītu
17.08.2019. 09:42»
piekrītu
tā tas ir, un mednieks Latvijā nav nekāda profesija
zaļie zālēdāji un dabas aizstāvji ar nav nekāda profesija, bet slimiķu bars
nu
17.08.2019. 09:41»
piekrītu
tā tas ir, un mednieks Latvijā nav nekāda profesija
nemuldi ja, es neko vienpersoniski neizlemju. Medības ir legāls hobijs Latvijā, ir likums par medībām, medību termiņus regulē ministru kabineta noteikumi. Viss ir atrunāts likumos, bet nez kādēļ daži idioti kaut ko pretēju cenšas iestāstīt. Audzināt ūdeles un lapsas un pēc tam nodīrāt kažoku, tas ir normāli, bet nomedīt vilku ne, jo redz, daži dīvaiņi sevi asociē ar vilkiem
piekrītu
16.08.2019. 23:35»
vispār
nevari izlemt par to, kas nepieder vienpersoniski tev
tā tas ir, un mednieks Latvijā nav nekāda profesija
vispār
16.08.2019. 15:08»
mednieks
Medības Latvijā ir likumīga nodarbe, ko regulē dažādi likumi un noteikumi.Tas, ka kādam indivīdam medības nepatīk, ir normāli. Man piemēram nepatīk zālēdāji, kuri citiem cenšas uzspiest savu viedokli, par to kas ir labi. Es pats izlemšu, vai man medīt vilkus vai nē un kaut kādu toxedo viedoklis man ...
nevari izlemt par to, kas nepieder vienpersoniski tev.
das ist komisch
14.08.2019. 23:05»
mednieks
Medības Latvijā ir likumīga nodarbe, ko regulē dažādi likumi un noteikumi.Tas, ka kādam indivīdam medības nepatīk, ir normāli. Man piemēram nepatīk zālēdāji, kuri citiem cenšas uzspiest savu viedokli, par to kas ir labi. Es pats izlemšu, vai man medīt vilkus vai nē un kaut kādu toxedo viedoklis man ...
ozols ar bāru tevi regulē?:D:D:D:D:D:D:D:D
phe
14.08.2019. 22:55»
mhm
kā pie debesīm parādās pilnmēness, tā no viļķina kārtējais raksts. Šajā pilnmēnesī pat divi pēc kārtas
vecais kārumnieks-izvirtulis uzmīļojis vilku rakstu autoru? Ar bērniem tev par īsu?
Uzi
14.08.2019. 22:48»
He
Es šāvu un šaušu. Man garšo gaļa un visi vegāni var vājprātā smilkstēt ar toxedo priekšgalā
Vēl neesi atbruņots, maliķi?
He
14.08.2019. 20:34Es atkal ēdu gaļu,un rīt arī ēdīšu gaļu. Brieža gaļas desas ir ļoti garšīgas.
jancīgi
14.08.2019. 19:49medniekiem nepatīk, ja par viņiem raksta un ja par viņiem neraksta - lien žēloties uz PIETIEK
čekistu klonētie idiņi
nē nu,
14.08.2019. 19:44ja neviens nelasa STOP! vilki pārņem Baltiju un zemeunvalsts propagandas mājaslapas, tad jāskrien komentēt uz PIETIEK
mednieki slima publika
mhm
14.08.2019. 09:52»
kas
tur ko saprast, tos melus izplata ar nolūku manipulēt ar sabiedrisko domu.Kā sāk runāt par vilku, lūšu bezjēdzīgu, nepamatotu, masveida nogalināšanu, tā regulāri parādās kāds raksts, ka kkur uzbrukuši vilki.Ne nu var pierādīt, ka tie ir bijuši vilki, ne vispār kāds iedzīvotājs ir redzējis dzīvu vilku...
kā pie debesīm parādās pilnmēness, tā no viļķina kārtējais raksts. Šajā pilnmēnesī pat divi pēc kārtas.
mednieks
14.08.2019. 09:50»
Toxedo
Nonāc pretrunās ar sevi, slimiķi
Medības Latvijā ir likumīga nodarbe, ko regulē dažādi likumi un noteikumi.Tas, ka kādam indivīdam medības nepatīk, ir normāli. Man piemēram nepatīk zālēdāji, kuri citiem cenšas uzspiest savu viedokli, par to kas ir labi. Es pats izlemšu, vai man medīt vilkus vai nē un kaut kādu toxedo viedoklis man ir pilnīgi vienaldzīgs, jo es nedaru neko aizliegtu. Vari turpināt skatīties tv un fantazēt par baltiem un totēmiem
Hi
14.08.2019. 09:13»
He
Es šāvu un šaušu. Man garšo gaļa un visi vegāni var vājprātā smilkstēt ar toxedo priekšgalā
tu biji slims un esi slims, un man vienalga, ko ti vaukšķi
kas
14.08.2019. 07:41»
Toxedo
Vilki nav tik stulbi un primitīvi kā cilvēki un nesavairosies par daudz, jo labi saprot, ja nebūs ko ēst tad nomirs no bada vai sāks nodarboties ar kanibālismu
tur ko saprast, tos melus izplata ar nolūku manipulēt ar sabiedrisko domu.Kā sāk runāt par vilku, lūšu bezjēdzīgu, nepamatotu, masveida nogalināšanu, tā regulāri parādās kāds raksts, ka kkur uzbrukuši vilki.Ne nu var pierādīt, ka tie ir bijuši vilki, ne vispār kāds iedzīvotājs ir redzējis dzīvu vilku mežā vai laukā.Vai vēl labāk,tiek stāstīti briesmu stāsti, ka kaut kur Igaunijā, vai pie velna vecmāmiņas, kur neviens nevar tā īsti pārbaudīt.
nu
14.08.2019. 07:34»
traki ar tevi
vai nu tu esi tik ārprātīgs tumsonis vai demagogs, vai abi kopā
ārprātīgs tumsonis+demagogs x absolūts primitīvisms,ar dzīves jēgu - rīt un aprīt visu, kas kust un nekust.Gan tiešā, gan pārnestā nozīmē.
vispār
14.08.2019. 07:31»
Toxedo
Nonāc pretrunās ar sevi, slimiķi
ir 21.gs. un ar trakumsērgu ir iespējams cīnīties pirms saslimšanām. Ir taču orālās vakcīnas, kuras var izvietot vietās, kur dzīvo lapsas, jenotsuņi, vilki.Tas jādara mežu speciālistiem, un tiem pašiem medniekiem.
He
14.08.2019. 01:09Es šāvu un šaušu. Man garšo gaļa un visi vegāni var vājprātā smilkstēt ar toxedo priekšgalā.
Jaunais WWF ziņojums brīdina par mežiem un savvaļas dzīvniekiem
13.08.2019. 23:39Publicēts 13 augusts 2019
Savvaļas dzīvnieku aizsardzībai un dabas izzušanas novēršanai nepieciešama steidzama globāla rīcība. Ziņojumā norādīts - 2020. gads ir izšķirīgs, lai ANO 75. Ģenerālajā asamblejā pasaules valstis vienotos par “New Deal for Nature and People”. Paredzams, ka pasaules līderi apspriedīs paveikto ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķu un Parīzes nolīguma sasniegšanā, kā arī apspriedīs jaunus dabas daudzveidības mērķus nākamajiem 10 gadiem, balstoties uz ANO Konvenciju par bioloģisko daudzveidību (CBD).
Pasaulē pirmais globālais mežu bioloģiskās daudzveidības novērtējums “Below the Canopy” norāda, ka kopš 1970. gada mežā dzīvojošo savvaļas dzīvnieku populācijas ir samazinājušās vidēji vairāk nekā par pusi (53%). Jaunajā WWF ziņojumā ir uzsvērti draudi, ar kuriem saskaras meža dzīvnieku sugas, un parādīts, ka sugām piemērotas platības samazināšanās un degradācija, ko galvenokārt izraisa cilvēku aktivitātes, ir iemesls 60% no visiem apdraudējumiem, ar kuriem saskaras meži un mežu dzīvnieku sugas.
Šis nozīmīgais ziņojums parāda, ka meži, kuros dzīvo vairāk nekā puse no pasaules sauszemes sugām un kuri ir vieni no vissvarīgākajiem oglekļa piesaistītājiem pasaulē, ir ļoti svarīgi planētas veselībai. Mežu savvaļas dzīvnieki, savukārt, nodrošina dzīvībai svarīgas funkcijas, lai saglabātu mežus veselīgus un produktīvus, piemēram, apputeksnējot un izkliedējot sēklas, kas ietekmē mežu dabisko atjaunošanos un oglekļa uzkrāšanos. Ja mēs vēlamies palēnināt bioloģiskās daudzveidības samazināšanos visā pasaulē un izvairīties no klimata krīzes, mums jāsargā meži un tajos dzīvojošās sugas.
Vils Baldvins-Cantello (Will Baldwin-Cantello), WWF globālās mežu politikas vadītājs, sacīja: “Meži ir sarežģītas sistēmas, kas ir atkarīgas no mežu savvaļas dzīvniekiem, un strauja savvaļas dzīvnieku skaita samazināšanās mežos pēdējās desmitgadēs ir steidzams brīdinājuma signāls. Meži ir ne tikai dzīvības bagātība uz zemes, bet arī lielākais dabiskais sabiedrotais cīņā pret klimata krīzi. Mēs tos zaudējam, apdraudot pašiem sevi. Mums ir nepieciešams, lai pasaules līderi nekavējoties sāk rīkoties, lai aizsargātu un atjaunotu dabu, un saglabātu mūsu mežus.”
https://lv-pdf.panda.org/?229411%2FJaunkais-ziojums-brdina-savvaas-dzvnieku-skaits-meos-ir-ievrojami-sarucis&fbclid IwAR3bPoQK8IPvOLeJuonOqE_fZ_z46m5k9tGTb-QS5of5E_H1v331mQxbY3w
Toxedo
13.08.2019. 23:06»
ha ha
to tu televizorā redzēji? Ja vilki savairojas par daudz, tad viņu skaitu sāk regulēt trakumsērga. Tu zini, ko nozīmē traks vilks
Nonāc pretrunās ar sevi, slimiķi
Neviens jau nesaka ka nevajag šaut ar trakumsērgu slimus dzīvniekus, neatkarīgi no sugas, bet tu aicini šaut arī veselus vilkus un to mazuļus, ko var traktēt kâ aicinājumu uz genocīdu
nē
13.08.2019. 22:57»
traki ar tevi
vai nu tu esi tik ārprātīgs tumsonis vai demagogs, vai abi kopā
demagogi un tumsoņus ir vilku aizstāvji, dīvānā pirdēji, kuri vilku pa tv ir redzējuši, bet viņiem ir viedoklis...
!
13.08.2019. 22:50»
ha ha
to tu televizorā redzēji? Ja vilki savairojas par daudz, tad viņu skaitu sāk regulēt trakumsērga. Tu zini, ko nozīmē traks vilks
tu tāds esi.. tikai šakālis
traki ar tevi
13.08.2019. 22:49»
nu
šodien es šauju vilkus, lai viņi nesavairotos un tavam sunim vai bērnam nenorautu ādu. Kaut gan..ko es te rakstu..tu jau dzīvo pilsētā un skaties pieradinātus vilkus pa TV
vai nu tu esi tik ārprātīgs tumsonis vai demagogs, vai abi kopā.
ha ha
13.08.2019. 22:41»
Toxedo
Vilki nav tik stulbi un primitīvi kā cilvēki un nesavairosies par daudz, jo labi saprot, ja nebūs ko ēst tad nomirs no bada vai sāks nodarboties ar kanibālismu
to tu televizorā redzēji? Ja vilki savairojas par daudz, tad viņu skaitu sāk regulēt trakumsērga. Tu zini, ko nozīmē traks vilks?
Toxedo
13.08.2019. 22:01»
nu
šodien es šauju vilkus, lai viņi nesavairotos un tavam sunim vai bērnam nenorautu ādu. Kaut gan..ko es te rakstu..tu jau dzīvo pilsētā un skaties pieradinātus vilkus pa TV
Vilki nav tik stulbi un primitīvi kā cilvēki un nesavairosies par daudz, jo labi saprot, ja nebūs ko ēst tad nomirs no bada vai sāks nodarboties ar kanibālismu
Bērniem un suņiem 99,9% gadījumu uzbrūk klaiņojoši suņi
Tāpēc man nav saprotams šādu apzinātu melu izplatība
Mierīgais Auces civiliedzīvotājs
13.08.2019. 21:25Zinam, ka Buškevica LLU Medību klubs ar vērienu šaudās arī Auces novadā. Interesanta koplīguma ietvaros. Žurnālisti varētu papētīt.
nu
13.08.2019. 21:22»
nesmīdini
šoden tev vajaga noslaktēt vilku, lai dabūtu ādu, ko vilkt mugurā? Nav naudiņas ar ko apģērbu nopirkt? Karabīnei, automātam, munīcijai pietiek, bet kažociņam ne
šodien es šauju vilkus, lai viņi nesavairotos un tavam sunim vai bērnam nenorautu ādu. Kaut gan..ko es te rakstu..tu jau dzīvo pilsētā un skaties pieradinātus vilkus pa TV
es zinu
13.08.2019. 20:04»
hm
ja tu nezini, kas tā Baltu tauta ir un kur tādu meklēt, tad kā tu vari zināt, kādas cepures un kādu apģērbu viņi valkāja
baltu tauta bija kādreiz pirms daudziem gadsimtiem. un vēsturi es zinu pietiekoši labi. Nav ko te salīdzināt akmens laikmetu ar mūsdienām
nesmīdini
13.08.2019. 19:16»
nu
parādi man, lielais vēstures zinātāj, kur mūsdienās mīt baltu tauta. Ja jau tu esi tāds vēstures mīlētājs, tad pastāsti man, kur senie balti dabūja tās vilkādas un lūšādas, no kā taisīja kažokus un cepures? Slaktēja totēmiskos dzīvniekus? Redz kādi draņķi
šoden tev vajaga noslaktēt vilku, lai dabūtu ādu, ko vilkt mugurā? Nav naudiņas ar ko apģērbu nopirkt? Karabīnei, automātam, munīcijai pietiek, bet kažociņam ne?:)
hm
13.08.2019. 19:03»
nu
parādi man, lielais vēstures zinātāj, kur mūsdienās mīt baltu tauta. Ja jau tu esi tāds vēstures mīlētājs, tad pastāsti man, kur senie balti dabūja tās vilkādas un lūšādas, no kā taisīja kažokus un cepures? Slaktēja totēmiskos dzīvniekus? Redz kādi draņķi
ja tu nezini, kas tā Baltu tauta ir un kur tādu meklēt, tad kā tu vari zināt, kādas cepures un kādu apģērbu viņi valkāja?
nu
13.08.2019. 15:58»
oi,
žēl tevis, tev bjuši slikti vēstures skolotāji, vai esi tā galinājis zvērus no mazotnes, ka nemaz skolu neesi apmeklējis
parādi man, lielais vēstures zinātāj, kur mūsdienās mīt baltu tauta. Ja jau tu esi tāds vēstures mīlētājs, tad pastāsti man, kur senie balti dabūja tās vilkādas un lūšādas, no kā taisīja kažokus un cepures? Slaktēja totēmiskos dzīvniekus? Redz kādi draņķi..
Nu un, kādi klubi kāš meža koksnes un nekoksnes vērtības piem. "Rīgas mežu" 45,96 tūkst.ha platībās?
13.08.2019. 15:53Kuri tad procesu kūrē?
Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Medību koordinācijas komisija:
Haralds Barviks, Biedrības “Latvijas Mednieku asociācija” valdes priekšsēdētājs, SIA “Safari klubs” valdes priekšsēdētājs, Biedrības “Pierīgas mednieku klubs” valdes loceklis, Biedrības “Gāršumuiža” valdes loceklis; SIA “GRK” valdes priekšsēdētājs; līdz 2018.g. arī Siguldas novada pašvaldības Medību koordinācijas komisijas loceklis un Lielvārdes novada pašvaldības Medību koordinācijas loceklis
Juris Buškevics, SIA “Rīgas meži” valdes loceklis, Biedrības “Latvijas mednieku savienība” Nacionālās padomes Zemgales reģiona loceklis; Mednieku biedrības “Rīgas meži” valdes loceklis; Latvijas Lauksaimniecības universitātes Mednieku kluba vadītājs
marutks
13.08.2019. 15:50»
Edžus
Iedzer, brālīt, ātrām kājām
:D Labs pantiņš, bet alkaholu nelietoju, tā kā nebūs pa ceļam.
oi,
13.08.2019. 15:31»
aha
kas tā par mistisku Baltu tautu un kur viņi dzīvo? Un kāpēc tev liekas ka es ciešu mokas? Es medīju vilkus un lūšus un nemaz no tā neciešu
žēl tevis, tev bjuši slikti vēstures skolotāji, vai esi tā galinājis zvērus no mazotnes, ka nemaz skolu neesi apmeklējis
aha
13.08.2019. 15:24»
uztver īstenību
kāpēc tu vēl neesi Spānijā, bet ciet mokas un cīnies te ar Baltu tautu, kurai vilks no aizvēsturiskiem laikiem bijis totēmisks dzīvnieks
kas tā par mistisku Baltu tautu un kur viņi dzīvo? Un kāpēc tev liekas ka es ciešu mokas? Es medīju vilkus un lūšus un nemaz no tā neciešu.
Edžus
13.08.2019. 15:02»
marutks
mareks Šakālis! Labs nosaukums "parazīt ērcei
Iedzer, brālīt, ātrām kājām
Mūža dienas projām skrien.
Nāve sauc uz mūža mājām,
Iedzer, iekams kapā lien.
marutks
13.08.2019. 15:02»
....
Nevajag iznīcināt meža dzīvnieku dabīgo vidi,izcirst mežus un mākslīgi dzīvniekus piebarot,it īpaši mežacūkas
Pričom tur izciršana, nevajag jaukt pirkstu ar ..... Šādi viedokļi tik parāda cik tālu ir cilvēks, kas intresejas par dabu, un stāsta par lietām ko no tā neko nejēdz.
marutks
13.08.2019. 14:55»
vo vo
plus pie tā visa, mareka vilku aizstāvība aprobežojas ar anonīmu 'ķēzīšanos interneta portālos(precīzāk-vienā portālā) un no gaisa pagrābtiem faktiem sajaukumā ar vistīrākajiem meliem un apsaukāšanos. Vai kaislīgais vilku aizstāvis ir bijis uz kādu klātienes diskusiju ar medniekiem? Ir aicināts, bet...
mareks Šakālis! Labs nosaukums "parazīt ērcei".
rodi sev pielietojumu
13.08.2019. 14:47»
aha
pasaki to spāņiem, kuru vēršu cīņas ir sena tradīcija
ja tev tāda neremdināma tieksme pēc mirstošu radību skatiem, tu būtu izdevīgs algotnis kādam ārvalstu militāram grupējumam.
uztver īstenību
13.08.2019. 14:33»
aha
pasaki to spāņiem, kuru vēršu cīņas ir sena tradīcija
kāpēc tu vēl neesi Spānijā, bet ciet mokas un cīnies te ar Baltu tautu, kurai vilks no aizvēsturiskiem laikiem bijis totēmisks dzīvnieks?
aha
13.08.2019. 14:27»
uztver īstenību
ja nogalina izpriecai, tad tas vairs nav cilvēks
pasaki to spāņiem, kuru vēršu cīņas ir sena tradīcija.
ui
13.08.2019. 14:25»
ei
ja gribi palielīties ar savas zarnas resnumu, tad tev jāiet uz citiem portāliem. Jau atbildu uz tavu nākamo jautājumu - es nezinu, uz kādiem. Pameklē pats
lielās tikai slepkavas, citus lielībniekus te nemana
uztver īstenību
13.08.2019. 14:23»
ha ha
psihiskas novirzes ir tev, ja tu sižetiņus ar speciāli pieradinātiem vilkiem uztver kā īstenību. Aizbrauc uz mežu,atrodi vilku un noglaudi viņam galviņu. Normāls meža zvērs sev tuvumā cilvēku nelaiž. Ja laiž, tad tas vairs nav meža zvērs
ja nogalina izpriecai, tad tas vairs nav cilvēks
ei
13.08.2019. 14:21»
klau, krančel,
es arī neietu "diskutēt" ar bandītiem, lai cik resna arī būtu mana zarna
ja gribi palielīties ar savas zarnas resnumu, tad tev jāiet uz citiem portāliem. Jau atbildu uz tavu nākamo jautājumu - es nezinu, uz kādiem. Pameklē pats.
ha ha
13.08.2019. 14:15»
Toxedo
Es domāju ka jebkurš normāls cilvēks vairāk ticēs starptautiski atzītu mediju sižetiem nevis ļoti pretrunīgi vērtētu mednieku viedoklim, pat Eiropas savienībā vilkus un lūšus atzīst kā sugu kas ir jāaizsargā...
psihiskas novirzes ir tev, ja tu sižetiņus ar speciāli pieradinātiem vilkiem uztver kā īstenību. Aizbrauc uz mežu,atrodi vilku un noglaudi viņam galviņu. Normāls meža zvērs sev tuvumā cilvēku nelaiž. Ja laiž, tad tas vairs nav meža zvērs.
Hmmm
13.08.2019. 14:10Ir jābūt galvā slimam,lai fotografētos kopā ar pašu nobeigtiem dzīvniekiem un vēl smaidītu,kā suķi saulē. Diez,kā ir dzīvot bez smadzenēm? Laikam jau tīri nekas,spriežot pēc attēla. Tos nu tiešām prāts netraucē...
protams
13.08.2019. 14:10»
klau, krančel,
es arī neietu "diskutēt" ar bandītiem, lai cik resna arī būtu mana zarna
labāk jau anonīmi ķēzīties interneta komentāros. Tā ir drošāk.
klau, krančel,
13.08.2019. 13:42»
vo vo
plus pie tā visa, mareka vilku aizstāvība aprobežojas ar anonīmu 'ķēzīšanos interneta portālos(precīzāk-vienā portālā) un no gaisa pagrābtiem faktiem sajaukumā ar vistīrākajiem meliem un apsaukāšanos. Vai kaislīgais vilku aizstāvis ir bijis uz kādu klātienes diskusiju ar medniekiem? Ir aicināts, bet...
es arī neietu "diskutēt" ar bandītiem, lai cik resna arī būtu mana zarna
tas manai zarnai būtu zem goda!
Toxedo
13.08.2019. 13:10»
viss skaidrs
tā jau man likās, visas zināšanas par meža zvēriem tev ir no youtube un national geografic. Neraksti šos murgus par mīļajiem vilkiem, kuri ļauj sevi glaudīt, nesmīdini
Es domāju ka jebkurš normāls cilvēks vairāk ticēs starptautiski atzītu mediju sižetiem nevis ļoti pretrunīgi vērtētu mednieku viedoklim, pat Eiropas savienībā vilkus un lūšus atzīst kā sugu kas ir jāaizsargā
Tātad kam ir vairāk taisnība? Tev(aprobežotam un visticamāk ar psihiskām novirzēm) vai man (kura pusē ir eiropa un respektabli un ļoti bagāti mediji) ?
Nu tad, kādu klubu intereses apkalpo Zemkopības ministrija?
13.08.2019. 13:07revīzijā tika veiktas attaisnojuma dokumentu pārbaudes uz vietas divās mednieku biedrībās – “Latvijas Mednieku asociācija” un “Latvijas Mednieku savienība” – kopumā par 21 īstenoto projektu 2015.–2017.gadā. Attaisnojuma dokumenti tika pārbaudīti kopsakarā ar biedrību noslēguma pārskatos un noslēguma finanšu pārskatos sniegto informāciju.
Analizējot uz vietas biedrībā “Latvijas Mednieku asociācija” pieejamos ar projektu īstenošanu saistītos dokumentus, tika secināts, ka lielāko daļu pakalpojumu biedrībai ir nodrošinājis ārpakalpojuma sniedzējs (SIA “Latvijas Safari klubs”), kurā biedrības priekšsēdētājs arī ir valdes priekšsēdētājs.
Piemēram, 2017.gadā minētais uzņēmums sniedzis pakalpojumus 24 235 euro apmērā jeb 92% apmērā no kopējiem projektu pakalpojuma izdevumiem.
1. Latvijas mednieku interešu pārstāvniecība
starptautiskajās nevalstiskajās organizācijās:
Katru gadu 12 komandējumi (9062 euro),
dalības maksa organizācijās - 14 285 euro
Ārpakalpojuma sniedzējs:
*SIA "Latvijas Safari klubs"
(izdevumi 100%)
2. Mednieku izglītošana un medību popularizēšana:
19-20 izglītojošie semināri - 8600 euro
Ārpakalpojuma sniedzējs:
*SIA "Latvijas Safari klubs"
(izdevumi 100%)
3. Mednieku izglītošana mednieku
festivālā "Minhauzens":
Sacensību disciplīnu sagatavošana,
informatīvie materiāli - 8560 euro
Ārpakalpojuma sniedzējs:
*SIA "Latvijas Safari klubs"
(izdevumi 77%)
Biedrības “Latvijas Mednieku asociācija” īstenotie projekti un ārpakalpojumā nodotais izdevumu apmērs 2017.gadā.
No VK Revīzijas numurs: Nr.2.4.1.-14/2018
Ar minēto ārpakalpojuma sniedzēju netiek slēgts līgums, rēķinos lielākoties netiek sniegts izvērsts sniegtā pakalpojuma apraksts vai tas ir vispārīgs, kā arī netiek pievienoti norādīto izdevumu pamatojoši dokumenti.
Piemēram, attiecībā uz starptautisko sadarbību nav pieejami faktiskie rēķini un maksājumi par aviobiļetēm, viesnīcu izdevumiem un transfēriem, attiecībā uz semināru izdevumiem nav pievienoti dokumenti, kas apliecina faktiskās telpu nomas un transporta izmaksas, izdales materiālu un organizēšanas izmaksas, veikto atlīdzības izmaksu lektoriem u.c.
Pārbaudot izlietoto finanšu līdzekļu pamatotību, tika arī konstatēts, ka biedrībā lielākoties netiek sagatavoti/saglabāti īstenoto pasākumu pamatojoši dokumenti, piemēram, attiecībā uz starptautisko sadarbību biedrībā netiek izdoti rīkojumi par darbinieku nosūtīšanu komandējumā, netiek iesniegti/uzglabāti dokumenti ar komandējuma ietvaros apmeklēto konferenču darba kārtību, prezentācijām, netiek sagatavota un iesniegta komandējuma atskaite, attiecībā uz organizētajiem semināriem un pasākumiem netiek sagatavotas/uzglabātas maršruta lapas, kas apliecina faktiski veiktos braucienus.
Papildus analizējot ārpakalpojuma sniedzēja (SIA "Latvijas Safari klubs") rēķinus un Zemkopības ministrijai iesniegtos projekta īstenošanu pamatojošos dokumentus, konstatēts arī, ka rēķinos izmaksu pozīcijas regulāri norādītas vienādā apmērā, atsevišķos gadījumos radot šaubas par to atbilstību faktiskajai situācijai. Konstatēts arī, ka faktiskās izmaksas ne vienmēr atbilst tāmes atsevišķām pozīcijām, kā arī rēķini bieži vien izrakstīti projekta starpposma vai noslēguma posma īstenošanas beigās (pēdējā dienā) vienā kopsummā, piemēram:
projektā “Latvijas mednieku interešu pārstāvniecība starptautiskajās nevalstiskajās organizācijās”
- atbilstoši rēķiniem par komandējumu organizēšanu vienam cilvēkam neatkarīgi no komandējuma valsts un komandējuma dienu skaita rēķins tiek izrakstīts vidēji 800 euro apmērā, piemēram, komandējums uz Briseli izmaksājis 830 – 850 euro gan vienai, gan divām un trīs dienām, komandējums uz Lietuvu divām dienām izmaksājis 820 euro (ietverot aviobiļeti, viesnīcu, transfērus);
- ik gadus organizēti divi piecu dienu darījumu braucieni, piemēram, uz Spāniju, Itāliju, Dāniju, Krieviju katrs 400 euro apmērā (par aviobiļetēm un tranfēriem), lai tiktos ar minēto valstu medību organizāciju pārstāvjiem un pārrunātu sadarbības iespējas, turklāt nav informācija par konkrētu galamērķi un sadarbības partneri;
- lai arī atbilstoši 2017.gada apstiprinātajai izdevumu tāmei dalības maksa FACE plānota 5 368 euro apmērā, tajā skaitā 500 euro apmaksājot kā līdzfinansējumu pašai biedrībai, atbilstoši organizācijas rēķinam dalības maksa bijusi 4 650 euro apmērā. Rezultātā Zemkopības ministrija ir apstiprinājusi izdevumus lielākā apmērā, tajā skaitā tos, kas bija plānoti kā līdzfinansējums. Minētā situācija konstatēta arī 2018.gadā, kad dalības maksa saskaņā ar rēķinu bijusi 4 743 euro.
projektā “Mednieku izglītošana un medību popularizēšana”
- ārpakalpojuma sniedzēja rēķinos lielākoties ir norādīti kopējie semināru organizēšanas izdevumi par vairākiem semināriem kopā, un tie bieži vien ir izrakstīti projekta starpposma vai noslēguma posma pēdējā dienā, piemēram, 2016.gadā izrakstīts rēķins 2140,47 euro apmērā par sešu semināru organizēšanu, lielākoties arī semināru organizēšanas izdevumi neatšķiras – piemēram, 2017.gadā semināru organizēšana, ietverot telpu nomu, Rīgā, Dreiliņos vai Daugavpilī izmaksājusi vienādi 270 euro;
- 2017.gadā projekta ietvaros organizēti arī pieci semināri biedrības organizētā pasākuma “Minhauzens” laikā 5.augustā par kopējo summu 1 250 euro (katrs 250 euro), ietverot arī telpu nomas izdevumus;
- 2017.gadā pieejami divi rēķini par transporta organizēšanu – kopā 1 800 euro, kas sagatavoti starpposma un noslēguma posma pēdējā dienā, nesniedzot nekādu papildu informāciju. Jānorāda, ka šāda summa, kurai papildus norādīts līdzfinansējums 1000 euro, ieplānota projekta pieteikuma tāmē, kā pamatojumu norādot 2000 km. Salīdzinoši otra biedrība, kura ik gadu organizē uz pusi vairāk semināru, vidēji degvielas izdevumus norāda 1100 euro (1000 l);
projektā “Mednieku izglītošana mednieku festivālā “Minhauzens” - pieejami daži liela apmēra neizvērsti rēķini, kuru apmērs par vienu un to pašu uzdevumu katru gadu atšķiras, piemēram, 2016.gadā “Sacensību disciplīnu sagatavošana – 10 gab.” – 4058,93 euro apmērā, 2017.gadā “Sacensību disciplīnu sagatavošana – 1.gab.” – 4886,34 euro apmērā.
Analizējot attaisnojuma dokumentus, secināts arī, ka Zemkopības ministrijas iesniegtajā pārskatā ietverti vairāki rēķini par vienu un to pašu braucienu/komandējumu – 2016.gadā uzņēmums izrakstījis divus rēķinus (31.martā un 29.jūnijā) katru 800 euro apmērā par viena darījumu brauciena organizēšanu uz Serbiju no 7. līdz 9.aprīlim vienam cilvēkam. 2018.gadā pārskatā ietverts 27.aprīļa rēķins par brauciena organizēšanu vienam cilvēkam uz Bulgāriju no 16.līdz 19.aprīlim - 800 euro apmērā un arī 29.jūnija rēķins par brauciena organizēšanu uz Bulgāriju tam pašam cilvēkam no 17.līdz 18.aprīlim – 820,50 euro apmērā.
Zemkopības ministrija pārskatus un attiecīgi izdevumus apstiprinājusi kā atbilstošus.
Minētais liecina ne tikai par būtiskiem trūkumiem Zemkopības ministrijas kontrolē, bet arī norāda par nepamatotu izdevumu apstiprināšanu.
No VK Revīzijas numurs: Nr.2.4.1.-14/2018